Čitateľský klub Martinus
Kniha: Misia škôlka (Iryna Zelyk)

15,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Prečítate na zariadeniach:

Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na zariadeniach:

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na:

Neprečítate na:

Ako čítať e-knihy zabezpečené cez Adobe DRM?

Misia škôlka

Táto kniha vám porozpráva príbeh o významnej životnej skúsenosti malého leoparda. Artur ide prvýkrát do škôlky. Je to veľká zmena, no nielen pre neho. Táto udalosť je vždy... Čítať viac

Vek
3+
Vydavateľstvo
Female Force, 2024
Počet strán
52

Táto kniha vám porozpráva príbeh o významnej životnej skúsenosti malého leoparda. Artur ide prvýkrát do škôlky. Je to veľká zmena, no nielen pre neho. Táto udalosť je vždy jedinečná a vzrušujúca, prinášajúca na jednej strane pocity radosti, zvedavosti... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina

15,00 €

Na sklade > 5 ks
Posielame ihneď
Táto kniha sa môže na cestu ku vám vybrať prakticky okamžite! Ak si ju objednáte do 13:00 v pracovný deň, odošleme vám ju ešte dnes, inak najneskôr nasledujúci pracovný deň.
Sledovať dostupnosť

Dostupné v piatich knižniciach. Požičať v knižnici

Ďalšie knižné vydania
  • Kniha: Mise školka (Iryna Zelyk)
    Kniha
    Čeština, 2024
    Na sklade 4 ks
    Túto knihu máme síce aktuálne na sklade, máme však už iba posledné kusy. Ak ju chcete mať rýchlo, ponáhľajte sa! Dodanie ďalších môže trvať dlhšie, zvyčajne do 10 dní.

    17,81 €

Naši škriatkovia odporúčajú

Jozef Žarnay - Legendárny fantasy román
Kniha: Misia škôlka (Iryna Zelyk)
15,00 €

Viac o knihe

Táto kniha vám porozpráva príbeh o významnej životnej skúsenosti malého leoparda. Artur ide prvýkrát do škôlky. Je to veľká zmena, no nielen pre neho. Táto udalosť je vždy jedinečná a vzrušujúca, prinášajúca na jednej strane pocity radosti, zvedavosti a naplnenia, no na druhej strane môže byť (a často aj býva) sprevádzaná určitým napätím a neistotou. Poďte sa dozvedieť, ako to Artur zvládol, a čím všetkým si musel prejsť... Možno vás jeho príbeh inšpiruje na vašej vlastnej ceste.

Metoda:
Pomocou rozprávkového príbehu, ktorý rozpráva jedinečnú skúsenosť hlavného hrdinu, sa venujem základným a najdôležitejším pocitom a emóciám, ktoré sú vlastné takmer každému dieťaťu v období tejto významnej zmeny. Ako hlavný nástroj používam rozhovor plný súcitu medzi rodičom a dieťaťom, vďaka ktorému sa dieťa učí pochopiť svoje vlastné preciťovanie, pomenovať konkrétne emócie a pocity a následne ich zdravo prežiť (a uvoľniť), aby nedochádzalo k blokovaniu jeho emocionálneho prežívania. Zároveň sústreďujem pozornosť aj na prežívanie emócií pozitívneho charakteru, ktoré zo sebou škôlka prináša. Dieťa sa tak učí, že zmeny sú neoddeliteľnou súčasťou ľudského života a prinášajú tak pozitívne, ako aj negatívne prežívanie a že je to prirodzené. Keďže ich vplyv formuje identitu človeka, jeho hodnoty a schopnosti, je veľmi dôležité naučiť sa porozumieť svojmu vnútornému svetu počas týchto zmien. Je to možné napríklad aj učením, uchopeným mojím vlastným spôsobom a skúsenosťami, ktoré v knihe predstavujem. Do príbehu som zaintegrovala aj hravú metódu, ktorá môže podporiť motiváciu dieťaťa rozprávať sa o zážitkoch, emóciách a pocitoch.

Ciel:
Život je plný výziev a nástup dieťaťa do škôlky patrí medzi tie najväčšie. A nie iba preň. Ide tu o veľkú zmenu pre celú rodinu. Je to vlastne taká misia, ktorá nakoniec posilní a obohatí.

Keď si uvedomím, ako vplýva zmena na vnútorné prežívanie dospelého človeka, snažím sa pochopiť, aké to musí byť pre malé dieťa. Nástup do škôlky znamená pre dieťa cudzie prostredie, neznámych ľudí a nové možnosti a príležitosti, čo mu otvára bránu do prežívania nových vnemov a objavov. Tento proces je vždy jedinečný a vzrušujúci, prinášajúci na jednej strane pocity
radosti, zvedavosti, naplnenia, no na druhej strane môže byť a často aj je sprevádzaný určitým napätím a neistou. U detí to môže byť dokonca aj pocit osamelosti a veľký strach, pretože vstupuje do neznáma. Pocit neistoty je absolútne prirodzený, a aj keď nám najprv nie je veľmi pochuti, je dôležitý a poháňa nás dopredu, aby sme sa učili a rástli. Doležíte je ako konkrétny pocit dieťa prežíva a spracováva. Človeku totiž nespôsobujú ťažkosti psychického charakteru ani emócie, ani pocity – tie sú prirodzené; hlavným problémom nie je ani prostredie a okolie – tie sú súčasťou života. Problémom sú práve neprežité a nepochopené emócie a pocity. Cieľom knihy je inspirovať rodiča v téme emocionálneho zdravia a pomôcť deťom zvládnuť tuto životnú zmenu s názvom škôlka.
Naše katalógové číslo
2606317
Originálny názov
Misia škôlka
Počet strán
52
Väzba
pevná väzba
Rozmer
230×230 mm
Hmotnosť
410 g
ISBN
9788099971135
Rok vydania
2024
Vekové odporúčanie
3+
Štýl
dobrodružný
Jazyk
slovenčina
Pôvod
Slovensko
Vydavateľstvo
Female Force
Pre koho
pre deti
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,2 / 5
8
1
1
1
1

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Honza
Neoverený nákup
27.12.2024
Kniha má dobrou myšlenku, ale je napsaná (přeložená) naprosto otřesným způsobem. Dítě nastupující do školky nemá šanci z knihy téměř nic pochytit. Jako doplněk k adaptaci na školku ji ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI.
4
Overený nákup
26.9.2024
Máme všetky knižky od tejto autorky a všetky hodnotím na 5/5, ale táto knižka je napísaná trošku inak. Príbeh je strašne dlhý pre dieťa, ktoré ide do škôlky. Aspoň z môjho pohľadu. Moje dieťa nevydržalo do konca a preto dávam 4/5. Príbeh je však pekný. Ocenila by som aj to, keby bola na recyklovanom papieri ako predchádzajúce knižky. Hodnotím ju však pozitívne.
reagovať
Vivian
Neoverený nákup
15.9.2024
Pomoc na našej misii
Veľmi krásna kniha a stále nám pomáha v našej misii. Založili sme si košík pocitov ako autorka odporúča a syn hádže tam farebné kocky. Super to je!
reagovať
Ada
Neoverený nákup
14.9.2024
Krásna knižka, pekné myšlienky, pre malé deti však trošku zložité čítanie
Knižku kúpil moj partner pre nášho takmer 3-ročného syna, ktorý nastúpil do škôlky. Spočiatku asi 1,5 týždňa tam chodil rád, no potom nastúpila akási “kríza” a odmieta chodiť do školky. Skúsili sme pred spaním čítať túto knižku, zatiaľ bez významného efektu, no ešte sme len začali (počas 2 večerov sme prečítali celú knižku). Páčia sa mu obrázky, páči sa mu leopard, pamätá si jeho meno. Avšak myslím, že je to na neho zatiaľ trošku zložité čítanie, myslím, že väčšine obsahu ešte nerozumie, no i tak mám pocit, že sa mu páči. Pre mňa ako pre rodiča je knižka fantastická, aj pre mňa bol jeho nástup do školky zmena. Celkom mi to pomohlo vžiť sa do jeho pocitov a lepšie porozumieť jeho prežívaniu. Dávam mu leoparda Artura ako taký príklad, keď sa mu snažím niečo vysvetliť a možno časom pochopí. Beriem si myšlienky z knižky a snažím sa mu to povedať mojimi slovami, aby čo najlepšie rozumel. Rozhodne knižku odporúčam všetkým, ktorí váhajú s kúpou. My pokračujeme v našej misií, verím, že aj táto knižka prispeje k úspešnej adaptácii sa v škôlke.
reagovať
Valentina
Neoverený nákup
12.9.2024
Bola som veľmi nadšená, keď som objavila túto novinku. Adokonca od autorky, ktorá má už nekoľko inšpiratívnych príbehov pre deti aj dospelých.
Knihu odporúčam, mám znej dobrý pocit.
reagovať
Zuzana Badová
Neoverený nákup
11.9.2024
Krásna knižka
Oceňujem, že v dnešnej dobe vychádzajú tak láskavé knižky za našich čias také neboli. S vnučkou si ju veľmi radi čítame alebo len prezeráme tie krásne ilustrácie.
reagovať
Tomáš Trstenský
Neoverený nákup
11.9.2024
Myšlienky, ktoré prekpavili
Knihu som kúpil pre dcéru, ktorá po prázdninach mala náročnejší nástup do škôlky hoci išla už po druhý rok. Prekvapili ma hlboké myšlienky okolo prežívania našej dcérky čo sme presne potrebovali a nie jednoduché a rýchle návody ako vyzerá deň v škôlke, ako sme sa dočítali v iných knižkách.
reagovať
Lenka Fobelova
Overený zákazník
11.9.2024
Veľmi prínosný titul
Výnimočná kniha, ktorá nerieši symptómy ale ide do hĺbky. Ponúka plno inšpirácií vďaka ktorým sa dieťa na jeho novej ceste cíti bezpečne a môže sa učiť. Čo ja ako mama vnímam veľmi pozozítvne, že autorka nekáže čo máme a nemáme robiť ale inšpiruje k tomu aby som ja ako mama integrovala prvky, ktoré sú vlastné a prirodzene pre našu rodinu.
Ďakujem pekne nám knižka veľmi.
reagovať
Veronika Mikusova
Neoverený nákup
30.8.2024
Ilustrácie viac než obsah
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Knihu som kúpila pre seba svojho syna, ktory nastupuje do škôlky. Už pol roka sa venujeme škôlkárskej téme. Obsah knihy je slaby. Informácie o prežívanych pocitoch sú obšírne, také všeobecné. Avšak ilustrácie sú nádherné. Po prečítaní viacero detskych kníh na tému škôlka, odporúčam Už som škôlkarom autorky Eva Jankovsky, ku ktorej sa opakovane s mojim 3 ročnym synom vraciame. Ku knihe Irina Zelyk je potrebné dovysvetlovat: naprch strach nás chráni pred nebezpečenstvom a spája s potrebou opatery, vyzyva hladat bezpecie. Nutne dovysvetlovat plus ponuknut intervenciu : napr cuvni, zavolaj pani ucitelku a pod. Hnev zase upozornuje na prekrocenie hranice a vyzyva k zmene, povedat toto mi vadi, toto nerob a ist za pani ucitelkou, resp si dat pauzu ak sa nedari poskladat stavebnicu alebo ustupit krok spat, ked sa zruti veza z kociek. V skolskej jedalni moze citit znechutenie a to upozornuje na vnutorne presvedcenie : toto pre mna nie je zdrave a povedat : neprosim si, dam si radaej suchy chlebik. Takze za mna velke ocakavania a mierne sklamanie z obsahu knihy Misia skolka. Mame rozcitanu este Flandil v skolke, ta mi pride celkom fajn. Liska Siska ide do skolky ma vesele ilustracie, ale na zacinajuceho skolkara je strasidelna (zabudnu lisku v skolke), a Gabko v skolke su styri pribehy beznych situacii-celkom prijatelne, neocari ale neuskodi.
reagovať
Iryna Zelyk
Overený zákazník
11.9.2024
Dobrý deň Veronika, dovoľte aby som reagovala na váš príspevok keďže mám pocit, že účel knihy nebol úplne správne pochopený. Podľa toho čo píšete hľadáte v knihe to čo nebolo jej zámerom a zároveň ani komunikované či sľubované. Kniha otvára tému nástupu do škôlky - úvodnej etapy veľkej životnej zmeny a jej účelom nie je budovanie komunikačných kompetencií u detí a pochopení pocitu strachu či hnevu v plnom v plnom rozsahu o ktorých píšete vo vašej recenzii. Účelom je pomenovanie, prežívanie, pochopenie a prijatie pocitov a emócii, pretože pri knihe nepracujeme s exaktnými dôvodmi vyniknutého pocitu konkrétneho dieťaťa. A tak kniha otvára priestor pre rodiča a individuálneho prístup tu a teraz. Človeku totiž nespôsobujú ťažkosti psychického charakteru ani emócie, ani pocity tie sú prirodzené; hlavným problémom nie je ani prostredie a okolie tie sú súčasťou života. Problémom sú práve neprežité a nepochopené emócie a pocity. Myslím, že emocionálne prežívanie spojené so škôlkou je veľmi náročný proces a do knihy som vložila svoje poznanie, ktoré je výsledkom dlhoročného pozorovania mojich vlastných deti a rodín, ktorým som bola nápomocná pri tejto zmene. Tým poznaním je, že úplne najdôležitejším krokom je práca s kľúčovými emóciami spojenými s touto zmenou, práve ktoré v knižke rozoberám. Tak vytvoríme dieťaťu bezpečné prostredie a pracujeme na budovaní jeho sebadôvery, čo sú základné piliere pre budúce kompetencie. Bez prijatia týchto emócií a súbežnému učeniu kompetencií dieťa iba zaťažíme. Jednoducho povedané dieťa je v neznámom prostredí, prirodzene pochybuje o sebe, chýba mu rodina v časovom rozpätí, ktoré je mu často veľmi dlhé a my po ňom ešte chceme aby sa hneď správalo pomaly ako dospelý človek a komunikovalo jasne svoje potreby. Týmto mu dávame pocit zodpovednosti na ktorý zatiaľ nie je pripravené a to je pôda pre vznik ťaživého pocitu viny a nízkej sebadôvery. V praxi to znamená, "mal si to učiteľke povedať" = spochybnenie dieťaťa, hlavne v úvodnej fáze. Kompetencie, ktoré popisujete sú nesmerne dôležité ale vyžadujú svoj čas a predovšetkým pripravenosť dieťaťa. A rovnako pokladám za dôležité rozdeľovať kompetencie dospelého a dieťaťa v tak rannom veku. V praxi to znamená, keď dieťa v škôlke plače je úloha dospelého aby sa opýtal dieťaťa ako sa cíti alebo ak ho niekto buchne je úloha dospelého aby poukázal na pravidlá a hodnoty škôlky, prípadne intervencia rodiča pri vážnejších situáciách. Tým zabránime prenášaniu zodpovednosti z dospelého na dieťa. Osobne si myslím, že kompetencie, ktoré vyžadujete od 3 ročného dieťaťa sú vlastné deťom v školskom veku. Avšak každé dieťa a rodina sú jedinečné a budem vám držať palce aby ste našli to čo hľadáte v množstve literatúry, ktorá je na trhu dostupná.
7
Overený zákazník
31.8.2024
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Este dodam, ze vysvetlenie pocitov a navrh intervencii v mojom prispevku su moje vlastne, v knihe Misia skolka su iba pomenovane. Maly leopard citi, leopardia mama pomenuje a obijme, da cas. Riesenia z pozicie dietata v skolke, kde je dieta odkazane na seba a na pani ucitelky, neponuka. Spolocne z pomenovanych zazitkov tvoria pestru kyticu kvetov. Pekne, ale pre mna malo.

Namiesto toho, aby ste písali o tom, čo viete, píšte o tom, čo vidíte. Predpokladajte, že viete veľmi málo a nikdy nebudete vedieť veľa, kým sa nenaučíte pozerať.
Kniha: Priateľ (Sigrid Nunez)
Priateľ
  • Sigrid Nunez
Začať chat