Táto kniha vám porozpráva príbeh o významnej životnej skúsenosti malého leoparda. Artur ide prvýkrát do škôlky. Je to veľká zmena, no nielen pre neho. Táto udalosť je vždy jedinečná a vzrušujúca, prinášajúca na jednej strane pocity radosti, zvedavosti a naplnenia, no na druhej strane môže byť (a často aj býva) sprevádzaná určitým napätím a neistotou. Poďte sa dozvedieť, ako to Artur zvládol, a čím všetkým si musel prejsť... Možno vás jeho príbeh inšpiruje na vašej vlastnej ceste.
Metoda:
Pomocou rozprávkového príbehu, ktorý rozpráva jedinečnú skúsenosť hlavného hrdinu, sa venujem základným a najdôležitejším pocitom a emóciám, ktoré sú vlastné takmer každému dieťaťu v období tejto významnej zmeny. Ako hlavný nástroj používam rozhovor plný súcitu medzi rodičom a dieťaťom, vďaka ktorému sa dieťa učí pochopiť svoje vlastné preciťovanie, pomenovať konkrétne emócie a pocity a následne ich zdravo prežiť (a uvoľniť), aby nedochádzalo k blokovaniu jeho emocionálneho prežívania. Zároveň sústreďujem pozornosť aj na prežívanie emócií pozitívneho charakteru, ktoré zo sebou škôlka prináša. Dieťa sa tak učí, že zmeny sú neoddeliteľnou súčasťou ľudského života a prinášajú tak pozitívne, ako aj negatívne prežívanie a že je to prirodzené. Keďže ich vplyv formuje identitu človeka, jeho hodnoty a schopnosti, je veľmi dôležité naučiť sa porozumieť svojmu vnútornému svetu počas týchto zmien. Je to možné napríklad aj učením, uchopeným mojím vlastným spôsobom a skúsenosťami, ktoré v knihe predstavujem. Do príbehu som zaintegrovala aj hravú metódu, ktorá môže podporiť motiváciu dieťaťa rozprávať sa o zážitkoch, emóciách a pocitoch.
Ciel:
Život je plný výziev a nástup dieťaťa do škôlky patrí medzi tie najväčšie. A nie iba preň. Ide tu o veľkú zmenu pre celú rodinu. Je to vlastne taká misia, ktorá nakoniec posilní a obohatí.
Keď si uvedomím, ako vplýva zmena na vnútorné prežívanie dospelého človeka, snažím sa pochopiť, aké to musí byť pre malé dieťa. Nástup do škôlky znamená pre dieťa cudzie prostredie, neznámych ľudí a nové možnosti a príležitosti, čo mu otvára bránu do prežívania nových vnemov a objavov. Tento proces je vždy jedinečný a vzrušujúci, prinášajúci na jednej strane pocity
radosti, zvedavosti, naplnenia, no na druhej strane môže byť a často aj je sprevádzaný určitým napätím a neistou. U detí to môže byť dokonca aj pocit osamelosti a veľký strach, pretože vstupuje do neznáma. Pocit neistoty je absolútne prirodzený, a aj keď nám najprv nie je veľmi pochuti, je dôležitý a poháňa nás dopredu, aby sme sa učili a rástli. Doležíte je ako konkrétny pocit dieťa prežíva a spracováva. Človeku totiž nespôsobujú ťažkosti psychického charakteru ani emócie, ani pocity – tie sú prirodzené; hlavným problémom nie je ani prostredie a okolie – tie sú súčasťou života. Problémom sú práve neprežité a nepochopené emócie a pocity. Cieľom knihy je inspirovať rodiča v téme emocionálneho zdravia a pomôcť deťom zvládnuť tuto životnú zmenu s názvom škôlka.