Knižná recenzia: Až pod kožu

• Rok vydania: 2004
  • Pôvodný názov: Beneath the Skin
  • Počet strán: 328
  • ISBN: 9788055106717

Knihu nájdete v eshope:

Nikdy neviete, kto vás práve pozoruje…

Čo sa stane, ak prídeme o pocit bezpečia? Ak máme pocit,že nám niekto neustále dýcha na krk a sleduje každý náš krok, pričom jeho hlavným zámerom, je ublížiť nám? Naskočili by vám zimomriavky? Kontaktovali by ste políciu? Alebo by ste len mávli rukou a povedali si, že ste paranoidní?

Spisovateľská dvojica vystupujúca pod pseudonymom Nicci French vo svojej knihe zachytáva osudy troch žien, ktoré si zobral na mušku spočiatku nám neznámy šialenec. Mladá učiteľka Zoe, hrdá bývalá modelka Jenny či organizátorka narodeninových večierkov Nadia – tieto tri ženy sa nikdy navzájom nepoznajú, no postupne každá z nich prichádza na to, čo dokáže s ľudskou psychikou urobiť strach. Dostávajú listy od neznámeho odosielateľa, no ony mu už také neznáme pravdepodobne nie sú. Dopodrobna v nich opisuje ich každodenné zvyky, charakteristické črty či detaily na ich tele. O čo mu vlastne ide? Je to len jeho nevinná zábavka, alebo skutočne splní to, čím sa dievčatám vyhráža? Hrozí im naozaj smrť?

„Milá Jenny, si krásna žena. Ale nie vtedy, keď si s niekým. Len keď si sama, keď ideš po ulici. Niekedy, keď rozmýšľaš, si hryzie vrchnú peru. Dívaš sa na seba a ja sa dívam na Teba. To máme spoločné. Ale jedného dňa sa na Teba pozriem, keď budeš mŕtva.“Nicci Frenchová
...

Knihy od Nicci Frenchovej dnes v bežných kníhkupectvách nájdete len veľmi ťažko. Ak sa vám to však podarí a milujete mrazivé psychologické thrillery, bez rozmýšľania si knihu vezmite domov. Nicci Frenchová je totiž synonymom strhujúceho príbehu, plného mnohých napínavých a emotívnych momentov, v ktorom sa kladie nemalý dôraz na psychologický aspekt.

Zabudnite na osobitú postavu vyšetrovateľa, ktorá by nás sprevádzala dejom a hľadala možné riešenia. V tomto prípade si žezlo postupne predávajú Zoe, Jenny a Nadia. Máme tak možnosť uvidieť dopad psychologického nátlaku na ich psychiku. Ako sa zachovajú, keď zistia, že už skutočne ide do tuhého? Utiahnu sa alebo hrdo vypnú hruď odhodlané nenechať sa zastrašiť? Prizvú si na pomoc priateľov, pripustia si vlastne, že sú v ohrození? Každá z týchto troch postáv je iná, čo sa pretaví aj do ich skutkov.

Až pod kožu sa skladá z troch častí, pričom v každá z nich je vyrozprávaná inou ženou a zachytáva úplne iné prostredie. Po prečítaní druhého príbehu môže časť čitateľov zachvátiť sklamanie – v texte sa totiž odhalí postava zločinca. Aj napriek tomu je však tretia časť ku podivu rovnako napínavá ako dve predošlé. V čítaní človeka poháňa túžba po zistení, či zvrátenému zločincovi konečne niekto klepne po prstoch.

• ak milujete psychologické thrillery
  • pre každého, kto hľadá napätie až do úplného konca
  • ak ste sa už dlho nezačítali do príbehu, ktorý by vás oslovil – kniha je skvelá pre tých, ktorí si prechádzajú čitateľskou krízou

• jedinečný príbeh, ktorý sa vám vryje do pamäti
  • permanentné napätie
  • kniha sa číta nesmierne rýchlo
  • dej nespomaľujú žiadne zbytočné opisy

• knihu už dnes nájdete len v bazároch a v antikvariátoch

Možno ženské postavy spôsobia, že sa kniha vryje do duše najmä ženám, no vieme si predstaviť, že to zimomravé napätie a nebezpečie ocenia i muži, ktorí od literatúry väčšinou očakávajú oveľa viac ako ich nežnejšie polovičky. Ak sa chcete ponoriť do vôd trochu neistých, zradných a končiacich v nedohľadne, tento príbeh vám to umožní.

Knihu nájdete v eshope:

Do polnoci doma

Connor je bezproblémový šestnásťročný chalan, a predsa sa oslava ukončenia školského roku so spolužiak mi nepredvídateľne zvrtne. Spočiatku to vyzerá, že viacerí neprišli po oslave domov, no nakoniec ostane nezvestné iba jedno dievča. Connor spolupracuje s políciou len neochotne a nechce nič prezradiť o večernom výlete piatich spolužiakov do lesa. …čítať viac

Ťaživé ticho - Robert Bryndza - cena

Ťaživé ticho

Maggie je úspešnou lekárkou a s manželom Willom žije presne taký život, o akom vždy snívali. Jedného dňa však do nemocnice privezú postreleného muža v povedomom oblečení. Maggin život sa najprv zastaví a potom otočí hore nohami. Napriek všetkej snahe sa Willa nepodarí zachrániť a Maggie je presvedčená, že sa stal obeťou vlámania. Policajná správa však znie jasne: spúšť potiahol Will sám.? Maggie je zdrvená od žiaľu…čítať viac

Hlbina - Jozef Karika - cena

Hlbina

Zima 1963. Do mesta v liptovských horách prichádza skúsený dôstojník obávanej Štátnej bezpečnosti, aby dohliadal na vyšetrovanie beštiálneho zločinu. Rýchlo však zistí, že páchateľom nie je človek, ale nesmierne vynaliezavý a zlomyseľný fenomén. Uprostred storočnej zimy pribúda obetí, ako aj zvláštnych a desivých úkazov. Napätie stúpa, schyľuje sa k zrážke bezpečnostných zložiek štátu. Majstrovský mix kriminálneho trileru a hororu zasadený…čítať viac

Konečne normálna vražda - Dominik Dán - cena

Konečne normálna vražda

Na jeseň 2008 rozohral detektív Krauz špionážno-detektívnu hru netušiac, kedy a ako sa skončí. Čakal na odozvu z Viedne, čakal a premýšľal ako pomôcť demotivovanému kolegovi hnijúcemu v kúte kancelárie. Riešenie prišlo samé od seba – šéf oddelenia ich poslal preveriť bizarný nález mŕtvoly mladého dievčaťa visiaceho na strome. Chosé sa potešil, okamžite sa chopil iniciatívy. Čokoľvek mu bolo odrazu dobré, len aby sa nemusel rýpať v starých…čítať viac