Knižná recenzia: Hrad v Škótsku

Autor: Julie Caplin

• Vydavateľstvo: Cosmopolis
  • Pôvodný názov: The Christmas Castle in Scotland
  • Počet strán: 320
  • ISBN: 9788080904371

9. diel série Romantické úteky – má ešte čím prekvapiť?

Izzy McBrideová zdedí v mladom veku majestátny hrad v Škótsku, avšak radosť z dedičstva jej kazí jedna vec – rozsiahla usadlosť si žiada nemalú rekonštrukciu, na ktorú ona nemá žiadne peniaze. Do hradu sa presťahuje s cieľom vymyslieť plán, ako z tohto miesta urobiť luxusný hotel, no predbehne ju jej mama Xanthe. Na Vianoce prijme prvých hostí, ktorí zaplatili síce štedrú zálohu, no najkrajšie sviatky v roku sú tesne pred dverami, a tak sa Izzy ocitá nielen vo finančnej, ale i časovej tiesni.

Hrad v krátkom čase prechádza expresnou menšou prerábkou a Izzy v ňom postupne víta svojich nových priateľov, ktorí sú odhodlaní nenechať ju v problémoch osamote. Medzi nimi je aj Ross – tajuplný akademik a spisovateľ, ktorý si na hrade prenajal izbu, aby mal dostatok pokoja na napísanie ďalšej knihy. Izzin život tak v pomerne krátkom čase naberá rýchly spád, ocitá sa v kolobehu nových udalostí, a keď plány nevychádzajú podľa predstáv, nadovšetko začína riešiť aj svoj súkromný ľúbostný život.

„Preto som dnes poslala Philipa preč. Celé roky striedavo bol a nebol môj priateľ. Stretli sme sa na univerzite, ale on sa nikdy úplne nerozhodol, či so mnou chce byť, alebo nie. Milovala som ho, a tak som to svinstvo znášala.“Julie Caplin
...

Julie Caplin je známa tým, že jej romány nie sú práve nabité akciou a napätím, ktoré by brali dych. Skôr sa zameriava na vykreslenie atmosféry, prostredia a myšlienok či rozvíjajúcich sa vzťahov medzi postavami. Inak tomu nie je ani v tomto prípade. Dej plynie pomaly, je popretkávaný situáciami, ktoré príbeh navonok nikam neposúvajú, no šperkujú jeho špecifického „ducha“.

Táto črta autorkinej tvorby rozdelí čitateľov na dve skupiny. Prvá z nich si knihu vychutná do poslednej bodky a nechá sa unášať na vlnách romantického príbehu, zatiaľ čo tá druhá pocíti už v prvej tretine knihy nespokojnosť a nudu. V príbehu sa často totiž nachádzajú opisy, ktoré dokážu text predĺžiť aj o niekoľko odsekov.

Nedočkavých čitateľov to môže po čase iritovať a poháňať k tomu, aby dané pasáže preskakovali, čím sa však ukrátia o najdôležitejší atribút príbehu. Práve opisy a dotváranie detailov sú stavebným kameňom celej knihy. To, čo robí knihu jedinečnou, je jej schopnosť pohltiť publikum do prostredia, v ktorom sa dej odohráva. Čitateľ tak priam cíti vôňu lahodného jedla, ocitá sa v prírode posypanej snehom a stáva sa súčasťou malej komunity, ktorá práve obýva hrad. V prípade, že si tieto prvky nedokáže vychutnať, prichádza o jediný pôžitok, ktorý mu knižka dokáže poskytnúť. Samotný dej je totiž príliš jednoduchý a predvídateľný na to, aby svoje publikum sám osebe očaril.

Hrad v Škótsku v skutočnosti nepredstavuje typickú romantickú knihu. Ľúbostná zápletka je tu väčšinou v úzadí a autorka čitateľovu pozornosť smeruje skôr na zápletku týkajúcu sa renovácie hradu. Vzťahová rovina sa rozpletá až v poslednej tretine knihy, kedy sa dve hlavné postavy obzerajú aj do svojej minulosti a balansujú na hrane nepríjemných skúseností, ktoré si doposiaľ zažili.

• pre milovníčky ľahkých romantických príbehov
  • pre fanúšičky Julie Caplin
  • ak máte chuť na oddychovku, vďaka ktorej spoznáte krásne prostredie Škótskej vysočiny

• jednoduchý a ľahko čitateľný príbeh
  • autorka má talent na vykreslenie atmosféry
  • rýchle oddychové čítanie
  • 9. diel série je možné čítať aj bez toho, aby ste predtým prelúskali predošlé časti
  • autentické zobrazenie prostredia

• predvídateľný dej
  • pomalší dejový spád

Hrad v Škótsku má potenciál ohúriť, no určite nie každého. Ak si viete vychutnať jedinečnú atmosféru a netrváte na tom, aby sa dej posúval míľovými krokmi vpred na každej stránke, potom je kniha určená aj pre vás. Vyberiete sa na cestu do Škótska, spoznáte tamojšiu gastronómiu a prejdete sa starobylým hradom, ktorý navyše ukrýva jedno malé tajomstvo.

Odporúčané knihy od autorky Julie Caplin – séria Romantické úteky

Vila v Taliansku - Julie Caplinová - cena

Vila v Taliansku

Utečte na slnečné talianske pobrežie Amalfi, ponorte sa do tyrkysových morských vĺn a zamilujte sa do ďalšieho romantického príbehu z pera obľúbenej Julie Caplinovej! Textilná umelkyňa Lia Bathurstová vždy snívala o tom, že jedného dňa utečie na biele piesočnaté pláže na pobreží Amalfi – lenže súčasťou tohto sna nikdy nebolo stretnutie s jej skutočným otcom….čítať viac

Pláž v Chorvátsku - Julie Caplinová - cena

Pláž v Chorvátsku

Pripravte si chutný letný drink, usaďte sa v tieni či na slniečku a vyberte sa s hlavnou hrdinkou Maddie na plavbu po Jadranskom mori. Čaká na vás príbeh plný chutí, vôní a tej pravej lásky, vďaka ktorému pochopíte, že partner, ktorého ste si vysnívali, môže byť nakoniec na míle vzdialený od toho, ktorý sa k vám skutočne hodí… Spomínate si ešte na talentovanú umelkyňu Maddie z Cukrárne v Paríži?…čítať viac

Domček v Írsku - Julie Caplinová - cena

Domček v Írsku

Urobte si pohodlie na vašej obľúbenej pohovke a pri pohári lahodného chladeného pivka a sladučkej éclairke si vychutnajte príbeh plný vášne a prekvapení. Pri jeho čítaní pochopíte, že keď sa uvoľníte a dovolíte životu, aby sa spontánne dial, možno vám do cesty privedie lásku, o ktorej sa vám ani nesnívalo. Spomínate si na vždy rozumnú právničku Hannah, sestru Míny z príbehu o romantickej…čítať viac