Knižná recenzia: Mních, ktorý predal svoje Ferrari

• Rok vydania: 2012
  • Pôvodný názov: The Monk Who Sold His Ferrari
  • Edícia: Open Mind
  • Počet strán: 176
  • ISBN: 9788081091896

Postaviť svoj život na nových pilieroch nemusí byť také komplikované…

Odhodiť všetko, na čom sme roky tak tvrdo pracovali a vyjsť v ústrety novému životu. Pokojnejšiemu, hĺbavejšiemu a radostnejšiemu. Čo nám do sŕdc prináša šťastie? Sú to majetky, významné spoločenské postavenie alebo skôr pocit, že si bytie na tejto planéte vážime?

Julian Mantle bol špičkovým právnikom, ktorý svoj život zasvätil svojmu povolaniu a profesii. V jeden deň dostáva uprostred súdnej siene srdcový kolaps, ktorý ho prinúti zamyslieť sa. Sú drahé autá, obrovské domy a materiálne hodnoty to, čo ho robí šťastným? Nie je skôr ich otrokom? Rozhodne sa zahodiť všetko, na čom tak veľmi lipol – predáva dom, auto, zanecháva svoju dlho budovanú kariéru a odíde hľadať sivanských mudrcov, ktorí by mu pomohli nájsť duševnú rovnováhu. Po dvoch rokoch sa vracia za svojím kolegom a priateľom Johnom, aby mu vyrozprával poznatky, ktoré sa za uplynulé obdobie naučil. John neverí vlastným očiam – Julian omladol o niekoľko rokov, z klbka nervov sa stala vyrovnaná a pokojná osobnosť. V čom tkvie celé tajomstvo jeho vnútornej premeny?

„Naproti mne stál človek prekypujúci zdravím a z jeho tváre vyžaroval život. Jeho žiariace oči boli oknom, cez ktoré sa dala uvidieť jeho mimoriadna vitalita. Najúžasnejšia zo všetkého bola vyrovnanosť a pokoj, ktoré z neho vyžarovali. Sedel som vedľa neho, pozoroval ho a mal som pocit dokonalého zmierenia.“Robin Sharma
...

Príbeh rozpráva John, ktorý od prekvapenia niekedy nevládze ani poriadne dýchať. Väčšina knihy je zostavená vo forme dialógu medzi ním a Julianom. Práve on mu rozpráva o tom, aké to bolo, keď sa vymanil spod vlády svetských hodnôt, mimoriadnych nárokov a stresu. Dnes Julian nemá nablýskané Ferrari ani rozľahlé sídlo v lukratívnej štvrti, no vyzerá oveľa spokojnejšie, ako keď ho John videl naposledy.

Vnútorná disciplína, motivácia, potreba dokonale ovládať svoju myseľ a zvíťaziť nad negatívnymi myšlienkami, ktoré nas zvnútra nahlodávajú… Mať svoj cieľ, vložiť doň všetko svoje úsilie, nemárniť čas a preciťovať úspechy, ktoré na nás ešte len čakajú… Ak chcete žiť život plný šťastia a pohody, nemusíte sa stať mníchom, odísť do hôr a izolovať sa od okolitého sveta. Stačí len, ak budete rovnako myslieť. Máte pocit, že vás vaša práca nenapĺňa? Nevidite vo svojom živote hlbší zmysel? Potom je čas na zmenu! Kniha totiž skrýva posolstvo, ktoré je možno banálne, no nie je také ťažké naň zabudnúť – nečakajte, kým vám vaše telo povie stop a zasadí bolestivý úder. Vtedy už môže byť neskoro…

Kniha je plná krásnych myšlienok a podnetov, ktoré vôbec nie je komplikované zrealizovať a aplikovať do praxe. Je napísaná pútavo a najviac ju ocenia ľudia, ktorí dlhé roky žijú v zabehnutej rutine, ktorej nebezpečenstvo a negatívny dopad na všetky životné aspekty prehliadajú.

Mních, ktorý predal svoje Ferrari je tu pre tých, ktorým nestačí len bežná motivačná príručka plná poučiek a návodov. V tejto knihe sú všetky princípy a ponaučenia vsadené do ľahkého príbehu. Po istom čase môže mať čitateľ pocit, že ho forma dialógu trochu vyčerpáva, no ak si knihu rozkúskuje a neprečíta ju za pár hodín, únava či jednotvárnosť nebudú tasiť zbrane. Viem si však predstaviť, že monotónna forma sa po čase môže stať pre niekoho otravnou. Julian vysvetľuje princípy, do ktorých tajov bol zasvätený, a John ho každú chvíľu prerušuje, niekedy i celkom nelogickou otázkou.

• ak ste presýtení motivačnými knihami, táto knižka môže byť príjemnou zmenou
  • ak potrebujete nakopnúť v oblasti sebadisciplíny a vnútornej motivácie
  • ak cítite, že sa z vášho života stal kolotoč v podobe platenia účtov a zveľaďovania hmotného majetku

• kniha si čitateľa rýchlo získa
  • motivačné princípy vsadené do ľahkého príbehu
  • vie čitateľa povzbudiť a naviesť k pozitívnej zmene
  • nejde tu len o slová, ale aj o praktické využitie naučených poznatkov
  • ukazuje nový pohľad na život
  • pekný sumár dôležitých životných hodnôt

• kniha po istom čase pôsobí jednotvárne

Táto publikácia, ktorá zožala úspech po celom svete a teší sa čitateľskej obľube už niekoľko rokov, je určená ľuďom, ktorí sa chcú zdokonaľovať. V myslení, v činoch, v poznatkoch, ako vypracovať svojho ducha do veľkolepých tvarov. Kniha prináša mnoho názorných príkladov či praktických cvičení, takže tu skutočne nejde len o prázdne slová zabalené do ligotavého papiera, ale i o činy. Ponaučenia, ktoré tu nájdete, síce nie sú prevratné a prináša ich množstvo motivačnej literatúry, no v tomto prípade sú podané zrozumiteľne a ľahko. Príbeh vnútornej premeny Juliana navyše celú knižku odľahčuje a čitateľom ukazuje, že nie je také dôležité, aby sme sa hnali za materiálnymi vecami. Veď to najväčšie bohatstvo na svete predsa nosíme každý pri sebe.

Odporúčané knihy od autora Robin Sharma

Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite - Robin Sharma - cena

Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite

Osem skrytých životných návykov pre váš najbohatší život. Kniha Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite ponúka úplne novú prevratnú filozofiu a metodológiu, ako si užívať skutočne bohatý život, ktorý je plný osobnej sily, vzácnej autenticity, výnimočne napĺňajúcej práce a krásneho životného štýlu, vďaka ktorým pocítite, že sa na vás konečne usmialo to pravé šťastie. Je plná originálnych postrehov….čítať viac

Manifest každodenného hrdinu - Robin Sharma - cena

Manifest každodenného hrdinu

Robin Sharma, legenda vodcovstva a priekopník osobného majstrovstva, už viac ako dvadsaťpäť rokov mentoruje miliardárov, podnikateľských gigantov, superhviezdy, profesionálnych športovcov a smotánku šoubiznisu prostredníctvom revolučnej metodiky, ktorá im pomáha dosahovať výnimočné výsledky. V tejto prelomovej knihe teraz Robin Sharma sprístupňuje svoj transformačný systém každému…čítať viac

Klub ranostajov - Robin Sharma - cena

Klub ranostajov

Robin Sharma, medzinárodne uznávaný expert na vodcovstvo a elitnú produktivitu, predstavil koncept Klubu ranostajov pred viac než 20 rokmi. Je založený na revolučnej rannej rutine, ktorá v minulosti pomohla jeho klientom z radov manažérov svetových firiem maximalizovať produktivitu, nepomerne si zlepšiť zdravie a objaviť v sebe nikým nenarušiteľný pokoj. Začítajte sa do knihy, ktorú autor písal viac ako štyri…čítať viac