Knižná recenzia: Mozaika duše

• Vydavateľstvo: Mladá fronta
  • Pôvodný názov: Mozaika duše
  • Počet strán: 224
  • ISBN: 9788020462381

Knihu nájdete v eshope:

Náročná, no bezpečná cesta psychikou, ktorá vám ukáže, ktoré dvere treba otvoriť, aby ste lepšie porozumeli sami sebe…

Ak máte Instagram alebo zvyknete sledovať videá na Youtube, o Tomášovi Kvapilíkovi ste už pravdepodobne počuli. Aj vďaka nemu sa téma duševného zdravia stáva čoraz populárnejšou a nadovšetko sa snaží odtabuizovať aj proces psychoterapie. Teraz máte možnosť preniknúť do tém, ktoré často rozoberá na svojich platformách, o niečo hlbšie. Mozaika duše totiž predstavuje titul, ktorý sa hodí každému z nás.

Kniha je rozdelená na tematické kapitoly, pričom každá z nich sa venuje inému problému či inej oblasti života alebo psychiky. Pomalým a nenúteným tempom, s ktorým sa čitateľ rýchlo zžije, vás publikácia prevedie svetom emócií, komunikácie so sebou i s druhými a naučí vás, ako lepšie spracovávať všetky pocity a podnety, s ktorými sa stretávate, prípadne vás v istej miere ovplyvnili v minulosti. Rovnako knihu ocenia i tí, ktorí sa potýkajú so závažnejším problémom, napríklad úzkosťami alebo depresiou.

Keďže je autor psychoterapeut, celá kniha sa nesie v uvoľnenom a láskavom duchu. Už po krátkom čase sa čitateľ cíti bezpečne a má pocit, akoby sa mu prihováral priateľ, ktorého dôverne pozná. Vysvetlenia jednotlivých procesov ľudskej psychiky sú podané tak, aby im porozumel každý bez ohľadu na vek a vzdelanie, no zároveň nemožno povedať, že by boli zovšeobecňované alebo zjednodušované.

„Odmítnutí, nepřijetí, odsouzení, narušení vztahu nebo jeho domnělá ztráta jsou obrovskými, často nevědomými stresory. Mnohdy je tato pravá podstata ohrožení pro naši psychiku maskovaná různými výkonovými situacemi (zkoušky, závody, vystoupení) nebo potenciálně konfliktními situacemi (pozdní příchod, obchodní jednání, vyslovení svého názoru). Ze své zkušenosti psychoterapeuta vím, že kořeny tohoto typu stresové reakce nejenže vedou k mezilidským vztahům, ale zároveň vyrostly z blízkých vztahů v útlem dětství.“Tomáš Kvapilík
...

Štýl písania rozhodne nie je monotónny. Pasáže, ktoré vysvetľujú fungovanie ľudskej psychiky, sa texte často striedajú so skúsenosťami autora z jeho psychoterapeutickej praxe, s praktickými cvičeniami alebo autorovými osobnými príbehmi. Nejde teda o publikáciu, ktorá by čitateľa po krátkom čase vyčerpávala a na malom priestore ho zbytočne zahlcovala množstvom informácií. Veľkým plusom sú aj QR kódy, ktoré v jednotlivých kapitolách možno nájsť. Po ich naskenovaní sa čitateľovi otvorí Youtube video, v ktorom sa Tomáš Kvapilík venuje konkrétnej problematike.

Knihu napriek jej ľahučkej forme je lepšie čítať pomaly a postupne. Ak ju budete mať na nočnom stolíku položenú aj niekoľko dlhých týždňov, bude to len plus. Všetko, čo sa tu dočítate, je totiž potrebné vstrebať, precítiť a prijať. Množstvo situácií, obrazov a paralel človek do hĺbky uchopí až v bežnom živote, v okamihoch, počas ktorých nie je s knihou navonok nijako spätý. Mnohokrát sa teda môže stať, že si na knižku a informácie z nej spomeniete vtedy, keď to budete najmenej čakať, a postupne pochopíte všetko dôležité, čo vám chcel autor prostredníctvom svojich riadkov zdeliť.

• pre dospievajúcich aj dospelákov
  • pre každého, kto má chuť zamyslieť sa nad príčinou svojich emócií
  • ak máte pocit, že sa vám v živote opakujú rovnaké situácie, ktoré vás znepokojujú, prípadne vás zbytočne zaťažujú
  • pre všetkých, ktorí chcú lepšie porozumieť sami sebe
  • ak ste nemali idylické detstvo
  • ak premýšľate nad návštevou psychoterapeuta

• rôznorodá forma – kniha nepôsobí monotónne
  • množstvo zaujímavých informácií a obrazov
  • jednoducho vysvetlené fungovanie ľudskej psychiky
  • autor mnohokrát kladie dôraz na detstvo či minulosť a pobáda čitateľa, aby sa nad pôvodom svojich emócií zamyslel
  • príjemné čítanie, vďaka ktorému sa každý pozastaví a popremýšľa nad svojím životom
  • autor sa venuje širokému spektru problémov, s ktorými sa človek počas života stretáva

Mozaika duše predstavuje knihu, ktorá padne na úžitok množstvu čitateľov. Objavia tu tie časti svojho ja, ktoré boli dlho skryté, pred ktorými zatvárali oči alebo ich zámerne prehliadali, pretože konfrontácia s nimi sa spočiatku javila ako príliš bolestivá a náročná. Či už hľadáte darček pre seba, alebo pre svojich blízkych, Mozaika duše je jednoznačne dobrý tip.

Knihu nájdete v eshope:

Atómové návyky - James Clear - cena

Atómové návyky

Atómové návyky ponúkajú overený návod, ako sa každý deň zlepšiť o jedno percento bez ohľadu na svoje ciele. Popredný svetový odborník na tvorbu návykov James Clear odhaľuje praktické stratégie, ktoré vás do detailov naučia, ako si dokonale osvojiť drobné prejavy správania, ktoré vedú k pozoruhodným výsledkom. Ak vám padne zaťažko meniť návyky, problém nie je vo vás, ale v systéme, ktorý ste si vybrali….čítať viac

Nikdy sa nezastavím - David Goggins - cena

Nikdy sa nezastavím

Vždy a všade sa musí nájsť nejaký rebel, ktorý vidí tie vysoké múry a prekážky, ktoré nás brzdia a rozdeľujú, a všetkým naokolo ukáže, že nič nie je nemožné, a zbúra ich. Mal by to byť niekto, kto je výnimočný a kto dokáže iných motivovať pozrieť sa na svet inak. Prečo by ste to nemali byť práve vy? David Goggins vo svojej mimoriadne úspešnej autobiografii Nič ma nezlomí dokazuje, že v každom z nás sa skrýva….čítať viac

Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite - Robin Sharma - cena

Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite

Kniha Bohatstvo, ktoré si za peniaze nekúpite ponúka úplne novú prevratnú filozofiu a metodológiu, ako si užívať skutočne bohatý život, ktorý je plný osobnej sily, vzácnej autenticity, výnimočne napĺňajúcej práce a krásneho životného štýlu, vďaka ktorým pocítite, že sa na vás konečne usmialo to pravé šťastie. Je plná originálnych postrehov, praktických nástrojov a transformačných taktík a zásadne zvýši….čítať viac