Knižná recenzia: Všude samí lháři

• Vydavateľstvo: Kalibr
  • Rok vydania: 2024
  • Pôvodný názov: Everyone Here is Lying
  • Počet strán: 288
  • ISBN: 9788024297583

Príbeh, v ktorom sa postupne každý stáva podozrivým…

Keď zmizne deväťročná excentrická Avery, dovtedy pokojné mestečko Stanhope sa otriasa v základoch. Táto udalosť však preskúša nielen psychické limity Averinej mamy, ale aj morálne hranice takmer každého obyvateľa. Krátko po tom, čo po Avery vyhlásia pátranie, derú sa na povrch informácie, ktoré mali zostať navždy skryté. Prečo Averin otec zamlčal, že ju krátko pred zmiznutím videl a dokonca ju udrel? A čo jeho mimomanželský pomer s kolegyňou v práci?

Ako hodiny plynú, padá jedno podozrenie za druhým a do centra pozornosti sa dostávajú všetci okolití susedia. Jednotliví občania mestečka Stanhope na seba navzájom hádžu špinu a malému tímu vyšetrovateľov chvíľu trvá, kým rozoznajú pravdu od klebety či podozrení, za ktorými stoja nedorozumenie alebo závisť… Miestami sa začína zdať, že Stanhope je slušným mestom len navonok, no v skutočnosti poskytuje útočisko samým klamárom.

„Je už tma, když se Gullyová vrací na stanici, zmožená událostmi posledních dvou dní. Ze všeho nejraději by jela domů a dopřála si spánek, který tolik potřebuje. Jenže Avery je pořád někde pryč. A hodiny, které Gullyové tikají v hlavě, jí nedovolí si odpočinout. Vybaví si svá střetnutí s Williamem Woolerem, s Blanchardovými a teď i s Derekem. Všude samí lháři, pomyslí si.“Shari Lapena
...

Príbeh má veľmi rýchly rozbeh a čitateľa okamžite vtiahne do deja. Kniha zobrazuje pomerne krátke časové rozpätie niekoľkých dní po Averinom zmiznutí, a preto v texte niet priestoru na zbytočné omáčky a opisy, ktoré by len zdržovali. Dej sa neustále hýbe dopredu a čitateľ sa ani nenazdá a je ponorený do spleti vzťahov, podozrení a klamstiev.

Najpútavejšou pasážou knihy sú práve kapitoly, v ktorých sa vyskytuje jedno podozrenie za druhým. Doslova tu možno nájsť miesta, v ktorých je každý kratší úsek uzavretý novým zistením, čo dokáže šokovať a vzbudiť vlnu nedôvery voči novej postave, ktorá dovtedy zostávala na periférii čitateľovej pozornosti. V kombinácii s krátkymi kapitolami tvoria tieto prvky ideálny predpoklad na to, aby publikum knihou doslova preletelo.

Nájdenie Avery sa koná v momente, kedy na čitateľa čaká ešte niekoľko desiatok neprečítaných strán. Zaujímavosťou však je, že aj keď sa publikum dozvedá, čo sa so zmiznutým dieťaťom stalo, napätie pretrváva i naďalej. Autorka má prichystané ďalšie okolnosti, ktoré dokážu prekvapiť, a preto ani po rozuzlení zápletky čitateľova pozornosť neupadá.

• pre milovníkov rodinných psychotrilerov
  • pre fanúšikov Shari Lapena
  • ak sa už dlhší čas neviete poriadne začítať do žiadneho príbehu a hľadáte knihu, ktorá vás nadchne už od prvej kapitoly

• príbeh zhltnete za pár hodín
  • kniha si stále udržuje čitateľovi pozornosť
  • minimum zbytočných pasáží, ktoré by text len predlžovali
  • zaujímavý motív
  • nečakaná pointa
  • ideálna kniha na prekonanie čitateľskej krízy
  • skvelý rodinný psychotriler

• čitateľovi môže chvíľu trvať, kým sa udomácni v spleti postáv a vzťahových väzieb

Prečítať si knihu od Shari Lapena je vždy veľkým zážitkom. Všude samí lháři predstavuje príjemnú oddychovku, ktorá ponúka primeranú dávku napätia aj prekvapení. Čakajú na vás postavy, s ktorými nič nie je vopred isté, a okamihy, ktoré preskúšajú váš odhad a schopnosť predvídať. Ak hľadáte knihu, ktorá vás od seba nepustí, kým ju nedočítate, Všude samí lháři predstavuje skvelý tip!

Odporúčané knihy od autorky Shari Lapena

Nepříliš šťastná rodina - Shari Lapena - cena

Nepříliš šťastná rodina

Nejnovější příběh mistryně psychothrilleru – opět dokonale drásavý a neodložitelný. Brecken Hill je drahá adresa. Musíte mít hodně peněz, abyste tu mohli bydlet. Tak jako Fred a Sheila Mertonovi. Žádné bohatství vás však neochrání, když vám u dveří zazvoní vrah. Manželé Mertonovi byli brutálně zabiti pár hodin poté, co přivítali na velikonoční nedělní večeři své tři dospělé děti….čítať viac

Manželé odvedle - Shari Lapena - cena

Manželé odvedle

Dramatický „rodinný“ psychothriller s nečekanými zvraty do poslední stránky. Vaši sousedé nechtějí, abyste vzali svou šestiměsíční dcerku k nim na večírek. Bydlíte hned vedle, zapnete tedy dětskou chůvičku a každou půl hodinu ji chodíte zkontrolovat. Když jste ji viděli naposledy, vaše holčička spala. Teď stoupáte po schodech do svého mrtvolně tichého domu a vaše nejhorší…čítať viac

Jeden z nás - Shari Lapena - cena

Jeden z nás

Nový strhující psychothriller z pera bestselleristky Shari Lapeny, mistryně nečekaných zvratů. Udržet tajemství mezi sousedy, kde každý každého zná, může být těžké. Vražedně těžké…