Knižná recenzia: Zúfalé ženy robia zúfalé veci

• Vydavateľstvo: Motto
  • Rok vydania: 2018
  • Pôvodný názov: Zoufalé ženy dělají zoufalé věci
  • Počet strán: 136
  • ISBN: 9788026709701

Vtipne a priamo o živote modernej ženy…

Čo urobí zúfalá žena zrelá na vydaj preto, aby ulovila toho pravého? Je to naozaj také jednoduché? Hrdinka príbehu Oľga vás presvedčí, že nie všetky ženy uvažujú v každej životnej etape racionálne. S vtipným pohľadom sa spolu môžete ponoriť do zúfalých situácií zúfalých manželiek.

Mladá Oľga sa beznádejne zamiluje a jej láska je opätovaná. Po svadbe s Václavom a narodení syna Tomáša sa jej spoločenské postavenie ocitne na mŕtvom bode. Rozhodne sa preto vyštudovať psychológiu, aby sa vyrovnala vzdelaniu jej manžela a jeho priateľov. Počas štúdia sa však v jej manželstve niečo zmení. S vysokoškolským diplomom sa o niekoľko rokov neskôr ocitne na súde – pri rozvodovom konaní. Hon za láskou a usporiadaným životom neustáva a Oľga je konfrontovaná množstvom situácií, ktoré sú dôkazom, že zúfalé ženy často neváhajú robiť zúfalé veci…

„Václav chcel mať vždy dobrú večeru, chcel mať doma vždy dokonalý poriadok a chcel, aby som naňho čakala vo vytržení s odhalenými ňadrami. Ja som sa však päťkrát do týždňa privliekla domov neskôr ako on s papierovým vreckom s fašírkami z rýchleho občerstvenia. Všetky košele som mu zafarbila naružovo, zabudla som Tomáška vyzdvihnúť z tenisového klubu, cez víkend som asistovala v Bohniciach…“Halina Pawlovska
...

Na humor Haliny Pawlovskej musí byť človek vnútorne nastavený. Aj preto sa čitatelia tejto knihy často rozdeľujú na dva tábory. Jedna skupina sa počas čítania neprestáva smiať, baví sa na groteskných momentoch a často v niektorých kapitolách uvidí aj seba v nie práve lichotivých situáciách. Druhá časť publika má zasa pocit, že je humor robený nasilu a že sa k nej dostalo dielo, ktoré je slabším odvarom legendárnej Bridget Jonesovej. Zvláštnym poznatkom je skutočnosť, že oba tábory vlastne majú pravdu.

Aj preto je dobré nemať od knihy spočiatku žiadne očakávania. Zúfalé ženy robia zúfalé veci treba vnímať ako sviežu a ľahkú literatúru, ktorá je vhodná ako letné dovolenkové čítanie a čitateľom ponúka priestor na to, aby vypli a nechali sa unášať dejom. Práve samotný dej sa uberá ľahučkým, no plynulým tempom vpred, vďaka čomu v spojení s krátkymi kapitolami vytvára dobrý predpoklad na rýchle čítanie.

Kniha sa číta ľahko, nezaťažuje rozsiahlymi opismi svoje publikum, ktoré všetky postavy spoznáva na základe ich konania. Veľmi rýchlo si tak o nich urobí mienku, ktorá je nemenná naprieč celým príbehom. Či vás dej niečím prekvapí, je otázne, pretože zvratov a wau momentov tu veľa nie je. Jediným prekvapivým prvkom sú tu vtipné situácie, ktoré sa často vyskytnú nečakene, no na dejovú líniu väčšinou nemajú zásadný dopad.

Ak ste doposiaľ neprečítali žiadnu knihu od Haliny Pawlovskej, skúste siahnuť skôr po českom originály, nie po slovenskom preklade. Ten sám osebe nie je zlý, no v knihe sa vyskytne pár momentov, ktoré spolu s prekladom stratili svojho ducha. V prípade, že by vás kniha zaujala, môžete si pozrieť aj jej rovnomenné filmové spracovanie.

• pre ženy, ktoré sa chcú pobaviť pri nenáročnom humornom diele
  • ak hľadáte krátku knižku na dovolenku
  • ak sa práve nachádzate v životnom období plnom zmien a chcete mať dôkaz, že v tom nie ste sami
  • pre čitateľov s istou dávkou nadhľadu

• jednoduchý dej
  • hravý a vtipný jazyk
  • plynulý dejový spád
  • množstvo komických situácií

• štýl humoru Haliny Pawlovskej nemusí sadnúť každému
  • čitateľ, ktorý má od knihy viac očakávaní, sa do deja naplno ponoriť

Hoci nejde o prevratné dielo, stále si kniha nájde svojich čitateľov. Či už hľadáte ľahký a svieži príbeh na dovolenku, alebo si chcete skrátiť čakanie u lekára, prípadne dlhšiu cestu vlakom, Zúfalé ženy robia zúfalé veci môže byť tou správnou voľbou. Jemná irónia, tragikomické situácie a nekomplikovaný, no napriek tomu neustále sa vyvíjajúci dej sú ideálnymi atribútmi, ktoré zaručia spestrenie nudnej chvíle.

Odporúčané knihy od autorky Halina Pawlowská

…a přeskočila jiskra - Halina Pawlowská - cena

…a přeskočila jiskra

Nejdůležitější je si užít, dokud to jde! A až to nepůjde, tak… tak vymyslíme něco jiného, co taky bude stát za to!
Můj tatínek mne naučil, že člověk může vždycky očekávat od kohokoliv cokoliv. Má maminka vždy usilovala o to rozšiřovat mé obzory – byla učitelka a byla přesvědčená, že by se můj obzor měl zvětšovat až do neúměrna. Moje děti mne naučily, že největší výhodou společného bydlení je to, že…čítať viac

Rande - Halina Pawlowská - cena

Rande

Krátké i dlouhé povídky Haliny Pawlowské. Pamatujte si, že když na prvním rande mluvíte jen o sobě, tak druhé rande už nebude! Je něco jiného jít na rande, když je vám čtrnáct, než když vám je přes padesát. Je něco jiného myslet si, že všechno, včetně toho rande, je tak nějak na zkoušku, a že to buď báječně dopadne, nebo ne… Když je vám víc než padesát a máte rande, víte skoro jistě, že to nevyjde…čítať viac

Užívej života! - Halina Pawlowská - cena

Užívej života!

Tak zní jedno z „mouder“ Haliny Pawlowské, která si umí udělat legraci z každé, třeba i smutné situace, a taky hlavně ze sebe. A díky jejím praktickým radám je svět často mnohem veselejší. Užívej života! je soubor návodů, přikázání, povzdechů a historek, které mohou nejen pobavit, ale taky najít východisko z chmurné reality. Jak říká autorka, je nutno podívat se pravdě do očí: Je…čítať viac