Knižná recenzia: Ako sa varí drak

• Vydavateľstvo: Václav Dvořák
  • Rok vydania: 2024
  • Pôvodný názov: Jak se vaří drak
  • Počet strán: 232
  • ISBN: 978809085782

Fascinujúce dobrodružstvo odohrávajúce sa vo vesmíre, ktoré nadchne malých aj veľkých!

Život Adama by si želalo nejedno dieťa – so svojimi rodičmi a malou sestrou totiž býva vo vesmíre. Ak čakáte stiesnené priestory a veľkú nudu, ste na omyle! Ich obytná kajuta je totiž súčasťou obrovského celku, kozmickej lode skladajúcej sa z množstva obytných prstencov a chodieb. Dokonca sa tu nachádza aj učebňa, v ktorej je pánom profesor Zachariáš. A aký predmet sa tu vyučuje? No predsa génové inžinierstvo, vďaka ktorému vedia vykonať hotové zázraky!

Adama však už zadania na hodinách trochu nudia a už dlho túži „uvariť“ draka. Skutočného draka, ktorý by lietal a chrlil oheň. No problémom je, že takýto tvor na kozmickej lodi vítaný nie je a takisto sú jeho vedomosti na také niečo primalé. Avšak kde je vôľa, tam je cesta a Adam sa rozhodne vykonať svoj experiment potajomky. Prvé pokusy sú síce kostrbaté, no výsledky na seba nenechajú dlho čakať. No s drakom môžu byť problémy… Hlavne ak samotná vesmírna loď musí čeliť niekoľkým nástrahám…

„Žiaci sa vyhrnuli z učebne génového inžinierstva a tí mladší sa po chodbe rútili preč. Vlastne sa zdalo, že deti vybiehajú do prudkého kopca. Až na to, že horizont netvorila podlaha, ale strop, za ktorým najprv zmizli detské hlavy a ako posledné ich chodidlá. V skutočnosti nestúpali do kopca. Ako škrečky v kolese bežali vnútri velikánskeho kolesa nazývaného prstenec, jedného z tých, ktoré tvorili ich domov, medzihviezdnu loď Auroru.“Václav Dvořák
Ako sa varí drak, Václav Dvořák - scifi pre deti

Ako kniha postupne plynie, čitateľ prichádza na to, že príbeh je premyslený do poslednej bodky. Aj doposiaľ nepodstatné detaily zrazu naberajú na význame a krásne zapadajú do jedného celku. Skvelým príkladom je napríklad postava Adamovej spolužiačky Evelíny, ktorá v polovici príbehu zažíva prerod z vedľajšieho charakteru na pomerne kľúčovú postavu schopnú poriadne zamiešať karty. Rovnako je to i so situáciami, kedy na vesmírnej lodi miznú zásoby. Doposiaľ nepatrný prvok razom nadobúda úplne iný význam.

Václav Dvořák zatiaľ na Slovensku veľmi známy nie je, no v Českej republike figuruje v povedomí science-fiction čitateľov už nejaký ten čas. A musíme uznať, že celkom zaslúžene – dokázal totiž vytvoriť hodnoverný fiktívny svet, zakomponovať doň hneď niekoľko sci-fi prvkov a celý obraz podať detskému čitateľovi tak, aby sa v ňom poľahky zorientoval a nechal sa unášať jeho atmosférou. Dej je maximálne autentický, čitateľ sa doň veľmi rýchlo ponorí a uverí každej drobnosti, ktorá mu je ponúknutá. Motív génového inžinierstva možno znie komplikovane, no v skutočnosti je tu predostretý s dôrazom na to, aby oslovil a fascinoval aj dieťa.

Ako sa varí drak je knihou primárne určenou pre deti, no bezpochyby má potenciál osloviť aj ich rodičov. Dej je totiž natoľko prešperkovaný a prináša toľko podnetov, že aj predstavivosť dospeláka bude pracovať na plné obrátky. Knižka patrí k tým hrubším publikáciám pre deti a rozhodne nejde o titul, ktorý by ste prečítali na jedno posedenie v priebehu dvadsiatich minút. Obsahuje plnofarebné ilustrácie, ktoré nezasahujú do textu a takmer vždy sa vynímajú na celých stranách.

• pre detského aj dospelého čitateľa
  • pre milovníkov sci-fi
  • ak hľadáte knižku, ktorej dej sa odohráva vo vesmíre
  • pre malých nadšencov fyziky a exaktných vied

• autentické zobrazenie prostredia vesmírnej lode
  • množstvo detailov, ktoré do seba krásne zapadajú
  • knižka má jedinečnú atmosféru
  • napínavé a dobrodružné čítanie, od ktorého nie je ľahké sa odtrhnúť
  • originálne sci-fi prvky
  • komplikované veci a situácie sú detskému čitateľovi podané zrozumiteľným štýlom
  • pri čítaní pracuje fantázia na plné obrátky
  • nádherná obálka, ktorej detaily svietia v tme
  • plnofarebné ilustrácie

Ak sa odhodláte venovať čas knižke Ako sa varí drak, čaká vás napínavá, dobrodružná a prekvapivá cesta vesmírom, ktorú si užijete až do poslednej stránky. Jedinečná atmosféra vás do seba vtiahne a viac od seba nepustí, kým nerozlúštite celú záhadu. Knihu odporúčame ako darček pre malých milovníkov science-fiction a sme si istí, že si ju potajomky budú čítať aj dospeláci. Navyše bude vynikať aj na poličke vo vašej knižnici – jej detaily na oboch stranách obálky aj chrbte totiž svietia v tme.

Piesočníci a bludný asteroid - Václav Dvořák - cena

Piesočníci a bludný asteroid

Český detský bestseller konečne v slovenčine! Keď vyrastiete v sirotinci na zaostalej planéte Piesočnica, nemáte práve super vyhliadky. A je úplne jedno, že sa v baniach vykopaných mimozemskou rasou vyznáte ako nikto iný. O tom, že raz pôjdete do Hlavného Mesta, môžete akurát snívať. Ibaže… Ibaže by sa k vašej planéte blížila medzihviezdna loď a vy by ste dostali pozvánku na jej palubu….čítať viac

Ako si vycvičiť draka 5.- 8. diel série - set Cressida Cowell - cena

Ako si vycvičiť draka 5.- 8. diel série – set

ŠTIKÚT STRAŠNÝ ŠŤUKOVEG III., autor týchto kníh, sa raz stane obávaným šermiarom, amatérskym prírodovedcom a najväčším vikingským hrdinom všetkých čias. No aj najväčší vikingskí hrdinovia boli raz len malí chlapci. Museli sa najprv naučiť zápasiť, šermovať a bojovať proti nebezpečných nepriateľom. A hlavne to najdôležitejšie: Museli sa naučiť, AKO SI VYCVIČIŤ DRAKA!!!…čítať viac

Severská mytológia - Neil Gaiman - cena

Severská mytológia

Neil Gaiman sa pri písaní už dlho inšpiruje dávnymi príbehmi a mýtmi. Pri tejto knihe však obrátil pozornosť priamo na ich zdroj a bravúrne spracoval veľké ságy ďalekého severu. Verne opisuje panteón hlavných nordických bohov: Odina, najvyššieho z najvyšších, jeho syna Thora, neuveriteľne silného, no nie najmúdrejšieho, a Lokiho, syna obra, Odinovho pokrvného brata, švindliara…čítať viac