Knižná recenzia: Budkáčik a Dubkáčik

Autor: Jozef Cíger Hronský

• Vydavateľstvo: Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá
  • Pôvodný názov: Budkáčik a Dubkáčik
  • Počet strán: 78
  • ISBN: 9788010042722

Rozprávka o tom, že i tá najzapeklitejšia situácia má svoje riešenie…

Čo viac môže upútať detského čitateľa, než jeden dobrodružný príbeh vystriedaný druhým, dve roztopašné zvieracie postavy a ich vynachádzavosť, ktorá nemá konca-kraja? Budkáčik a Dubkáčik predstavuje príbeh, ktorý si nájde svojich priaznivcov aj po viac ako osemdesiatich rokoch.

Dve prasiatka, Budkáčik a Dubkáčik sa jedného dňa dozvedajú, že ich čaká nedobrý osud. Preľaknutí vidinou mäsiarskeho noža zoberú nohy na plecia a idú do sveta na skusy. Pomaly sa priúčajú mnohým remeslám, no pokusy stať sa horármi, mlynármi, muzikantmi či krajčírmi vždy skončia zle-nedobre. Ako toto ich dobrodružstvo dopadne? Nájdu také remeslo, ktoré im pôjde od ruky alebo sa vrátia sa k svojmu gazdovi a gazdinej?

„Svetom pôjdeme, remeslu sa vyučíme, a kde budú kašu variť, tam sa za stôl posadíme!“Jozef Cíger Hronský
...

Budkáčik a Dubkáčik sú postavičkami, ktoré vás mnohokrát svojím svetonázorom poriadne pobavia. I keď by sa spočiatku mohlo zdať, že prasiatke sú tvory hlúpe, táto rozprávka čitateľov donúti o tom zapochybovať. Hoci ich dokázal prekabátiť aj malý nebojácny zajac, dve prasiatka zasa v mnohých prípadoch vedeli prejsť ľuďom cez rozum.

Príbeh o dvoch vynachádzavých prasiatkach sa vašim deťom nezunuje ani po desiatom prečítaní. Príhody, ktoré na svojich cestách dvaja bratia pozažívajú, dokážu rozosmiať, pobaviť i podnietiť čitateľa k zamysleniu. Naozaj sa ľudia správajú k svojim verným zvieratkám s láskou či s rešpektom? Alebo si zaslúžia, aby ich zvieratá občas poriadne postrašili?

Rozprávky o Budkáčikovi a Dubkáčikovi sú vhodné pre deti od troch rokov. V tomto veku síce ešte úplne neporozumejú posolstvu, ktoré nám rozprávka zanecháva, no príbeh o dvoch prešibaných prasiatkach ich dozaista zaujme. S pribúdajúcim vekom sa budú na rozprávku pozerať inak a nachádzať v nej stále nové a nové prvky.

• pre deti od troch rokov, ktoré vydržia počúvať aj dlhšiu rozprávku
  • pre malých školákov, ktorí začínajú samostatne čítať
  • pre každého, kto chce svojim ratolestiam ponúknuť rozprávku z čias, kedy bol sám dieťaťom

• nadčasový príbeh
  • pútavé a svižné rozprávanie
  • pekné farebné ilustrácie
  • vtipné situácie
  • z knižky plynie pekné ponaučenie

Klasika je klasika a rozprávky, ktoré dokázali očariť i nás, keď sme boli deťmi, by sme mali posúvať ďalším generáciám. Budkáčik a Dubkáčik je príbehom o vynachádzavosti, múdrosti, na ktorú nazrieť z viacerých uhlov a jednotnej súdržnosti, ktorá sa dnes cení viac ako všetko ostatné. Deti sa pri nej naučia, že zvieratká si treba vážiť, pretože raz môže nastať čas, keď sa nám za našu lásku či zlé zaobchádzanie môžu poriadne odplatiť.

Odporúčané knihy od autora Jozef Cíger Hronský

Tri múdre kozliatka - Jozef Cíger Hronský - cena

Tri múdre kozliatka

Všadebrada, Všadejama, Všadekapusta sú iste tri najmúdrejšie kozliatka na svete, veď putovali zo Slovenska až do Ameriky a nestratili sa. Kozliatkovským rozumom si museli pomôcť aj medzi múdrymi deťmi v škole i medzi zručnými remeselníkmi a námorníkmi. A keď si nevedeli pomôcť, nuž si celkom obyčajne zamekotali. Táto knižka sa zíde všetkým, čo sa chcú pobaviť a prečítať si krásnu slovenskú rozprávku….čítať viac

Smelý Zajko - Jozef Cíger Hronský - cena

Smelý Zajko

Synko-Zajko, nikdy nebude z teba poriadny zajac! Pred chalupou sedíš, do slniečka hľadíš a nevieš ani, kde je kapustné pole! Čože tam Zajkovi po kapustnom poli, keď on len o tom rozmýšľal, že by rád šiel do sveta. A aj sa vybral… a rovno lietadlom! Bolo mu zle i nedobre, ale Zajko sa nezľakol ani medvedice, ani horárových psov. A zbojníkov? O tom a všeličom inom sa dočítaš v tejto knižke a spolu so…čítať viac

Slnovratka - Jozef Cíger Hronský - cena

Slnovratka

Do kráľovstva rozprávok môže vstúpiť každý, dokonca aj Popolvár. A môže sa v ňom stať i kráľom. Pravdivým posolstvom odolávajú rozprávky času a zákonom starnutia. Dvadsaťosem rozprávok v pôsobivom podaní autora nás očarí svojou originálnosťou a krásnym jazykom. Cítiť v nich úctu k životu a dobru, a tak aj ježibaby sú napokon odkliate, aj zlý človek sa na dobrého obráti. Hronského rozprávky…čítať viac