Rozhovor so zakladateľkami ZeoZoe

Jack Shakespearow/27. júna 2020/Rozhovory/15 min. čítania


„Žiť regionálne, a pritom myslieť globálne“

Čvirikať o ambicióznych ľuďoch, ktorí v sebe našli odhodlanie zmeniť svet k lepšiemu a prispieť k jeho „uzdraveniu“, tak presne o tom sme v našich vrabčiackych začiatkoch túžili. Spolupráca s rýdzo slovenskou firmou ZeoZoe je jedna z tých naj, aké máme doteraz za sebou – najpriateľskejšia, najzaujímavejšia a poskytla našim Sýkorkám Testerkám najideálnejší výrobok na otestovanie.

Produkty na zubnú hygienu ZeoZoe totiž dýchajú inováciou, no ľudia, ktorí neradi menia svoje návyky, môžu byť pri myšlienke použitia zubnej tablety trochu zdržanliví. A pritom ide o produkt, ktorý u nás ani v Európe nemá konkurenciu a po vyskúšaní človek zistí, že prvotný ostych bol úplne zbytočný. Za receptúrou inovatívnych zubných tabliet stoja tri ženy, ktoré sú dôkazom toho, že tam, kde sú sny a viera v ne, tam sú aj úspechy.

V ZeoZoe sa snažíme neustále napredovať. Pripravujeme novú príchuť, ktorá by bola obzvlášť príjemná pre deti, a takisto by sme chceli na našom webe ponúknuť možnosť nakúpiť si produkty na gramy, teda bez skleneného obalu a tak ponúknuť zákazníkom ekologickejšiu formu nákupu.Zeozoe prírodná kozmetika

Zaujímalo by ma, kedy vznikol nápad založiť značku ZeoZoe a čo bolo prvotným impulzom?

Prvým impulzom bol pocit, že na slovenskom trhu chýbali prírodné dentálne produkty s jednoduchým, avšak účinným zložením. Keďže sme si niekoľko rokov pred založením značky vyrábali kozmetiku samy doma (a dokonca to učili aj druhých), nazbierali sme množstvo skúseností a nápadov. Vyrábali sme šampóny, mydlá, krémy a samozrejme aj zubné pasty vo forme práškov. Ich pôsobenie bolo skvelé, a preto sme neustále vylepšovali naše receptúry, až sme namiešali súčasný produkt ZeoZoe.

Keďže sme nič podobné v obchodoch nenašli, rozhodli sme sa prášok certifikovať. Zároveň sme úplnou náhodou na internete našli video o jednej Američanke, ktorá doma vyrábala zubné tablety. Táto inovácia nás zaujala natoľko, že sme sa rozhodli zaradiť do našej ponuky aj dentálne tablety, avšak s prírodným zložením. Bol to teda náš životný štýl, naša láska k prírode a trochu šťastnej náhody, ktoré nás priviedli k založeniu ZeoZoe.

Koľko času prešlo od prvej myšlienky zrealizovať vlastnú značku až po jej uvedenie na trh?

Celý proces bol veľmi spontánny, samy sme boli prekvapené, do čoho sme sa to pustili. Od nápadu vytvoriť našu vlastnú dentálnu kozmetiku po jej uvedenie na trh prešlo asi 5 mesiacov. Veľmi sme si dali záležať na výbere mena, loga a vytvorení prehľadnej web stránky. Nasledoval proces hľadania dodávateľov a samotná certifikácia a potom sa to už všetko rozbehlo akosi samo.

Hlavnou zložkou ZeoZoe zubných tabliet alebo zubného prášku je zeolit. Prečo ste siahli práve po tejto ingrediencii?

So zeolitom sme mali dlhoročné skúsenosti. Študovali sme jeho vlastnosti a účinky. Stále viac nás fascinoval a prekvapoval. Právom ho nazývajú „zázračným kameňom“ alebo „minerálom 21. storočia“. Je to jeden z najlepších prírodných absorbentov, do svojej štruktúry vďaka negatívnemu elektrickému náboju vtiahne toxíny, ťažké kovy, splodiny metabolizmu, a iné škodlivé a choroboplodné látky, čiže organizmus sa čistí a má dosť vlastných síl na boj s ochorením.

Veda prináša nové informácie o jeho využití, stáva sa jedným z najsľubnejších prírodných materiálov v oblasti kozmetiky, čistiacich prostriedkov i medicíny. Je totiž absolútne bezpečný, nealergizujúci, nemá vedľajšie účinky. Práve naopak, pomáha organizmu pri jeho detoxikácii, odstraňuje zápaly, upravuje pH, pôsobí preventívne proti rôznym ochoreniam, remineralizuje organizmus. Vďaka svojim mimoriadnym vlastnostiam sa ľudský organizmus vysporiada so zdravotnými problémami oveľa skôr, bez chemickej záťaže, prirodzeným a šetrným spôsobom.

V jednom z rozhovorov, ktorý sme o vás našli, ste spomenuli, že mnoho výrobcov nechce ísť do receptúry, v ktorej mágiu nerobí chémia. Skutočne sú výrobcovia dnes pri výrobe kozmetických produktov bez chémie bezmocní?

Chémia je tak ako všetko na svete vynikajúcim pomocníkom, ale zlým pánom. Zvykli sme si hľadať ľahšiu a pohodlnejšiu cestu. Dôsledky vidíme všade naokolo: oslabenie imunity, nárast tzv. civilizačných ochorení, psychických chorôb, neplodnosti a pod. Musíme sa naučiť používať chémiu rozumne. Tam, kde nie je nevyhnutne potrebná, mali by sme voliť prírodnú cestu. Ide len o zmenu uhla pohľadu, návykov, životného štýlu.

V dentálnej hygiene sme desaťročia boli zásobovaní iba chemickými zubnými pastami. My prinášame alternatívu: dokonale prirodzený spôsob umývania zubov. Mágia našej receptúry spočíva v jej jednoduchosti. Viedla nás najlepšia učiteľka – príroda. Výrobcovia prírodnej kozmetiky nie sú limitovaní chémiou, limitovaní sú práve výrobcovia chemických produktov. Ak si uvedomíme, aká tvorivá je príroda, aké má nekonečné formy prejavov, tak potom sa aj nám, výrobcom prírodnej kozmetiky, otvára nekonečné pole možností.

Nás najviac prekvapilo to, ako dôkladne dokážu tablety vyčistiť zuby. Dokonca sa nebojíme prehlásiť, že pocit vyleštených zubov je porovnateľný s tým, aký ľudia poznajú po použití sonickej zubnej kefky. Aké sú ďalšie milé prekvapenia, s ktorými sa vám zdôverili spokojní zákazníci?

Naši zákazníci nám nechávajú množstvo recenzií. Jedným z najobľúbenejších efektov je jemné bielenie zubov, ktoré je neinvazívne a nezanechá zuby poškodené. Takisto si zákazníci pochvaľujú dlhodobý svieži dych, čo je dôsledok pôsobenia esenciálneho oleja z mäty a šalvie. Okrem toho nám napísali aj o ústupe bolestí zubov či o zmiernení krvácania ďasien. Zeolit totiž zuby aj lieči a stará sa o ich zdravý stav. Množstvo klientov si všimlo aj ústup zubného kameňa.

Na rozdiel od iných značiek, ktoré s bezobalovým konceptom začínajú až po rokoch pôsobenia na trhu, vy ste v tomto „móde“ svoju kariéru so značkou odštartovali. Aký je hlavný dôvod, že ste už v začiatku dbali aj o tento atribút?

Od začiatku nášho pôsobenia bolo pre nás prioritou vytvoriť produkty, ktoré by nezaťažovali životné prostredie. Bezobalové produkty ZeoZoe prišli na trh ako prvé, až neskôr sme zaradili aj variantu v skle. Keďže sa všetky tri snažíme viesť „zero waste“ životný štýl, bolo jasné, že sa jeho filozofia odrazí aj na našej značke. Bolo pre nás samozrejmosťou vymyslieť koncept značky s ohľadom na ochranu prírody. Nie je to len trend či módny výstrelok. Chápeme širšie súvislosti a fakt, že všetko so všetkým súvisí. Etický spôsob výroby produktov a ich nákupu je nevyhnutný, ak chceme, aby naše deti mali prístup k čistej vode či zeleným lesom.

Ak by ste si mali zaspomínať na vaše začiatky, ktoré momenty vás príjemne a možno i nepríjemne zaskočili?

Zažili sme v našich začiatkoch to, čo sa opisuje v knihách: ak sa spojí dobrý nápad, s dobrým úmyslom a s nadšením ľudí, ktorí veria svojim snom, výsledkom je úspech. Pri testovaní našich produktov sme očakávali všeličo, ale to, ako reagovali klienti, bolo nad naše očakávania! Boli nadšení, posielali videá a fotografie ako používajú naše tablety, podávali správu o ZeoZoe svojim známym, takže sa spustila lavína pozitívnych reakcií.

Natrápili sme sa s hľadaním obalových materiálov, pretože museli spĺňať princípy našej vízie ekologického a bezodpadového prístupu k podnikaniu. Podarilo sa to, našli sme výrobcu presne takých obalov, ako sme si predstavovali.

Myslíte si, že je svet zahltený množstvom výrobkov a produktov, ktoré v skutočnosti k životu ani nepotrebujeme? Je návrat k prírode iba módnym trendom niektorých influencerov alebo ide o nutnosť, bez ktorej sa ľudstvo ďalej nepohne?

Žijeme v dobe konzumu. Máme k dispozícii veľké množstvo výrobkov a služieb, kupujeme si veci, ktoré pre nás nie sú podstatné. Zahlcujeme svoje domovy a svoje duše nepotrebnými zbytočnosťami. Nakupovanie zo „stresu“ alebo pre „potešenie“ sa stalo bežnou súčasťou našej spoločnosti. Neuvedomujeme si ale, akú cenu za tento životný štýl musí príroda platiť a mnoho ľudí to ani nezaujíma. Avšak je jasné, že takýmto tempom sa nedá ďalej napredovať. Energetické zdroje nie sú nekonečné, klimatická kríza je už realitou, strata biodiverzity je alarmujúca, dažďové pralesy sa rúbu kvôli sójovým plantážam, ktorými sa vykrmuje dobytok, … Mnoho konzumentov si neuvedomuje ďalekosiahle následky každého jedného nákupu.

Je takisto pravda, že mnoho influencerov využíva zvýšený záujem o tieto témy, a pritom vedie úplne iný životný štýl. Preto si ako značka dôsledne vyberáme, s kým spolupracujeme. Na Slovensku máme mnoho talentovaných a úprimných ľudí, ktorí svoju prácu robia skvelo.

Aké problémy z hľadiska ekológie a udržateľného životného štýlu by sme na tejto Zemi mali podľa vás riešiť ako prvé?

Za zásadné považuje zmenu vedomia ľudí. Výchovu detí k láske k prírode, stavbu lesných detských škôlok, rozvoj ich talentov. Rozhodnutie pre zmenu musí vychádzať zo srdca a mysle ľudí, nie z nariadení vlád. Potom nasleduje trpezlivá práca každého jedinca tam, kde žije. Myslíme si, že by sa mal človek v prvom rade postarať o svoje okolie, svoj kúsok pôdy, ulice, záhrady, než o problémy vzdialených krajín. To, aby sa nerúbal amazonský prales, môžeme podporiť nekupovaním produktov nadnárodných potravinárskych spoločností, podporou regionálnych producentov. Žiť „regionálne“, a pritom myslieť globálne.

„Za receptúrou inovatívnych zubných tabliet stoja tri ženy, ktoré sú dôkazom toho, že tam, kde sú sny a viera v ne, tam sú aj úspechy“

Zeozoe zubný prášok

Valachshop.skPrejsť do eshopu

Vyskúšať produkt

Vzorka zadarmoOtestovať

Kde zákazníci nájdu vaše produkty?

Naše produkty nájdete na webe zeozoe.sk, ale aj v kamenných obchodoch, predovšetkým v tých bezobalových, kde si tablety či prášok môžete kúpiť na gramy. Okrem toho nás nájdete aj na eshope dm drogérie. V Českej republike sme napríklad na eshope pinkypinky.cz.

A na záver nám predstavte váš plán, akým chcete vo firme napredovať… Pretože aj vrabčiak, ktorý zaspí na vavrínoch, stráca i tie sny, ktoré si už splnil.

V ZeoZoe sa snažíme neustále napredovať. Pripravujeme novú príchuť, ktorá by bola obzvlášť príjemná pre deti, a takisto by sme chceli na našom webe ponúknuť možnosť nakúpiť si produkty na gramy, teda bez skleneného obalu, a tak ponúknuť zákazníkom ekologickejšiu formu nákupu. Okrem toho sme vo viacerých procesoch expanzie do zahraničia, avšak v súčasnej situácii to bude beh na dlhšiu trasu. Prioritou je ale pre nás slovenský a český trh, spolupráca s bezobalovými obchodmi, rozširovanie ponuky našich produktov.

Pridať komentár

Pre lepší online zážitok používame „cookies“. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť, upravujeme reklamu a užívateľské nastavenia. Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov?

Viac o cookies