Verity – Colleen Hoover – recenzia

Jack Shakespearow/11. decembra 2022/Detektívky a trilery/5 min. čítania

Verity Colleen Hoover - knižná recenzia

Verity - Colleen Hoover - knižná recenzia ©vrabcenastreche.sk

Knižná recenzia: Verity

• Počet strán: 296

Nebezpečenstvo, ktoré vzniklo tam, kde sa zamiešala fantázia s realitou…

Lowen je mladá spisovateľka, ktorá sa vždy snažila vyhnúť sláve či publicite a o svojej tvorbe pochybuje rovnako ako o sebe a svojom živote. Týždeň po smrti svojej matky, s ktorou nikdy nemala ideálny vzťah, sa ponáhľa na stretnutie so svojím literárnym agentom dúfajúc, že sa z toho vyvinie ponuka, ktorá zahojí jej nelichotivú finančnú situáciu.

Keď jej je oznámené, že by mala pokračovať v písaní série od slávnej spisovateľky Verity Crawdfordovej, ktorá po ťažkej autonehode nie je schopná vytvárať ďalšie príbehy, Lowen sa ponuky zľakne. Ale lákavý honorár ju presvedčí o tom, že vlastne nemá inú možnosť, len sa do toho vrhnúť. Ocitá sa tak v dome Verity a jej manžela Jeremyho, ktorý jej popri starostlivosti o svoju ženu ochotne asistuje so zhromažďovaním informácií potrebných k dopísaniu celej knižnej série.

Lowen však okrem Veritiných zápiskov v dome nachádza aj niečo iné – jej doposiaľ nepublikovanú autobiografiu a zvláštnu ťaživú atmosféru, ktorá ju núti premýšľať, či je všetko skutočne tak, ako sa zdá. Verity totiž podľa jej autobiografie vôbec nebola milujúcou manželkou a matkou, a tak sa Lowen naskytá otázka, či za smrť jej dcér skutočne môže náhody. Až príliš neskoro pochopí, že do príbehu, ktorý sa neodohráva na stránkach kníh, ale v realite, sa zaplietla viac, ako by mala.

Neteším sa na svojich pätnásť minút slávy. Teším sa na honoráre. Na zálohu si ešte počkám. Za to, čo som ešte mala, som si vypožičala toto auto a zaplatila odvoz vecí do skladu. Zložila som zálohu za byt, ale ten bude pripravený až na budúci týždeň alebo možno až ďalší týždeň, čo znamená, že keď odídem od Crawfordovcov, to málo, čo mi zostáva, padne na hotel. Taký je môj život. Takmer bezdomovkyňa, žijem s jedným kufrom iba jeden a pol týždňa po tom, čo mi zomrel najbližší príbuzný. Môže to byť ešte horšie.Colleen Hoover

Ak ste sa už dlho nedokázali začítať do knihy, ktorá by vás upútala natoľko, že pre ňu obetujete svoj spánok, Verity je veľmi dobrým adeptom. Dokáže vám, že aj náročný a skúsený čitateľ si stále vie nájsť titul, čo ho pohltí. Do deja vhupnete obama nohami bez akýchkoľvek omáčok a po pár stranách budete s dejom a postavami dokonale zžitý. Žiadne dlhé zoznamovanie či chaos v menách a časových líniách sa nekoná. Čitateľ sa stáva súčasťou príbehu už od prvej strany.

Colleen Hoover sa narodila v roku 1979 v americkom štáte Texas. Svoj prvý román uviedla na trh v roku 2012 a okamžite sa stal bestsellerom. Jej tvorbu možno zaradiť do žánrov romantickej literatúry a young adult fiction. Medzi jej najznámejšie knihy patria Odvrátená tvár lásky, Beznádejná, Stratená nádej, Verity alebo Život jedna báseň. Titul Končí sa to nami je prvou časťou série s rovnakým názvom. V angličtine už vyšiel aj druhý diel It Starts With Us. Colleen Hoover momentálne žije so svojím manželom a tromi deťmi, pričom sa stále venuje písaniu.

Colleen Hoover autorka

Colleen Hoover autorka

Dejovú líniu tvoria dva typy kapitol – časti, ktoré zachytávajú prítomnosť a pocity samotnej Lowen, a útržky z autobiografie Verity. Čitateľ sa tak postupne zoznamuje s oboma ženami a má možnosť nazrieť do hlbín ich duší, vďaka čomu zisťuje, že minulosť oboch postáv skrýva nejedno tajomstvo. Príbeh prináša množstvo napínavých a mrazivých momentov, ktoré čitateľa nútia neustále v deji napredovať, pretože jediné, po čom bude prahnúť, je nájdenie pravdy.

“Ani teraz ju vlastne nepoznám, ale poznám Verity, ktorá napísala autobiografiu. Spôsob, akým napísala svoje romány, nie je očividne ničím výnimočný. Veď sa vraví, píš o tom, čo poznáš. Dospievam k presvedčeniu, že z pohľadu zloducha píše preto, lebo sama je zloduchom. Byť zlá, iba to pozná. Aj ja sa cítim trocha zlá, keď otváram zásuvku a robím presne to, čo som sa zaprisahala, že už neurobím – začnem čítať ďalšiu kapitolu.“Colleen Hoover

Hoci je čitateľ u Colleen Hooverovej zvyknutý na úplne iný žáner, tejto zmeny by sa jednoznačne nemal báť. Ide o dobre spracovaný, jemný, no stále napínavý psychotriler, v ktorom je romantická vsuvka na vedľajšej koľaji.

Koniec príbehu predstavuje veľkolepú záverečnú bodku, ktorá celý dojem z knihy ešte viac vyšperkuje. Sympatickým prvkom je skutočnosť, že akonáhle si čitateľ povie, že už má celé rozuzlenie za sebou a čaká ho len pár záverečných strán, v príbehu opäť nastane zvrat, ktorý ho prekvapí.

...

Už dlho sme neboli zo žiadnej knihy tak nadšení! Ide o titul, pri ktorom bude čitateľ sám sebe závidieť, že mal možnosť prečítať si ho po prvýkrát, neznalý ďalšieho vývoja deja. Príbeh je strhujúci, napínavý, no napriek tomu ľudský – práve v istej dávke človečiny možno rozpoznať rukopis Colleen Hooverovej. Kto ešte Verity nečítal, nech to rýchlo napraví!

• pre čitateľov, ktorí majú pocit, že ich už dlho žiadna kniha nenadchla
  • ak milujete prekvapivé zvraty
  • ak máte v obľube napínavé psychotrilery, v ktorých nič nie je isté
  • aj pre čitateľov, ktorí nie sú skalnými fanúšikmi Colleen Hooverovej

• rýchle zoznámenie sa s dejom
  • kniha upúta už od prvej strany
  • skvelá práca s charaktermi a minulosťou postáv
  • do poslednej chvíle čitateľ nevie, kde je pravda
  • žiadne nudné rozťahané pasáže
  • postupne gradujúce napätie

Odporúčané knihy od autorky Colleen Hooverová

Layla Hoover Colleen cena

Cena: od 15,24 €

Layla

Ani smrť nepremôže skutočnú lásku. Keď sa Leeds stretne s Laylou, je to láska na prvý pohľad. Až do jedného osudného dňa, keď na Laylu zaútočí Leedsova bývalá priateľka a postrelí ju. Layla v nemocnici bojuje o život. Po týždňoch sa fyzicky zotaví, ale psychická trauma ju veľmi zmenila, už to nie je tá bezstarostná žena, do ktorej sa zamiloval. Aby vrátil ich vzťah do starých koľají, vezme Leeds Laylu do penziónu, kde sa zoznámili. No len čo tam dorazia, Laylino správanie sa stáva čoraz bizarnejším…čítať viac

Všetky tvoje prednosti Colleen Hooverová cena

Cena: od 11,39 €

Všetky tvoje prednosti

Mladá spisovatelka Lowen Ashleighová se právě ocitla ve finanční tísni. Rozhodne se proto přijmout nabídku, které by se za normálních okolností vyhnula. Najme si ji manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové, aby za jeho ženu dokončila veleúspěšnou knižní sérii. Ta se totiž po tragické nehodě nemůže práci věnovat a fanoušci už začínají být netrpěliví…čítať viac