365 dní, Blanka Lipińska -recenzia

Knižná recenzia: 365 dní

Autorka: Blanka Lipińska

• Počet strán: 320
  • ISBN: 9788055177663
  • Originálny názov: 365 dni

Dá sa láska vynútiť?

Erotických románov knižný trh ponúka toľko, že je nesmierne ťažké po čase nájsť príbeh, ktorý by sa neponášal na desiatky ďalších. 365 dní anotáciou sľubuje, že pôjde o úplne inú romantiku s erotickým podtónom – žiadne kancelárske prostredie, nekompromisný šéf či mladá žena, ktorá skĺzla do finančných problémov. K sláve príbehu prispieva i fakt, že bol sfilmovaný. A tak sa naskytá len jedna otázka – oplatí sa prečítať?

O Laurinom vzťahu s Martinom rozhodne nemožno povedať, že by mal iskru. Chémia nefunguje a namiesto dobrodružstva prevláda stereotyp. Napriek tomu spoločne vycestujú na Sicíliu na dovolenku, kde by mala Laura osláviť svoje 29. narodeniny. Presne v tento deň ju však unesú a ona sa tak ocitá v zajatí Massima Torricella, hlavy mafiánskej rodiny, ktorý o nej sníval dlho predtým, ako ju po prvýkrát uvidel. Keď pred pár rokmi takmer prišiel v prestrelke o život, uvidel ženu s Laurinou podobizňou a od tej chvíle ňou bol úplne posadnutý.

Akonáhle ju konečne nájde a uväzní vo svojom majestátnom dome, oboznámi ju so svojím plánom – Laura má rok na to, aby sa do neho zamilovala. Ak sa v horizonte jedného roka pokúsi o útek, odnesú si to jej najbližší. Ak ani po roku nebude chcieť s Massimom zostať, pustí ju. Hoci Laurino ego nie je možné tak ľahko skrotiť, chémia je jednoducho chémia. V Sicílii sa tak za bránami tohto domu odohráva nejeden boj…

„Preboha, zbláznim sa, ak ju nenájdem. Od nehody uplynulo už päť rokov. Päť dlhých rokov – ako povedal lekár – od zázraku. Od mojej smrti a zmŕtvychvstania. Celý ten čas sa mi snívalo o žene, ktorú som v skutočnosti nikdy nevidel. Poznal som ju len z predstáv. Zjavila sa mi, keď som ležal v kóme. Cítil som vôňu jej vlasov, jemnú pokožku – priam som sa jej dotýkal.“Blanka Lipińska
...

Začiatok príbehu 365 dní svoju cieľovú skupinu určite nadchne. Dej má drive, je iný ako množstvo ďalších erotických románov, hlavná mužská postava je výrazná a k stretnutiu kľúčových charakterov dochádza tak, že je spáchaný únos. Do prvej tretiny tak nie je priestor na nudu. Čitateľ sa prirodzene a s nadšením zoznamuje s postavami a prostredím, ktoré je špecifické a svojské.

Pre náročnejšiu časť publika však už zvyšok knihy nemusí byť taký pútavý a osobitý. Scény skĺzavajú do stereotypu a miesta, v ktorých sa dej ako-tak hýbe, sú popretkávané pasážami, ktoré autorka akoby napísala len pre efekt. Nákupy oblečenia, výlety, návštevy honosných miest – to všetko sú situácie, ktoré síce zdôrazňujú Massimovu moc a spoločenské postavenie, no v skutočnosti príbehu po čase začínajú trochu ubližovať. Pre toho, kto čaká akciu, môžu byť tieto úseky trápením.

Príbeh ako taký nemá hlbšiu myšlienku, ženská hlavná hrdinka je síce neskrotná a dáva svoj nesúhlas s aktuálnymi okolnosťami jasne najavo, no zároveň je v podstate dosť nevýrazná. Navyše je dej pomerne predvídateľný, miestami spadá do klišé a gýču. Sexuálne scény sa stávajú dominantným prvkom, no i tie po čase pôsobia stereotypne a nezobrazujú nič nové. Ide teda o nenáročné oddychové čítanie, od ktorého rozhodne nemožno príliš veľa očakávať.

Ako menšie plus možno vnímať striedavú pozíciu rozprávača – kapitoly sú písané z pohľadu oboch hlavných hrdinov, Massima a Laury. Aspoň tento prvok dokáže vniesť do chvíľami nezáživných pasáží trochu zmeny. Keďže je 365 dní prvým dielom rovnomennej série, je na každej čitateľke, či sa rozhodne siahnuť aj po ďalšej časti. Koniec dejovú líniu neuzatvára, skôr je prerušená v zlomovom bode.

365 dní má dozaista dobrý námet a milovníčky erotickej literatúry poteší aj pomerne častými sexuálnymi scénami. Po čase však náročný čitateľ príde na to, že kniha takmer v ničom nevyniká – dej je jednoduchý, dá sa predvídať a miestami ho naťahujú pasáže, ktoré na príbeh ako taký nemajú žiaden dosah. To, či sa vám kniha bude páčiť, závisí od toho, čo od nej očakávate. V tomto prípade však platí, že menej je naozaj viac.

• pre romantické duše, ktoré na stránkach kníh hľadajú aj šteklivé vzrušenie
  • ak hľadáte nenáročné čítanie, v ktorom je kľúčovým elementom erotika
  • ak sa vám páčilo filmové spracovanie na Netflixe

• zaujímavý a pútavý úvod – čitateľ sa rýchlo ponorí do deja,
  • námet nie je stereotypný

• príbeh nemá hlbšiu myšlienku
  • prvoplánové konanie postáv
  • množstvo scén, ktoré knihu len zbytočne predlžujú
  • zápletka je predvídateľná a nemá čím prekvapiť
  • sex je v knihe dominantným prvkom

Knihy od autorky Blanka Lipińska

Odporúčané knihy od autorky Blanka Lipińska – séria 365 dní

365 dní - Blanka Lipińska - cena

365 dní – 1. diel série

Laura s priateľom Martinom trávia dovolenku na Sicílii. Hneď na druhý deň, na jej dvadsiate deviate narodeniny, Lauru unesú. Zločin má na svedomí hlava sicílskej mafiánskej rodiny, mladý a príťažlivý Massimo Torricelli. Pred niekoľkými rokmi takmer prišiel o život pri prestrelke. V stave klinickej smrti uvidel záhadné dievča, z ktorého sa vykľula Laura. Len čo sa Massimo prebral, prisahal, že ju nájde a získa si jej srdce za každú cenu….čítať viac

Ten deň - Blanka Lipińska - cena

Ten deň – 2. diel série

Laura Bielová zažíva na Sicílii rozprávkové obdobie. Po veľkolepej svadbe s mužom, ktorý by jej zniesol aj modré z neba, sa teší z tehotenstva, honosných darov, nadpozemského luxusu, služobníctva, áut aj prímorských rezidencií. Má to však jeden háčik – všade naokolo sa hemžia gangstri a Laure ide o krk. Aby toho nebolo málo, do nebezpečenstva sa slepo rúti aj jej najlepšia priateľka Oľga. Byť manželkou najobávanejšieho sicílskeho….čítať viac

Ďalších 365 dní - Lipińska Blanka - cena

Ďalších 365 dní – 3. diel série

Tehotnú Lauru postrelili. Špičkoví lekári bojujú o jej život. Jej manžel, bos sicílskej mafie, musí urobiť najťažšie rozhodnutie v živote. Koho má zachrániť, svoju milovanú, alebo dieťa? Ako sa Massimo rozhodne? Má život bez Laury vôbec zmysel? Dokáže syna vychovávať sám? V hlave mu víria milióny myšlienok, ale ani jedna mu neprináša úľavu. Nevie, aký osud čaká jeho rodinu. Akých 365 dní budeme sledovať v tretej časti strhujúceho….čítať viac