Knižná recenzia: Birthday Girl

Autorka: Penelope Douglas

• Vydavateľstvo: Pandora
  • Počet strán: 432
  • ISBN: 9788082470959
  • Originálny názov: Birthday Girl

Vzťahový trojuholník, ktorý čelí predsudkom…

Jordan Hadley a Cole Lawson spolu randia už nejaký ten piatok. V tomto vzťahu je však tým zodpovednejším článkom práve Jordan – popri štúdiu pracuje v bare, aby dokázala zaplatiť účty, a Cole si napriek problémom, ktorým čelia, užíva mladosť a večierky. Jeden večer, presne na jej narodeniny, ide sama do kina, kde spozná sympatického muža a obaja cítia iskrenie. Na konci filmu sa náhodou dozvedá, že ide o Pikea Lawsona, otca jej priateľa.

O to viac je celá situácia čudnejšia, keď sa Jordan s Coleom musia odsťahovať z podnájmu a dočasné útočisko nájdu v Pikovom dome. Cieľom je našetriť si dostatok peňazí na nové spoločné bývanie a po čase sa znovu osamostatniť. Lenže bývať pod jednou strechou s mužom, ktorý je stelesnením všetkého, čo Jordan na Coleovi márne hľadá, je poriadne náročné. O to viac, ak Jordan cíti, že vzťah s Coleom sa pre jeho nezodpovedné správanie chýli ku koncu. Ako má naložiť so svojou túžbou a pocitmi? Mal by vzťah s otcom jej priateľa nejakú budúcnosť?

„Urobím všetko pre to, aby som bola preč čo najskôr, ale Cole peniazmi vôbec nešetrí. Zariadenie nového bytu, kaucia, o ktorú sme v predchádzajúcom byte prišli kvôli drobným škodám na kobercoch, a poplatky za odpad si vyžiadali značnú hotovosť. Keď si nájdeme byt, Cole nám ho síce pomôže zaplatiť, ale skutočné nasťahovanie sa zariadenie bude na mne.“Penelope Douglas
...

Birthday Girl má pútavý úvod bez zbytočných opisov – rozprestiera sa tu scéna, ako Jordan zasa čelí sklamaniu a snaží sa ho zahnať návštevou kina, kde udalosti naberajú pomerne rýchly spád. O niečo neskôr sa zasa udeje ďalšia novinka – mladý pár prichádza o strechu nad hlavou a ocitajú sa v dome Pikea Lawsona. Od tohto momentu je každému jasné, že chémia medzi mladou študentkou a dospelým mužom, ktorý má syna v jej veku, bude kľúčovým, trochu bizarným, no o to viac atraktívnym prvkom celej knihy.

Kapitoly sú písané buď z pohľadu Jordan, alebo Pikea. Čitateľ tak má možnosť spoznať pocity a pohľad na dané okolnosti z oboch strán, no rovnako sa dozvedá aj podrobnosti z ich súkromia a minulosti. Jordan nemá práve najstabilnejšie rodinné zázemie a Pike je zasa natoľko znechutený zo vzťahu s Colevou matkou, že i dnes má problém lásku ako takú uchopiť a prežiť.

Penelope Douglas kniha

Dalo by sa povedať, že celý príbeh je vyskladaný z bežných situácií, vďaka ktorým hlavné postavy majú možnosť vyjadriť, čo cítia, kým sú a kým by chceli byť. Dej plynie pozvoľna, nedisponuje dychberúcim napätím, no rovnako sa v žiadnej časti ani nezasekáva. Ide o príjemnú oddychovku, ktorá sa venuje mierne tabuizovanej téme, avšak autorka ju v knihe uchopila pomerne zručne.

Zaujímavým prvkom, ktorý si všimnú predovšetkým emocionálne vnímavejší čitatelia, je vnútorný svet Jordan a vykreslenie jej pocitov. Hoci nejde o časté pasáže, predsa len je v texte pár úsekov, ktoré knihy mierne pozdvihnú na vyššiu úroveň. Ide o momenty, kedy Jordan spomína na svoje detstvo a myšlienkami sa vracia k časom, kedy bývala u svojho otca. V tomto prostredí sa jej nikdy nedostalo žiadnej pozornosti a rovnaký pocit, že je nikým a na jej mieste by mohol byť hocikto, občas prežíva aj po boku Colea.

Birthday Girl nie je síce impozantné a prevratné dielo, no rozhodne ide o ten vydarenejší kúsok v žánri romanticko-erotickej literatúry. Sex tu nie je primárnym stavebným kameňom, romantická dejová línia nepôsobí naivne a prvoplánovo, a bonusom je aj zobrazenie emočného sveta oboch hlavných postáv. S knižkou v ruke si oddýchne aj tá čitateľka, ktorá má od romantického žánru trochu vyššie nároky.

• pre dospievajúce dievčatá aj dospelé ženy
  •  ak obľubujete dramaticko-romantické príbehy s neštandardnou zápletkou
  •  ak hľadáte oddychovku na niekoľko večerov
  •  ak vás zaujal motív lásky s vekovým rozdielom

•  zručne spracovaný motív vekového rozdielu a lásky čeliacej predsudkom
  •  rýchle a nezaťažujúce čítanie
  •  zaujímavý úvod, ktorý si okamžite získa pozornosť čitateľa
  •  príbeh má potenciál vtiahnuť vás do deja a nepustiť až do konca
  •  dej nepôsobí naivne ani prvoplánovo

•  slovenský preklad nepatrí práve k tým vydarenejším

• Jordan Hadley, Cole a Pike Lawson
    • Cam, Jay
  • Prostredie: USA
  • Témy: vekový rozdiel, age gap, zakázaná láska, minulosť

Odporúčané knihy od autorky Penelope Douglas

Troufalá vášeň - Penelope Douglas - cena

Troufalá vášeň

Když se Jordan nastěhuje k otci svého přítele, má to být jen dočasné řešení komplikované situace. Jenže Pike Lawson se jí brzy začne dostávat pod kůži. Oba vědí, že by se svým touhám neměli poddat, a snaží se s nimi bojovat. I kdyby to nebyl Coleův táta, pořád je mu osmatřicet a jí jen devatenáct. V jedné domácnosti se však vzájemné blízkosti vyhnou jen těžko…..čítať viac

Láska na hraně - Penelope Douglasová - cena

Láska na hraně

Tiernan de Haasové je všechno jedno. Jako jediné dítě slavných rodičů vyrůstá sice v bohatství, ale zato bez lásky. Když rodiče náhle zemřou, ví, že by měla být zdrcená. Ale změnilo se vlastně vůbec něco? Vždycky přece byla osamělá. Protože Tiernan bude plnoletá až za dva měsíce, stává se jejím poručníkem otcův nevlastní bratr Jake Van der Berg. Tiernan se za ním a jeho syny Noahem a Kalebem musí odstěhovat do odlehlých….čítať viac

Nádych - Penelope Douglasová - cena

Nádych

Tate a Jared majú k sebe blízko už od detstva, ale ich kamarátsky vzťah sa jedného leta zmení na peklo. Jared začne byť na Tate hrubý, v škole ju ohovára a šíri o nej samé klamstvá. Akoby sa jej za niečo mstil… Tate neskôr využije príležitosť a odchádza na rok do Paríža na študijný pobyt. Do USA sa vracia už ako mladá a krásna zrelá žena. V meste snov totiž zakúsila, čo je to osobná sloboda. Už nechce žiť minulosťou, nechce sa pred všetkými….čítať viac