Knižná recenzia: Bodyguardka

Autor: Katherine Center

• Počet strán: 392
  • Rok vydania: 2024
  • ISBN: 9788056639016
  • Originálny názov: The Bodyguard

Svieži a netradičný príbeh o láske, ktorý vás vytrhne zo stereotypu!

Ak je vaším obľúbeným žánrom súčasná romantika, určite nám dáte za pravdu, že po čase vidíte v jednotlivých príbehoch isté podobné znaky. Kancelárske prostredie, naivná mladá žena, bohatý muž s tajomnou minulosťou, hate to love relationship alebo tzv. enemy lovers… V prípade, že vás už tento stereotyp začína nudiť, potom neprehliadnite Bodyguardku – príbeh, ktorý je konečne odlišný od stovky ďalších…

Hannah Brooksová je útla mladá žena, ktorá však vzhľadom na svoj výzor vykonáva netradičné povolenie – pracuje ako bodyguardka a neváha v sekunde zložiť na zem aj dvestokilového chlapa. Krátko po smrti jej mamy a kopačkách, ktoré dostala od svojho priateľa a kolegu Robbyho, ju šéf prekvapí ponukou, po ktorej by skočila každá žena. Spolu so širokým tímom sa Hannah bude starať o bezpečnosť známeho sexi herca Jacka Stapletona.

Keďže však Jack nechce, aby sa jeho mama dozvedela, že je v nebezpečí, pri návšteve jeho rodiny trvá na tom, že Hannah predstaví nie ako svoju bodyguardku, ale ako novú priateľku. Hannah tak hrá novú životnú úlohu, v ktorej je časom poriadne ťažké rozoznať, čo bolo skutočné a čo bolo len divadielko. A miešať profesionalitu s citmi sa nie vždy musí vyplatiť…

„Netušila som, koľko toho vie o svete Jack Stapleton, ale súčasťou mojej dnešnej práce – a to malo platiť aj pre nasledujúce dni – bolo vzdelať ho v tejto oblasti. Klient totiž musí prijať vaše podmienky aj sa na nich aktívne podieľať, lebo bodyguard to sám nezvládne. Preto je kľúčové, aby ste mu hneď na začiatku – ale tak, aby ste ho nevydesili –, že ochrana jeho osoby je potrebná.“Katherine Center
...

Bodyguardka predstavuje akýsi útek zo stereotypu súčasných knižných romancií. Hlavná postava nespadá do šablóny ženských hrdiniek a dalo by sa povedať, že rovnako to je aj s mužským charakterom. Na čitateľov tu čaká síce jednoduchý, no netreopaný príbeh, ktorý sa konečne nepodobá na stovky ďalších z rovnakého žánru.

Kniha sa číta nesmierne rýchlo, čo možno označiť za dôsledok hneď niekoľkých faktorov – štýl písania je svieži a rezký, dej nie je prepletený zbytočnými opismi a každá scéna má väčší či menší dynamický náboj. Príbeh síce neplynie extrémne rýchlym tempom, no zároveň nemožno povedať, že by v niektorých miestach výrazne stagnoval. V podstate ide o príjemné čítanie s neustálym dejovým progresom, pri ktorom je možné úplne vypnúť hlavu a nechať sa unášať dejom.

V texte sa často nachádzajú aj vtipné a úsmevné pasáže, rovnako ako aj pekné myšlienky o živote a láske. Ak vás na romantických knihách irituje patetickosť alebo časté klišé, môžete si byť istí, že tu sa s ničím podobným nestretnete. Príbeh pôsobí vyspelo, hlavní hrdinovia nekonajú naivne a romantická zápletka nie je prvoplánovo presladená.

Bodyguardku odporúčame každému, kto sa už kníh v žánri modernej romantiky trochu presýtil. Ide o ľahký príbeh, ktorý prečítate v rekordnom čase a sem-tam na vás zapôsobí pekná myšlienka prirodzene zakomponovaná do textu. Ak si potrebujete pri čítaní oddýchnuť, no nemáte chuť na sladký príbeh, Bodyguardka bude skvelou voľbou. Je vtipná, svieža a ponúka útek zo stereotypu.

• pre čitateľky romantických príbehov, ktoré hľadajú zmenu
  • ak vás už žáner súčasnej literárnej romantiky začína nudiť
  • pre každého, kto hľadá milý a oddychový príbeh, pri ktorom vypne

• príbeh nie je stereotypný
  • množstvo vtipných pasáží a momentov
  • autorka má výborný rozprávačský talent
  • jednoduchá, no svieža dejová línia
  • niekoľko pekných myšlienok o láske a živote
  • príbeh nepôsobí prvoplánovo a naivne

• Hannah Brooksová, Jack Stapleton
    • Glenn, Robby, Taylor
  • Prostredie: USA
  • Témy: herec, humor, nebezpečenstvo, stalkerka, romantikaláska

Zasnežený Notting Hill - Jules Wake - cena

Zasnežený Notting Hill

Náhodné stretnutie v londýnskom metre privedie Viole do cesty muža, ktorý musí byť konečne ten pravý. Nielenže bývajú v tej istej štvrti, ale majú spolupracovať na rovnakom vianočnom predstavení pre deti, a to predsa nemôže byť náhoda! Hráčka na violu túži po sviatkoch plných lásky, a preto by príbuzných, ktorí si už navykli na to, že bude naveky nezadaná, rada vymenila za niekoho, kto ju skutočne miluje.  A hoci Nate má bonus v podobe…..čítať viac

Trable s láskou - Jules Wake - cena

Trable s láskou

Když Jess potká na zahradní párty Sama, začne to mezi nimi nebezpečně jiskřit. Hráče kriketu si ovšem nárokuje influencerka Victoria, která odmítá uznat, že se zamiloval do jiné, a hodlá mu to pořádně znepříjemnit. Jess ze zkušeností své matky moc dobře ví, jaké trauma může způsobit zlomené srdce. Ale co má dělat, když to její bije jenom pro Sama? Zaslouží si lásku, když kvůli ní musí ublížit někomu jinému? Jess ani Victoria…čítať viac

Pozdrav z Itálie - Jules Wake - cena

Pozdrav z Itálie

Laurie je přesvědčená o tom, že je šťastná – má spolehlivého přítele a vysněnou práci v knihovně. To se ovšem změní, když po výstředním strýčkovi zdědí staré ferrari pod podmínkou, že se v něm musí vydat do Itálie spolu s protivným průvodcem. Cameron tím taky není zrovna nadšený, má však své důvody, aby s Laurie jet. Ani jeden z nich netuší, že strýček si pro ně přichystal pár překvapení… Na tuto cestu nikdy nezapomenou!…..čítať viac

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.