Knižná recenzia: Bol raz jeden život: Srdce

• Vydavateľstvo: Fragment
  • Recenzent knihu čítal: 2 hodiny
  • Počet strán: 48
  • ISBN: 9788056625798
  • Originálny názov: Il était une fois la vie 01

Legendárny poučný seriál dostal nádherné komiksové spracovanie!

Snáď niet takého rodiča, v ktorom by seriál Bol raz jeden život nespustil vlnu nostalgie. Spôsob, akým dokázal aj tých najmenších edukovať o fungovaní ľudského tela, nedokázala nahradiť žiadna iná rozprávka. O to viac radosti v nás vyvoláva skutočnosť, že teraz ako dospelí môžeme túto kreslenú ikonu ukázať našim deťom aj v podobe krásneho komiksu.

Knižke sa objavujú dobre známe postavy – vševediaci Maestro, Hemo, Globínka a ich priatelia červené a biele krvinky. Táto partička prevedie malého i veľkého čitateľa krvným obehom a vysvetlí mu, ako funguje srdce, ako prebieha pumpovanie krvi do ostatných častí tela a aké život ohrozujúce problémy môžu nastať, ak človek nedodržiava správnu životosprávu. To všetko je predostreté jednoduchým jazykom a pútavým hravým spôsobom.

...

Knižkou preletíte veľmi rýchlo a je otázne, či to rodič bude vnímať ako plus či mínus. Má bezmála 50 strán a keďže ide o komiksové spracovanie, je viac ako zrejmé, že textu na jednej dvojstránke nebude veľa. V čítaní váš však môžu pozastaviť pútavé plnofarebné ilustrácie, ktoré demonštrujú všetky dôležité informácie týkajúce sa ciev, tepien a vlastne celého krvného riečišťa a srdca.

To, či sa bude chcieť malý čitateľ ku knižke pravidelne vracať, je otázne. Ak sa už radí medzi fanúšikov seriálu Bol raz jeden život a jednotlivé postavy pozná z televíznej obrazovky, šanca na opakovaný úspech knihy sa zvyšuje. Rovnaký scenár sa môže objaviť aj u detí, ktorých zaujíma fungovanie ľudského tela. Avšak v prípade, že sa vaše deti nadchnú pre iných filmových či knižných hrdinov, nemusí ich tento príbeh ohúriť natoľko, aby sa z neho stala ich obľúbená knižka.

Keďže ide o knižku s minimom textu, je vhodná aj na prvé pokusy o samostatné čítanie. Písmenká v jednotlivých komiksových bublinách sú dostatočne veľké a rýchly progres v čítaní bude motivovať aj také deti, ktorých dlhšie textové odseky vedia ešte trochu potrápiť. Samozrejmosťou však je i možnosť predčítavania rodičom. Deti, ktoré zatiaľ samy nečítajú, budú môcť sledovať krásne a pútavé atraktívne ilustrácie, ktoré v nich budú vzbudzovať zvedavosť.

Hoci krvný obeh a činnosť srdca predstavujú pomerne komplikovanú tému i pre dospeláka, knižka ju čitateľom ponúka v zrozumiteľnej, a predsa poučnej forme. Knižku Bol raz jeden život odporúčame skutočne každému – malých zaujme a veľkých prenesie do spomienok na detské časy.

• pre deti, ktoré už začínajú samy čítať
  • pre menšie deti, ktoré vydržia počúvať a sledovať obrázky, ak im predčítava ich rodič
  • pre každého, kto chce pocítiť príliv nostalgie

• moderné spracovanie legendárneho seriálu, ktoré si zachováva svoje typické črty
  • fungovanie srdcového obehu vysvetlené aj tým najmenším
  • krásne ilustrácie
  • hravá forma komiksu

• je otázne, či sa každé dieťa bude chcieť ku knižke pravidelne vracať

Bol raz jeden život: Mozog - Jean-Charles Gaudin - cena

Bol raz jeden život: Mozog

Vydajte sa spolu s Maestrom, Hemom, Globínkou a ich priateľmi do hlbín ľudského tela. Sledujte, ako bojujú s vírusmi a baktériami, aby udržali telo zdravé. Zistite, ako funguje ľudský mozog. Zoznámte sa s neurónmi, ktoré plnia funkciu poslov a roznášajú pokyny z mozgu do celého tela. Viete, že keby sa všetky neuróny postavili do radu, dosiahli by zo Zeme až na Mesiac?…čítať viac

Bol raz jeden život: Svaly a tuk - Jean-Charles Gaudin - cena

Bol raz jeden život: Svaly a tuk

Vydajte sa spolu s Maestrom, Hemom, Globínkou a ich priateľmi do hlbín ľudského tela. Sledujte, ako bojujú s vírusmi a baktériami, aby udržali telo zdravé. Zistite, ako fungujú naše svaly. V ľudskom tele sa nachádza viac ako 650 svalov a každý z nich má svoju nezameniteľnú funkciu. Naučte sa, ako svaly správne používať, aby sa nepoškodili. Objavte zaujímavé informácie o tuku a tukových tkanivách a ich význame pre naše zdravie…čítať viac

Bol raz jeden život - Kosti a kostra - Jean-Charles Gaudin - cena

Bol raz jeden život: Kosti a kostra

Vydajte sa spolu s Maestrom, Hemom, Globínkou a ich priateľmi do hlbín ľudského tela. Sledujte, ako bojujú s vírusmi a baktériami, aby udržali telo zdravé. Zistite, ako fungujú ľudské kosti. Kostra človeka je jemnou architektúrou, ktorá sa skladá z viac ako 200 kostí. Tvorí oporu ľudského tela a ochraňuje jeho najzraniteľnejšie časti. Objavte s nami tajomstvá tejto úžasnej živej „katedrály“. Cesta do miniatúrneho, no nesmierne…čítať viac