Carrie Sotová je späť, Taylor Jenkins Reid -recenzia

Knižná recenzia: Carrie Sotová je späť

Autor: Taylor Jenkins Reid

• Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
  • Originálny názov: Carrie Soto is Back
  • ISBN: 9788022024679

Príbeh o boji, v ktorom možno zvíťaziť len nad sebou…

Carrie Sotová má cez tridsať rokov a momentálne je tenistkou na dôchodku. Keď sa však na scéne objaví mladá športovkyňa, ktorá pokorí jej svetový rekord, Carrie sa rozhodne znovu absolvovať turnaje a získať späť svoje prvenstvo. V jej veku to však už vôbec nie je také ľahké…

Postupne začína s tréningami a opäť sa jej tvár vracia na titulné strany novín. Bezhlavo sa zúčastní niekoľkých turnajov neuvedomujúc si, že ju za úspechom poháňa čosi, čo v sebe nemá spracované a vyriešené. Celý život podriadila športu a až jej veľký comeback spolu s nečakanými udalosťami, ktoré ho sprevádzajú, jej musí otvoriť oči a nasmerovať ju v živote tam, kde nájde nie ocenenie, ale pocit, že za niečo stojí…

„Nicki Chanová tento rok vyhrala už dva grandslamy – Australian Open a French Open. Ak vyhrá i tento zápas, vyrovná môj životný rekord dvadsať grandslamových titulov v dvojhre. Tento rekord som vytvorila v roku 1987, keď som deviaty raz vyhrala Wimbledon a upevnila som si pozíciu najlepšej tenistky všetkých čias.“Taylor Jenkins Reid
...

Mohlo by sa zdať, že kniha je pomerne monotónna – drvivú väčšinu príbehu tvoria scény, v ktorých hlavná hrdinka trénuje alebo hrá konkrétne zápasy. Avšak aj napriek tomu tu na čitateľa čaká nervy drásajúce napätie – opis súbojov na kurte a pocity hlavnej hrdinky sú podané tak šikovne, že čitateľa neunavujú ani vtedy, keď pozoruje piaty či šiesty zápas.

V pozadí športového prostredia vyniká aj druhá stránka príbehu, ktorá najväčší priestor dostáva až v závere knihy. Je ňou práve súkromný život autorky, od detstva, cez dospievanie až po jej dospelosť a snahu niečo si dokázať. Autorka trefne a autenticky vykreslila dušu športovca, ktorý si úspechom v športe často kompenzuje to, čo mu chýba v iných oblastiach života. Veľký plusom je i samotný fakt, že postava Carrie prechádza naprieč knihou postupnou vnútornou transformáciou. Všetko, čo zažíva na kurtoch jej otvára oči a formuje ju.

Carrie Sotová je späť predstavuje jedinečný príbeh, v ktorom tvrdé prostredie profesionálneho športu ostro kontrastuje s krehkým, i keď navonok nedobytným charakterom hlavnej postavy. Kniha sa nedá prirovnať k žiadnemu inému príbehu, je osobitá, jedinečná a skrýva sa v nej omnoho viac ako pár pádov a úspechov v tenise. Taylor Jenkins Reid znovu dokázala, že vie dôveryhodne zobraziť svet známej osobnosti so všetkými úskaliami, ktoré toto prostredie prináša.

• pre každého, kto miluje tenis a vrcholový šport
  • ak hľadáte jedinečné oddychové dielo, v ktorom sa cit mieša s vervou preraziť

• autentický a pútavý príbeh z prostredia vrcholového športu
  • množstvo detailov, ktoré dotvárajú špecifickú atmosféru – zobrazenie rivality, reakcia médií
  • hoci je kniha väčšinou monotónna, i tak ponecháva čitateľa v napätí
  • príbeh spracúva peknú myšlienku o láske, víťazstve za každú cenu a vnútornom svete jednotlivca
  • pár emotívnych momentov
  • autorka dôveryhodne zobrazila prostredie profesionálneho športu

• netrpezlivého čitateľa môže kniha v druhej polovici nudiť

Odporúčané knihy od autorky Taylor Jenkins Reid

Pravé lásky - Taylor Jenkins Reid - cena

Pravé lásky

Mladučká Emma Blairová sa vydá za svoju lásku zo strednej školy Jesseho. Šťastný pár si buduje život ďaleko od očakávaní rodičov aj obyvateľov rodného mesta. Cestujú po svete, žijú naplno a nedajú si ujsť žiadnu príležitosť na dobrodružstvo. V deň prvého výročia svadby však Jesse zmizne. Stratí sa spolu s vrtuľníkom niekde v Tichom oceáne. Emma sa dlho trápi, nakoniec dá výpoveď v práci a vráti sa domov, aby sa spamätala…čítať viac

Malibu v plameňoch - Taylor Jenkins Reidová - cena

Malibu v plameňoch

Malibu 27. august 1983. Deň, keď Nina Rivová usporadúva každoročný večierok na rozlúčku s letom. Každý sa chce dostať do blízkosti štyroch slávnych súrodencov: Niny, talentovanej surfistky a supermodelky, Jaya, šampióna v surfovaní, Huda, slávneho fotografa, a ich milovanej sestričky Kit. Všetci štyria fascinujú celé Malibu a dokonca aj zvyšok sveta – najmä ako potomkovia legendárneho speváka Micka Rivu….čítať viac

Sedem manželov Evelyn Hugovej - Taylor Jenkins Reidová - cena

Sedem manželov Evelyn Hugovej

Starnúca hollywoodska hviezda Evelyn Hugo, ktorá už roky žije v ústraní, sa konečne rozhodla prezradiť celú pravdu o svojom nevšednom a škandalóznom živote. Za autorku svojej biografie si vyberie neskúsenú reportérku Monique Grantovú, čím zaskočí nielen jej kolegov, ale najmä samu Monique. Prečo práve ona? Prečo teraz? Evelinine dôvody síce nepozná, no jej vlastná kariéra už nejaký čas stagnuje, takže sa rozhodne túto…čítať viac