Dedičkin sľub Sarah E. Ladd - recenzia

Dedičkin sľub Sarah E. Ladd - recenzia @vrabcenastreche.sk

Knižná recenzia: Dedičkin sľub

Autor: Sarah E. Ladd

• Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
  • Počet strán: 336

Sú sľuby, ktoré človeku zmenia život…

Píše sa rok 1814 a na panstve v anglickom Darbury čelí Amelia Barretová najväčšej bezmocnosti vo svojom živote – prizerá sa, ako jej priateľka Katherine umiera v horúčkach a bolestiach krátko po pôrode svojej dcérky Lucy. Keďže aj Amelia vyrastala bez matky a o otca prišla veľmi skoro, vychovávala ju rodina jej strýka. Súčasná situácia sa jej teda dotýka ešte viac, a tak Katherine sľúbi, že sa o malú Lucy postará ako o vlastné dieťa. Lenže splniť tento sľub nebude také ľahké…

Jej snúbenec Edward Littleton nechce o tom, že by si Lucy ponechala, ani len počuť, a po mesiacoch Ameliu núti, aby sa Lucy vzdala. Od svadby s ním závisí Amelien ďalší osud – má už len málo času na to, aby sa vydala a získala tak panstvo Winterwood. Ak tak neurobí, majetok zostane v rukách jej strýka. Svetielko nádeje začína pre Ameliu svitať v momente, keď sa objaví Lucin otec, kapitán Graham Sterling. Odváži sa mu zveriť sa mu so svojím plánom a prelomí všetky spoločenské konvencie – požiada ho, aby si ju vzal, Lucy tak mohla byť spolu s ňou a Winterwood by zostal v jej rukách. Graham Sterling je jej ponukou zaskočený, no časom prichádza na to, že je to jediné schodné riešenie. O svoju dcéru sa totiž nedokáže postarať sám. Týmto krokom sa však obaja vystavia problémom, o akých sa im ani len nesnívalo.

„Amelia sa vrátila ku kreslu oproti hosťovi. Odmlčala sa, aby ovládla emócie, potom riekla: ,Sľúbila som, že naveky ostanem s Lucy. Že ju nikdy neopustím. Kapitánovo tmavé obočie sa zdvihlo, no on nepovedal nič. S vaším požehnaním chcem tento sľub určite dodržať, a počas týchto deviatich mesiacov som si premyslela, ako to urobiť. Vymyslela som plán a verím, že bude výhodný pre všetkých zainteresovaných.“Sarah E. Ladd
...

Príbeh je pútavý už do prvej strany – čitateľ sa okamžite bez akýchkoľvek zbytočných opisov zoznamuje s Ameliou a pred očami sa mu otvára scéna umierajúcej Katherine. Postupom času takisto spoznáva charakterové črty hlavnej hrdinky, ktorá sa nebojí postaviť tvárou v tvár odporu svojej rodiny i predsudkom širokej spoločnosti. O niečo neskôr vyplávajú na povrch aj povahy ostatných postáv, dôsledkom čoho sa čitateľ ocitne v spleti faloše, chamtivosti a zištných úmyslov.

Minimum opisov, početné dialógy a neustále sa vyvíjajúci dej spôsobujú, že sa kniha číta ľahučko a takpovediac sama. Prázdne miesta, kedy by dej stál a nikam sa nehýbal, čitateľ v príbehu vôbec nenachádza. Jazyk je prispôsobený dobe, v ktorej sa dej odohráva – pocity sú mnohokrát priam básnickými výrazmi, ktoré však nepôsobia umelo, len hodnoverne dotvárajú atmosféru príbehu. Zaujímavým prvkom je aj viera hlavnej postavy. Často inklinuje k Biblii a pri riešení svojich problémov sa spolieha na Boha. Ak ste veriaci, tento príbeh sa vám vďaka tomu zapáči omnoho viac.

„Amelia v ňom voľačo prebudila. A popieranie tejto skutočnosti z nej nerobí niečo menej pravdivé. Je však správne ľúbiť znova tak skoro po Katherininej smrti? Je správne vziať si inú ženu a vzápätí ju nechať osamote, ako to urobil v prípade Katherine? Zaplavil ho pocit viny, rýchly a jasný. Ako dlho bude bojovať minulosť s budúcnosťou?Sarah E. Ladd

Dedičkin sľub predstavuje prvú časť série s názvom Tajomstvá vresovísk<. Druhý diel Učiteľkina voľba však zachytáva osudy úplne iných postáv, a tak sa čitateľ nemusí obávať toho, že by po prečítaní tejto knihy musel prejsť na ďalšiu časť, aby sa dozvedel nové informácie. Príbeh Amelie a Grahama je týmto dielom uzavretý.

Autorka regentských historických romancií Sarah E. Ladd momentálne žije v americkom štáte Indiana spolu so svojím manželom a dcérou. Viac ako desať rokov sa venuje marketingu a popritom uvádza na knižný trh historické príbehy, ktoré sú prekladané do množstva jazykov. Za prvý diel série Tajomstvá vresovísk dostala v roku 2011 ocenenie Genesis Award. V slovenčine vyšla aj druhá časť s názvom Učiteľkina voľba.

Sarah E. Ladd autor

Sarah E. Ladd autorka

Dedičkin sľub má všetko, čo čitateľky historických romancií očakávajú – napätie, romantickú i dramatickú zápletku. Kniha sa číta ľahko, je pútavá už od prvej strany a nezdržuje čitateľa zbytočnými opismi prostredia. Hoci to nie je príbeh, ktorý by sa zaradil medzi tie najlepšie vo svojom žánri, stále sa ho oplatí prečítať. Prvá časť zo série Tajomstvá vresovísk vás nemá ako sklamať.

• ak v historických romancách hľadáte okrem sladkej romantiky skôr napätie a drámu
  • ak sa vám páčia diela od Laury Frantz, Lisy Kleypass alebo Julie Klassenovej
  • pre veriacich čitateľov

• sympatická hlavná hrdinka, ktorá si ide za svojím cieľom
  • v knihe je citeľné neustále napätie
  • rýchle a nenáročné čítanie
  • príbeh je pútavý od prvej strany
  • ľahký štýl písania
  • minimum zbytočných prvkov

• predvídateľná zápletka

Odporúčané historické romance

Učiteľkina voľba Sarah E. Ladd cena

Cena: od 11,12 €

Učiteľkina voľba

Patience Creightonová vždy snívala o veľkej láske, ale ten pravý nikdy neprišiel. Po otcovej smrti a bratovom odchode do Londýna nesie na pleciach všetku zodpovednosť za chod dievčenskej školy na panstve Rosemere.
Majiteľ panstva William Sterling má povesť hazardného hráča a nemalé dlhy. Raz ho na vresoviskách surovo napadnú poskokovia jeho veriteľa a on sa celý dobitý uchýli do stajne k svojim podnájomníkom…čítať viac

Bridgerton 7: Spoznáš to z jeho bozkov Julia Quinn cena

Cena: od 12,55 €

Bridgerton 7: Spoznáš to z jeho bozkov

Gareth St. Clair sa ocitol v ťažkej situácii. Jeho otec, ktorý ho nenávidí, je rozhodnutý zruinovať majetok St. Clairovcov a aj jeho dedičstvo. Garethovi sa dostane do rúk starý rodinný denník, v ktorom sa možno ukrývajú tajomstvá týkajúce sa jeho minulosti… a kľúč k jeho budúcnosti. …..čítať viac

Zúfalá nádej Elizabeth Camden cena

Cena: od 15,75 €

Zúfalá nádej

Za odmeraným správaním Eloisy Drakeovej sa skrýva búrlivá minulosť, ktorú konečne nechala za sebou – alebo si to aspoň myslí. Ako geniálna matematička sa stane úspešnou účtovníčkou najväčšieho stavebného projektu, ktorý začnú realizovať v roku 1908 v New Yorku. Čoskoro však zdesená zistí, že nová práca ju znovu privedie do cesty mužovi, ktorý je zodpovedný za najhlbší smútok, aký kedy zažila…čítať viac