Emily v Paríži 1, Catherine Kalengula – recenzia

Knižná recenzia: Emily v Paríži 1

Autor: Catherine Kalengula

• Originálny názov: Emily in Paris
  • Počet strán: 240
  • ISBN: 9788056634189

Knižné spracovanie seriálového hitu z Netflixu!

Paríž ako taký si cudzinci zvyknú idealizovať. Romantické uličky, skvelé jedlo, nádherné monumenty, množstvo kultúr a jedinečná, nezabudnuteľná atmosféra, ktorú nikde inde vo svete nezažijete… Avšak realita môže byť iná. Hlavne ak sa vás do Paríža odošlú pracovné povinnosti. Je aj vtedy francúzska metropola taká krásna? To na vlastnej koži zistí Emily, hlavná hrdinka tejto knihy a tiež i rovnomenného seriálu…

Američanka Emily Cooperová prichádza do Paríža, aby v zahraničnej pobočke firmy, v ktorej doteraz pracovala, pomohla svojim kolegom so správou sociálnych sietí. Navonok táto zmena prostredia pôsobí ako splnený sen. Až kým sa Emily dôsledkom tejto veľkolepej udalosti nerozpadne vzťah a kým nezistí, čo sú jej kolegovia zač. Sú nasrdení už len z princípu, vyhýbajú sa jej blízkosti a schválne ju dávajú bokom, ak sa vyskytne veľká zákazka.

Z Emily sa tak stáva outsiderka pracovného kolektívu odhodlaná vytrieť všetkým zrak. Nadovšetko ju pri optimizme drží aspoň jej pekný sused, ktorý akoby ani nebol Francúz – vie sa usmievať, je prívetivý a vždy ochotný pomôcť. V momente, ako to začína vyzerať sľubne, Emily zisťuje, že tento krásavec je zadaný a jeho partnerkou nie je nik iný ako jedna z mála jej priateliek, ktoré si v Paríži stihla nájsť…

„Odmalička muselo byť u mňa všetko na svojom mieste. Napríklad, guľôčky hrášku na tanieri oddelené od mrkvy a omáčka pekne na okraji. Ale kvôli Antoinovi a jeho prekliatej podprsenke sa to všetko domotalo!“Catherine Kalengula
Emily in paris knižná recenzia

Knižné spracovanie seriálu Emily in Paris predstavuje už od začiatku príjemnú oddychovku. Hlavná ženská postava má svojský pohľad na realitu a interpretácia všetkých udalostí z jej pohľadu dokáže chvíľami celkom pobaviť. V pozadí celého príbehu sa odohrávajú rôznorodé situácie, ktoré sú krásnou a pravdivou ukážkou kultúrnych rozdielov medzi Američanmi a Francúzmi, ktoré najviac pochopí a absorbuje ten čitateľ, čo sa už vo Francúzsku ocitol a bol konfrontovaný francúzskou náturou. Jednotlivé situácie napríklad poukazujú na pohŕdanie cudzincami, ktorí nemajú dokonalý prízvuk, uzavretosť Francúzov a ich „talent“ na skrývanie emócií či úsmevov.

Takmer každá postava, ktorá v príbehu dostane väčší priestor, má svoje špecifické črty, vďaka čomu si ju čitateľ rýchlo zapamätá a vytvorí si k nej kladnú či zápornú citovú väzbu. Okrem hlavnej zápletky prepájajúcej trojuholník Emily – sused Gabriel – priateľka Camille, sa v deji objavujú aj jej kolegovia, pričom najvýraznejšou z nich je spočiatku Emilina šéfka Sylvie. Dvom ženám sa akosi nedarí naladiť sa na spoločnú vlnu a neprispieva k tomu ani skutočnosť, že Sylvie je milenkou muža, ktorý ako jediný Emily nevníma ako looserku.

Dej nie je zbytočne natiahnutý ani pretkaný dlhými opismi, ktoré by brzdili dejový progres, no napriek tomu podáva vierohodný obraz o mentalite Francúzov. K pocitu, že sa veci hýbu a posúvajú vpred, prispievajú aj krátke kapitoly. Z knihy sa tak stáva oddychovka, ktorá nikoho nevyčerpá, vypne pri nej a prečíta ju za pár večerov. Či už vás ku knihe privedie láska k Francúzsku a Parížu, alebo ľúbostná, no nie presladená zápletka, nájdete tu presne to, čo ste hľadali.

„Našťastie sa zjavil Gabriel – ako vždy v pravej chvíli – a pomohol mi vyniesť hore škatule vážiace asi tonu. Čo by som si bez neho počala! A tie jeho krásne oči a neodolateľný úsmev. A ten hlas! Hmmm.“Catherine Kalengula

Emily v Paríži rozhodne nikoho neurazí, no je otázne, či nachne každého čitateľa. Ak hľadáte jednoduchú, no nie je primitívnu zápletku, milujete Paríž a svojskú hlavnú postavu, ktorá vždy vytŕča z radu, je tu veľká šanca, že túto knihu nebudete zatvárať so sklamaním. Od nás si vyslúžila jemne nadpriemerné hodnotenie.

Pro koho odporúčame

• pre milovníčky oddychových, no nie prvoplánových príbehov,
  • ak hľadáte príbeh, ktorý sa odohráva v romantickom Paríži,
  • ak patríte medzi fanúšikov seriálu Emily in Paris

Pre koho ano

• pútavý úvod,
  • vtipné situácie,
  • autenticky zobrazený Paríž,
  • autorka vystihla francúzsku náturu.

Pre koho nie

Odporčané knihy

Emily v Paríži 2 - Catherine Kalengula - cena

Emily v Paríži 2

Po značne komplikovaných začiatkoch a niekoľkých omyloch sa mi život v Paríži skutočne zapáčil. Kolegovia v agentúre ma prijali medzi seba a šéfka mi už dokonca nezabuchne dvere pred nosom. Keď sa teraz potulujem po štvrti, kde bývam, cítim sa už ako doma. A najsuper je, že Mindy sa zabývala v mojej maličkej slúžkovskej izbe. Má to iba jeden háčik. Háčik menom Gabriel… Jeho Camille chce…čítať viac

Cukráreň v Paríži - Julie Caplin - cena

Cukráreň v Paríži

Nina je mladá a pekná, no v živote trochu stratená. Po tridsiatke ešte stále pracuje ako servírka a veľmi ju to frustruje. Jej veľká rodina je navyše rozhodnutá chrániť ju pred všetkými nástrahami života. Jedného dňa však Nina urobí rázny krok a odíde do Paríža vypomáhať s prípravou cukrárskych kurzov pre začiatočníkov, ktoré vedie starý rodinný priateľ Sebastián. Nina si vďaka svojej povahe veľmi rýchlo získa nových priateľov a postupne….čítať viac

Sedem sestier 1: Sedem sestier Lucinda Riley cena

Sedem sestier

Strhujúci úvodný román historicko-romantickej série o neuveriteľných osudoch nevlastných sestier Maie, Ally, Star, Cece, Tiggy, Electry a Merope, siedmich sestrách, vychádza z mytologického príbehu o Plejádach, ktoré Zeus v záujme ich bezpečia umiestnil na oblohu v podobe žiarivej hviezdokopy. Každý príbeh sa začína v nádhernom zámku na brehu Ženevského jazera, domove všetkých sestier. Zídu sa tam po správe o smrti milovaného otca…čítať viac

Aktualizované: 5. 1. 2024