Knižná recenzia: Hotel plný tajomstviev

• Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
  • Počet strán: 432
  • ISBN: 9788022025485
  • Originálny názov: Hotel of Secrets

Knihu nájdete v eshope:

Vitajte vo Viedni, ktorá dýcha históriou, ale i škandálmi a tajomstvami!

Mária Wallnerová je treťou ženou, ktorá riadi rodinný hotel. Dušu mu vdýchla jej stará mama Josephine a jej mama Elisabeth ho dostala do krachu. Maria je teda tou, ktorá sa ho snaží postaviť na nohy a znovu z neho urobiť monument, ktorý bude mať vo Viedni zaslúžený rešpekt. Avšak tento jej plán nie je taký jednoduchý…

Hotel sa topí vo finančných problémoch, štart plesovej sezóny komplikuje nejedna nepríjemná náhoda a nadovšetko je v hoteli ako jeden z mála hosťov ubytovaný aj americký agent Elijah Whittaker, ktorého blízkosť v Márii vyvoláva rozpaky a túžbu…

Ako čas plynie, ukazuje sa, že Elijah, ktorého cieľom je dolapiť zločinca obchodujúceho s tajnými kódmi, má ešte jednu vlastnosť – nejedenkrát Márii zachráni život. Sled udalostí nasvedčuje, že nejde o prosté náhody a ktosi sa Márii chce pomstiť, v najhoršom prípade ju i odpratať zo sveta. A tak sa čitateľovi črtá príbeh plný tajomstiev, škandálov minulosti, konkurenčnej rivality a začínajúcej lásky s nejasnou budúcnosťou.

„Dobre vedel, že Maria nie je žena preňho. Ako by mohla byť? Milá, usmiata a nežná ako nočná obloha a on… Nemal v sebe ani jednu z týchto vlastností. Vnútorne bol zlomený, chladný a drsný, tých niekoľko bezstarostných týždňov na tom nič nezmenilo. Vzal by jej radosť a zničil by ju.“Diana Biller
...

Príbehu rozhodne nemožno uprieť jeho špecifickú atmosféru – historická Viedeň, honosné plesy, majestátne monumenty a tóny valčíka predstavujú prvky, ktoré dokážu v mysli čitateľa ožiť a vytvoriť tak autentický obraz vtedajšej doby, a to všetko bez rozsiahlych nudných opisov. V mori historických ľúbostných románov, aké knižný trh ponúka, ide o celkom príjemnú zmenu. Navyše sa tu objavujú aj škandalózne momenty, ktoré vo vtedajšej dobe museli mať o to väčší dôraz – nemanželské dieťa, nevera či zakázaná láska.

Začiatok príbehu sa nesie v rezkom duchu, čitateľ je ihneď ponorený do deja a konfrontovaný prvou neštandardnou udalosťou. Jednotlivé postavy majú svoj špecifický a ľahko zapamätateľný profil, vďaka čomu si ich čitateľ rýchlo zafixuje v pamäti. Dalo by sa povedať, že prvá tretiny knihy sa číta nesmierne ľahučko a neustále poskytuje svojmu publiku niečo nové.

Diana Biller knihy

O čosi horšie je to však so zvyškom príbehu. Po čase nie je ťažké prísť na to, že hlavné postavy vždy zaujmú k nebezpečným situáciám pomerne svojrázny postoj – jednoducho sa z tejto udalosti otrasú a pokračujú ďalej, akoby sa nič závažné neudialo. Keďže je v deji takýchto situácii viac, pôsobia tieto expresné pozviechania dosť amatérsky a vrhajú negatívny tieň aj na emočnú rovinu príbehu.

Jazyk, predovšetkým spôsob, akým sú vedené dialógy, nemusí sadnúť každému čitateľovi. Mnohokrát je rozhovor spracovaný tak, že nevyznieva autenticky a občas sa dokonca stane, že niektorú situáciu tento štýl trochu zosmiešni. Ide o prvok, ktorý sa objavuje po celej dĺžke príbehu a najmä na náročnejšieho čitateľa zapôsobí amatérskym dojmom, ktorý mu znehodnotí celkový pohľad na knihu ako takú.

Hotel plný tajomstviev, Diana Biller - ukážka z knihy

Hotel plný tajomstiev predstavuje príjemnú oddychovku, v ktorej však náročnejší typ čitateľa nájde zopár slabších stránok. Hlavné postavy sa až expresne rýchlo vyrovnávajú so stresovými udalosťami, ktoré im skrížia cestu, dôsledkom čoho príbeh čitateľ neprecíti do hĺbky. Dejová línia je však zaujímavá, hoci nie vždy graduje plynulo. A príjemným plusom je aj prostredie historickej Viedne, ktoré je tu autenticky zobrazené aj bez dlhých opisov. Hotel plný tajomstiev teda predstavuje príbeh, ktorý jednoducho musíte prečítať, aby ste si naň urobili vlastný názor.

• pre menej náročnejšie čitateľky
  • ak sa chcete preniesť do centra historickej Viedne
  • ak hľadáte ľúbostný príbeh s jemnou kriminálnou zápletkou

• autenticky zobrazená historická Viedeň
  • pútavý úvod, ktorý čitateľa rýchlo ponorí do deja
  • minimum zbytočných opisov
  • zaujímavá zápletka
  • množstvo atraktívnych detailov, ktoré robia príbeh nenahraditeľným – nemanželské dieťa, spomienky na zakázanú lásku

• slabé a nehodnoverné dialógy
  • dobrý námet, ktorý však negatívne ovplyvňuje amatérske spracovanie
  • postavy emočne neprežívajú nebezpečné situácie

• Maria Wallnerová, Eli Whittaker
    • Josephine a Elisabeth Wallnerové
    • Heinrich von Eder
  • Miesto: Viedeň
  • Obdobie: rok 1878
  • Témy: pomsta, láska, nevera, škandál

Dom druhých šancí - Biller Diana - cena

Dom druhých šancí

Diana Biller, autorka očarujúcej historickej romance Hotel plný tajomstiev, odohrávajúcej sa v dekadentnej Viedni, nás vo svojej ďalšej knihe zavedie do rušného New Yorku na konci 19. storočia a ponúka nám pútavý príbeh plný dávnych tajomstiev, pátrania po duchoch, ale predovšetkým lásky, ktorá príde, aj keď ju nečakáme. Len jej musíme dať druhú šancu… Píše sa rok 1875 a mladá vdova Alva Websterová môže konečne začať odznova…čítať viac

Falošná nevesta - Eliška Melušová - cena

Falošná nevesta

Christian Harding, markíz Rochester, sa po vyše troch rokoch vracia do Londýna a hneď vyvoláva rozruch. Všetci ho totiž považovali za mŕtveho. Netušili, že prežil obrovský požiar, ale prišiel o svoje spomienky. Dnes už síce pozná pravdu, no predstiera výpadky pamäti, aby mu neušli tí, ktorí spôsobili smrť jeho rodiny. Felicity Lencesterová vyrástla v Amerike a do Londýna prichádza na pozvanie tety, ktorá však záhadne zmizne. Pretože nemá…čítať viac

Tajomné dedičstvo - Abigail Wilson - cena

Tajomné dedičstvo

Po Manželskej pretvárke ponúkame milovníkom kvalitnej historickej romance ďalší román z pera úspešnej americkej autorky Abigail Wilsonovej – pútavý romanticko-dobrodružný príbeh zasadený do regentského Anglicka. Kent 1819. Život mladej vdovy a pacientky Cluettovej nemocnice Amelie Pembrokovej sa obráti naruby, keď sa nečakane stane dedičkou panstva Moorington Cross. Ameliin lekár a otcovský priateľ doktor Cluett sa rozhodol zmeniť…čítať viac