Knižná recenzia: Kráľovstvo hriešnych

Autorka: Kerri Maniscalco

• Vydavateľstvo: Pandora
  • Počet strán: 320
  • ISBN: 9788082470119
  • Originálny názov: Kingdom of the Wicked

Vitajte vo svete, v ktorom sa povery stávajú skutočnosťou!

Na Sicílii sa v krátkom čase udeje série vrážd. Vždy ide o mladé dievčatá a ich smrť zahalená rúškom tajomstva. Keď Emilia nájde svoje dvojča Vittoriu mŕtvu, pochopí, že to, pred čím ich od detstva varuje ich stará mama Nonna, nie je žiadna povera.

Napriek výstrahám a hroziacemu nebezpečenstvu sa rozhodne pomstiť sa vrahovi svojej sestry. Keďže však ide o „streghe“, čarodejnice, ktoré žijú infiltrované v ľudskom svete, rozohráva poriadne nebezpečnú hru, keď sa rozhodne využiť prvky temnej mágie. Stretáva sa vďaka tomu s Irom – s jedným z pekelných princov, o ktorých je všeobecne známe, že im o nič dobré nejde. Ira však Emilii tvrdí, že aj jeho zámerom je vypátrať vinníka, ktorý za vraždami mladých dievčat stojí. No postupne Emilia zisťuje, že zla je zrazu na ich ostrove viac, ako spočiatku očakávala.

„Cornicello jej umožňoval vidieť niečo, čo by nazvala luccichio. Kedykoľvek sa ho dotkla, uvidela okolo ľudí slabé trblietanie, akúsi auru. Jedinou výnimkou bola ona sama a jej dvojča. Ak aj Vittoria tiež disponovala touto novou schopnosťou, nikdy to nepriznala. Bolo to prvé z mnohých tajomstiev, ktoré pred sebou začali dvojčatá ukrývať. A pre jednu z nich malo byť smrteľné.“Kerri Maniscalco

Ponoriť sa do fantastického prostredia, v ktorom sa pohybujú čarodejnice a pekelní princovia, vôbec nie je ťažké. Pútavý úvod spolu s nasledujúcimi kapitolami vytvorí čitateľovi dokonalý priestor potrebný k tomu, aby sa naplno zžil s príbehom. Jednotlivé magické prvky do seba postupne perfektne zapadajú a publiku sa pred očami otvára nový svet plný nepoznaných, no uveriteľných elementov.

V druhej polovici knihy môžu najmä dospelého čitateľa trochu iritovať pasáže, v ktorých sa Emilia s Irom „školácky doťahujú“. Zatiaľ čo sa na začiatku príbehu hlavná hrdinka pôsobí na svoj vek pomerne vyspelo, len čo do deja vstúpi pekelný princ, nastáva v jej správaní prevrat, ktorý nemusí byť každému sympatický. Mnohokrát sa totiž ich rozhovory podobajú na dialógy z naivného tínedžerského románu, v ktorom to medzi hlavnými protagonistami iskrí, ale zatiaľ sa ešte dôsledkom svojho veku nezorientovali v pocitoch a prioritách.

Je škoda, že sa v knihe objavujú aj tieto momenty – nielenže odvracajú pozornosť od zápletky a degradujú pocit napätia, no navyše vrhajú negatívny tieň na čitateľský pôžitok. Dospelý čitateľ, ktorý si chce vychutnať magické prvky a fantastické prostredie čarodejníckeho sveta, bude z týchto dialógov a pocitov hlavnej postavy trochu znechutený.

Kráľovstvo hriešnych má pomerne otvorený koniec – hoci sa jedna rovina príbehu uzavrie touto časťou, druhá línia sa začína črtať, čo v čitateľovi predsa len necháva otázky, čo bude ďalej. Nastane tak práve v momente, v ktorom sa dej vyeskaluje na úplné maximum. Dejový spád v priebehu knihy trochu kolísa, brzdia ho práve pasáže, v ktorých sa Emilia stretáva s Irom, avšak nejde o nič závratné, čo by čitateľa prinútilo knihu odložiť. Jednoducho ten, koho Kráľovstvo hriešnych zaujme, kolísavé napätie nebude vnímať ako neprekonateľnú prekážku.

Skalní milovníci fantasy a románov s čarodejníckymi prvkami nebudú Kráľovstvo hriešnych považovať za tú najlepšiu knihu, akú v tomto žánri prečítali. Avšak napriek tomu je tu veľká šanca, že ich úvodná časť série zaujme natoľko, aby nedočkavo očakávali preklad druhého dielu. Ak hľadáte titul zasadený do autického fantastického prostredia, táto kniha určite stojí za skúšku, ktorou s najväčšou pravdepodobnosťou prejde.

• pre mladších aj dospelých čitateľov
  • ak hľadáte fantasy sériu, ktorá osvieži vašu knižnicu

• autenticky zobrazené čarodejnícke prostredie
  • dej je zasadený do talianskej Sicílie, ktorá umocňuje unikátnu atmosféru
  • akcia už na začiatku
  • záver, ktorý otvára novú rovinu príbehu

• hlavná postava sa vo vzťahu k Irovi správa pomerne detinsky
  • spád deja nie je plynulý

• dvojčatá Emilia a Vittoria
    • pekelný princ Ira
  • Prostredie: Sicilia
  • Séria: Kráľovstvo hriešnych
  • Časť: 1
  • Žáner: fantasy
  • Témy: čarodejnice, démoni, mágia, vraždy

Kerri Maniscalco je americká spisovateľka, ktorá sa preslávila sériou románov o vyšetrovaní vrážd z 19. storočia. Jej prvý román Po stopách Jacka Rozparovača sa stal hitom a získal si obrovskú základňu fanúšikov po celom svete. Maniscalco je tiež veľkou milovníčkou histórie a jej práca často obsahuje fakty a detaily z minulosti. Okrem série o vyšetrovaní vrážd, Maniscalco tiež napísala sériu young adult fantasy románov pod názvom Kráľovstvo hriešnych.

Kerri Maniscalco autorka

Kerri Maniscalco autorka

Kráľovstvo hriešnych

Emilia a jej dvojča Vittoria sú streghe čarodejnice, ktoré žijú potajomky medzi ľuďmi a vyhýbajú sa tomu, aby vzbudili pozornosť. Jedného dňa však Vittoria nepríde na večeru do známej sicílskej reštaurácie. Emilia čoskoro nájde zohavené telo svojho milovaného dvojčaťa. Zničená Emilia sa vydá hľadať sestrinho vraha, ktorému sa chce pomstiť za každú cenu, aj keby to malo znamenať použitie zakázanej temnej mágie…čítať viac

...