Miznúce dievčatá – Lisa Regan – recenzia

Miznúce dievčata - Lisa Regan - Knižná recenzia

Knižná recenzia: Miznúce dievčatá

Autorka: Lisa Regan

• Vydavateľstvo: Cosmopolis
  • Počet strán: 368

Prípad, v ktorom nemožno veriť skutočne nikomu…

Josie Quinn je pre vlastné konanie suspendovaná z vyšetrovateľského tímu práve v čase, keď sa v meste Denton začínajú diať zvláštne okolnosti. Najprv zmizne mladé dievča Isabelle Colemanová a o chvíľu na to sa udeje prestrelka, ktorej je Josie náhodným svedkom.

Keď sa už zdá, že sa udalosti nemôžu ešte viac skomplikovať, nájde sa v hroznom psychickom stave June Spencerová, dievčina, ktorá bez stopy zmizla takmer pred rokom. Jej strýko a zároveň i jej jediný rodinný príslušník, ktorého sa podarilo vypátrať, bol navyše účastníkom už spomínanej streľby a momentálne leží v kóme.

Majú tieto udalosti nejaký súvis? Josie deptá nielen to, ako sú tieto prípady zamotané, no i samotný fakt, že sa musí držať od vyšetrovania ďalej. Vlastná tvrdohlavosť a pocit, že stopy vedú až na horné poschodia policajného tímu, jej však nedovoľujú zostať v úzadí. Dôsledkom toho sa púšťa do pátrania na vlastnú päsť, a tak je konfrontovaná nielen hrôzostrašnými scénami, ale i nebezpečenstvom, čo dýcha na krk každému, komu ešte dokáže veriť…

„Nežartujem, Jo. Musíš s tým prestať. Pre svoje vlastné dobro. Choď dnu a odpočiň si. Potom zavolaj Lukovi. Vyber sa na výlet. Predplať si Netflix alebo niečo, ale, preboha živého, nechaj prípad Colemanovej na pokoji.“Lisa Regan

Dôležitou súčasťou dejovej línie je aj súkromný život detektívky Josie Quinnovej. Predovšetkým na začiatku knihy sa niektorým čitateľom môže zdať, že sa autorka viac venuje pocitom a vnútornému rozpoloženiu hlavnej postavy než samotného kriminálnemu prípadu. Čoraz viac však dej postupuje, o to je zreteľnejšie, že je dôležité poznať aj súkromie vyšetrovateľky – nielen z dôvodu, že je úzko prepojené s prípadom, ale v ďalších častiach tejto série bude mať čitateľ možnosť sledovať prípady, ktoré majú k Josie pomerne blízko.

Okrem zápletky s kriminálnym motívom teda čitateľ spoznáva aj Josie, ktorú v značnej miere poznačilo jej detstvo, a hoci by sa mohlo zdať, že túto kapitolu svojho života už v dospelosti uzavrela, nie je tomu celkom tak. Mnohé okolnosti jej oživia spomienky natoľko, až koná impulzívne, prípadne zostane paralyzovaná. I z toho dôvodu teda nemožno povedať, že by bol súkromný život Josie v knihe rozoberaný zbytočne alebo by slúžil len na odľahčenie deja či na natiahnutie počtu strán.

„Ray nespadol, neobrátil sa ani neodišiel. Absorboval silu jej rúk a nechal sa zatlačiť dozadu o niekoľko krokov, potom však spravil krok vpred a ocitol sa rovno pred ňou. Ruky držal pri tele, ani neblokoval údery. Josie doňho strčila ešte niekoľkokrát, ale on sa nebránil. Pohľad pokorne upieral na zem. Potrebovala do neho strkať a on jej to dovolil. Pri vedomí, že stále vie, čo Josie potrebuje a dobrovoľne jej to poskytne, sa cítila ešte horšie.“Lisa Regan

Samotná krimi zápletka pôsobí na čitateľa zaujímavo. Neustále sa vynárajú nové a nové okolnosti, pričom niektoré z nich dokážu poriadne prekvapiť. To má za následok, že sa kniha číta nesmierne rýchlo a ten, kto sa do nej ponorí, ju odloží len s veľkými ťažkosťami. Dej až do poslednej tretiny nie je ľahké predvídať a autorka takisto šikovne prepojila množstvo udalostí a osôb, ktoré sa spočiatku mohli javiť ako nijako nesúvisiace.

Lisa Regan je bestsellerová autorka detektívnych románov a thrillerov, ktorá sa preslávila svojou sériou o detektívke Josie Quinn. Narodila sa v Pensylvánii a vyštudovala anglickú literatúru na Temple University. Predtým, než sa stala profesionálnou spisovateľkou, pracovala ako redaktorka a novinárka.

Jej prvý román „The Missing One“ vyšiel v roku 2016 a odvtedy vydala rad ďalších úspešných kníh, ako napríklad „The Stranger in Our Home“ a „Don’t Look for Me“. Jej príbehy sú plné napätia, zvratov a prekvapení. Získali si množstvo fanúšikov po celom svete. Miznúce dievčatá sú prvou časťou série o detektívke Josie Quinnovej.

Autorka Lisa Regan

Autorka Lisa Regan

Ak hľadáte knižku, ktorá vás navnadí aj na ostatné časti série, Miznúce dievčatá môžu byť správnou voľbou. Malý počet postáv spôsobí, že čitateľ nemá vo vzťahoch žiaden zmätok a môže sa do príbehu naplno ponoriť. Hoci nejde o drastické a pochmúrne severské krimi, stále dokáže detektívka v mnohých miestach poriadne prekvapiť. Číta sa rýchlo a plynulý dejový spád čitateľa ku knihu pripúta až dovtedy, kým sa neprelistuje k poslednej stránke. My sa už nevieme dočkať, kým prelúskame aj ďalšie časti a veríme, že s rovnakým pocitom knihu odloží väčšina čitateľov.

• ak hľadáte kriminálku, ktorá vás navnadí prečítať si celú sériu
  • pre čitateľov, ktorí okrem detektívnej zápletky radi spoznávajú aj charaktery hlavných hrdinov
  • ak hľadáte kriminálku, ktorú zhltnete za pár hodín

• v príbehu stále pribúdajú nové okolnosti
  • menší počet postáv, vďaka čomu nemá čitateľ zmätok vo vzťahových väzbách
  • napriek detektívnemu žánru ide o rýchle a jednoduché čítanie, ktoré publikum príliš „nevyžmýka“
  • ak sa do príbehu ponoríte, knihu je ťažké odložiť
  • pár prekvapivých zvratov, ktoré čitateľ neočakáva

• na konci knihy sa v prípade objavuje príliš veľa náhod, ktoré príbehu odoberajú na hodnovernosti
  • spočiatku sa môže zdať, že je súkromiu hlavnej postavy venované až príliš veľa priestoru

Séria kníh o detektívke Josie Quinnovej

Miznúce dievčatá cena

Cena: od 15,19 €

Miznúce dievčatá (Josie Quinnová 1)

Jedného dňa zmizne v ospalom americkom mestečku Denton krásna sedemnásťročná Isabelle Colemanová. Všetci obyvatelia sa pustia do hľadania, no jediné, čo sa im podarí objaviť, je jej mobilný telefón. Nečakane sa však v meste zjaví iné unesené dievča – otrasené a traumatizované po roku väznenia -, ktoré vôbec nereaguje na svet okolo seba. Detektívka Josie Quinnová, ktorú práve suspendovali, sa rozhodne po zmiznutej Isabelle pátrať na vlastnú päsť…čítať viac

Dievča bez mena cena

Cena: od 16,19 €

Dievča bez mena (Josie Quinnová 2)

Keď detektívka Josie Quinnová dorazí na miesto činu na okraji Dentonu, je zdesená brutalitou útoku. Obeť bojuje o život a novorodené dieťa zmizlo. Na inom mieste sa snaží ukryť krásna mladá žena. Zdá sa, že by mohla byť Josiiným vodítkom k prípadu uneseného dieťaťa, ale záhadná žena nevie, kto je, kde sa vzala ani čoho sa tak bojí. Isté je, že je na smrť vydesená… Alebo svoju amnéziu len predstiera? Je dievča bez mena svedkyňa, podozrivá alebo možno budúca obeť?…čítať viac

Matkin hrob cena

Cena: od 17,09 €

Matkin hrob (Josie Quinnová 3)

Keď dvaja malí chlapci nájdu pri hre v lese pochované telo, policajnej náčelníčke Josie Quinnovej sa začínajú vracať nepríjemné spomienky. Aj ona sa ako dieťa v tom lese hrávala, aby bola čo najďalej od svojej nevyspytateľnej matky Belindy Roseovej. Josie však už nemôže svoje spomienky ďalej potláčať. Policajná analýza dokáže, že nájdené telo patrilo mladej žene zavraždenej pred tridsiatimi rokmi. Žene menom Belinda Roseová…čítať viac

pantharei.skPrejsť do eshopu
Nečakané priznanie cena

Cena: od 17,14 €

Nečakané priznanie (Josie Quinnová 4)

Keď sa na príjazdovej ceste do domu v Dentone nájde telo mladého študenta s fotografiou pripnutou na golieri, prvá na mieste činu je detektívka Josie Quinnová. Dom patrí Gretchen Palmerovej, oddanej členke Josiinho tímu, ktorá je posledných dvadsaťštyri hodín nezvestná. Hoci sa Gretchen prizná k činu, Josie vie, že nemôže byť vrahyňou. Tak prečo sa priznáva k vražde, ktorú nespáchala?…čítať viac