Knižná recenzia: Motýliky: Lietajú v tom obaja

• Vydavateľstvo: CooBoo
  • Recenzent knihu čítal: 3 hodiny
  • Počet strán: 328
  • ISBN: 9788056629123
  • Originálny názov: Heartstopper 2

Druhý diel komiksovej série o dvoch chlapcoch, ktorí hľadajú to, čo my všetci… Sami seba

Na konci predošlej časti si na čitateľov počkala scéna, počas ktorej city medzi Charliem a Nickom vyeskalovali. Avšak nával emócií vyústil do nesmiernych rozpakov a Nickovho zbrklého úteku. Charlie tak na svoj zmätok v duši zostáva sám a ľutuje, že urobil to, čo urobil – vyznal sa zo svojich citov.

Ako však dej postupuje ďalej, veci sa pomaličky dávajú na poriadok. A pred Nickom stojí veľká úloha – nájsť samého seba, upratať si vo svojej hlave myšlienky a pochopiť, kým je. K slovu sa teda dostávajú termíny ako homosexualita, bisexualita a coming out. Aké ťažké je verejne priznať, že je človek iný ako jeho rovesníci? A ako sa s tým vysporiadajú jeho najbližší?

...

Zatiaľ čo prvú časť série Motýliky (v angličtine Heartostopper, v čestine Srdcerváči) možno vnímať ako čas, kedy sa Nick a Charlie navzájom spoznávali, v druhej časti naberajú udalosti úplne iný spád. Nesmelé oťukávanie už majú za sebou, no čaká ich ďalšia výzva… Nick totiž začína uvažovať o coming oute, avšak strach, že by čelil rovnakým posmeškom a šikane ako Charlie pred pár mesiacmi, je príliš veľký.

Téma coming outu je teda v tomto dieli kľúčová a je zobrazená realisticky so všetkým, čo k nej patrí. Autorka Alice Oseman hodnoverne zobrazila vnútorný svet mladého človeka, ktorý postupom času zisťuje, že jeho orientácia nie je heterosexuálna. V komikse sú nielen znázornené pocity mladého chlapca, ale aj situácie, do ktorých sa dostáva – strata priateľov, hrozba šikany, zdôverenie sa rodičom či vylúčenie z kolektívu a potreba vybudovať si sociálne zázemie odznovu.

Dej komiksu je síce jednoduchý, no dostatočne vystihuje to, čo vystihnúť má. Pomocou bežných situácií, ktoré sú mladým ľuďom blízke, má možnosť publikum prežiť spolu s hlavnými postavami jedinečný a zároveň úplne všedný príbeh, presne taký, ktorý potichu a často i bez podpory okolia zažíva množstvo stredoškolákov.

Komiksom preletíte nesmierne rýchlo, no zároveň je tu záruka, že sa k príbehu bude mladý čitateľ neustále vracať. Ide o svižné a pútavé čítanie, ktoré zaujme, pohladí na duši a podporí toho, kto práve potrebuje cítiť, že v tom nie je sám. Do duší mladých ľudí, ktorí sa necítia byť iní, zasa príbeh vleje toleranciu a rešpekt. Pretože presne o tom Motýliky sú – láska je len jedna, patrí nám všetkým a mali by sme to rešpektovať bez ohľadu na to, či sa nás inakosť týka alebo nie.

• pre mladých čitateľov (12+)
  • pre chlapcov aj pre dievčatá
  • pre fanúšikov seriálu Heartstopper na Netflixe
  • pre dospelákov, ktorí chcú pochopiť vnútorný svet tínedžera

• ľahké, no pútavé čítanie
  • jednoduché ilustrácie, ktoré dokonale vystihujú danú myšlienku
  • krásne zobrazený motív inakosti
  • autorka hodnoverne zobrazila vnútorný svet mladého človeka

Odporúčané knihy od autorky Alice Oseman – séria Motýliky

Motýliky: Prvá láska - Alice Oseman - cena

Motýliky: Prvá láska – 1. diel série

Charlie a Nick chodia na tú istú školu, ale doteraz sa ich cesty nikdy neskrížili. Až do dňa, keď ich posadia vedľa seba na triednických hodinách. Chalani sú totálne rozdielni, ale čoskoro sa z nich stanú dobrí kamoši. Charlie pomaly zisťuje, že k Nickovi cíti niečo viac… aj keď vie, že nemá šancu. Láska však chodí po nečakaných chodníčkoch a Nick zisťuje, že Charlie ho zaujíma oveľa viac, ako by si kedy myslel…čítať viac

restorio.skPozrieť cenu
Motýliky: Lietajú v tom obaja - Alice Oseman - cena

Motýliky: Lietajú v tom obaja – 2. diel série

Dvaja chalani. Jedna lovestory. Nick a Charlie sú najlepší kamoši. Nick vie, že Charlie je gej a Charlie si je istý, že Nick je na baby. Ale… Láska chodí po nečakaných chodníčkoch a Nick sa učí počúvať svoje srdce, aby zistil pravdu o sebe, o svojich kamarátoch aj o svojich najbližších príbuzných. Motýliky – Lietajú v tom obaja je druhý diel zo série komiksových románov…čítať viac

Motýliky: Trojité rande v Paríži - Alice Oseman - cena

Motýliky: Trojité rande v Paríži – 3. diel série

To, v čo Charlie ani len nedúfal, sa stalo skutočnosťou – chodí s Nickom! Nick našiel samého seba a je do Charlieho neuveriteľne buchnutý, no Charlie sa neustále zmieta v pochybnostiach. Čaká ich však skvelý spoločný výlet do Paríža spolu s kamošmi, od ktorého si sľubujú pohodu a krásne spomienky. Podelia sa o svoje tajomstvo aj s ostatnými?…čítať viac

Motýliky 4: Medzi štyrmi očami - Alice Osemanová - cena

Motýliky: Medzi štyrmi očami – 4. diel série

Nickova a Charlieho láska nebola nikdy silnejšia, no vzťahy sú aj o inom, než o motýlikoch v bruchu. Nick si všimol, že Charlieho trápi obrovský problém. Veľa neje a neustále ho ovláda úzkosť. Nick je však odhodlaný spraviť všetko pre to, aby sa Charlie cítil lepšie. Ustoja najväčšiu skúšku svojich mladých životov?…čítať viac