Jack Shakespearow/1. februára 2023/Recenzie/5 min. čítania
Navždy spolu, Alexa Riley - knižná recenzia

Knižná recenzia: Navždy spolu

Autorka: Alexa Riley

• Počet strán: 240
  • Originálny názov: Claimed

Záverečná časť série, ktorá nepredstavuje práve tú najlepšiu bodku…

Jordan a Jay sú kolegovia vo firme Osbourne. Zatiaľ čo Jordan má pod palcom bezpečnosť a zabezpečenie spoločnosti, Jay je pravá ruka riaditeľa. Spočiatku sa stretávajú len počas obednej pauzy, no keď sa Jordan konečne odhodlá postúpiť v ich vpred, ich láska začína naberať na obrátkach. Rovnakým spôsobom však graduje aj nebezpečenstvo, ktoré sa nesie ruka v ruke s malým skutkom, ktorým chcel Jordan v práci pomôcť Jay. Firma Osbourne však má totiž nepriateľov, ktorých poriadne podcenili, a nehodlajú nikomu nič odpustiť.

Hoci sú hlavné postavy dospelí pracujúci ľudia, ich myšlienky a konanie zodpovedajú skôr správaniu tínedžerov. Z rozpačitého začiatku okamžite vhupnú do vzťahu, ktorý je naplnený bezhraničnou láskou a silnými, priam magickými okamihmi v posteli. Nebolo by na tom nič zlé, ak by sa naprieč dejom udial v ich vzťahu nejaký progres. No milujú sa úplne rovnako od začiatku až po koniec a po celý čas sa ich vyznania hlbokej lásky opakujú, čo po čase začína pôsobiť otravne a množstvo čitateľov bude tieto úryvky preskakovať očami. Navyše je Jordan v anotácii vykreslený ako síce plachý, no silný a tvrdý chlap, čo veľmi nekorešponduje s jeho vystupovaním v knihe. Plachý spočiatku bol, no monológy, ktoré mu autorka vsadila do úst, neladia s prvotnou predstavou, akú si čitateľ o tejto postave urobí.

Erotické scény sú v knihe pomerne časté, no ani v týchto pasážach sa autorka veľmi nevyznamenala, či už ide o zobrazenie daných scén alebo ich originalitu. Niektoré momenty sú skôr komické než šteklivé a priemerne náročného čitateľa viac pobavia, ako upútajú. Hoci postavy nemajú v sexuálnej oblasti žiadne skúsenosti, ich telesné zblíženie ide až nesmierne hladko a rýchlosť a ľahkosť, akými dosahujú vyvrcholenie, sú skutočne nereálne. Popravde, aj mierne podpriemerný román s erotickým nádychom dokáže, čo sa týka sexuálnych scén, tejto knihe konkurovať.

„Cítim blížiaci sa orgazmus a telo mi stuhne. Chytím sa okrajov vane a oddávam sa jazde na vlnách rozkoše. ,Vtáčatko moje, vypusti to všetko zo seba von,´ šepká mi Jordan do ucha. Nemám na výber, len poslúchnuť a splniť, čo mi hovorí. Telo sa mení na bezvárnu hmotu bez vôle, no Jordan ma silno drží. Po chvíli ma opláchne a povie mi, aby som vstala.“Alexa Riley

Kniha ako celok pôsobí trošku školáckym dojmom, dôsledkom čoho dokáže zaujať len nenáročného čitateľa. Autorke totiž chýba istá zručnosť, vďaka ktorej by hodnoverne dokázala svojmu publiku sprostredkovať nielen emócie, ale aj samotnú podstatu jednotlivých situácií. Všetko, čo text ponúka, je priamočiare, bez akejkoľvek pridanej hodnoty. V deji v podstate ide o to, že jedna situácia strieda druhú, pričom k množstvu scén sa autorka postavila skutočne nezodpovedne či amatérsky. Aj pasáže, ktoré pôvodne mali byť napínavé, vyznievali v podaní tejto autorky trochu úsmevne, nehovoriac o dialógoch, ktorým chýbala aspoň štipka umeleckého talentu.

„Skôr ako dokončím vetu, nahne sa a vyvracia sa na deku. ,Som tehotná,´ oznámi, pozrie sa na mňa a rozplače sa.
,Vydaj sa za mňa,´ vyhŕknem, úplne hotový z toho, čo sa práve stalo. Nastane okamih ticha, potom sa obaja rozosmejeme.“Alexa Riley

Čitateľovi, ktorí prelúskal predošlé dva diely, neujde skutočnosť, že autorka používa na niektoré prvky podobné, priam identické vzorce. Táto skutočnosť môže pre niekoho, kto číta jednotlivé časti v krátkom časovom horizonte po sebe, pripadať nezáživná, až otravná.

Navždy spolu si nepochybne nájde svojich fanúšikov, ale okruh fanúšikov bude nesporne užší ako v prípade iných romanticko-erotických románov. Prvoplánová dejová línia, detinské správanie hlavných postáv, ktoré nekorešponduje s ich vekom, neustály dôraz na zaľúbenosť oboch protagonistov, laicky zobrazené dôležité skutočnosti a odfláknuté zásadné momenty, do ktorých autorka investovala len minimum energie – to všetko sú prehrešky, ktoré príbehu čo i len trošku náročný čitateľ neodpustí. Ak ste prečítali predošlé dve časti, je dosť možné, že poslednú z nich dočítate už len z povinnosti. V prípade, že sa vám predchádzajúce diely páčili, neváhajte sa pustiť i do tejto.

• pre nenáročné čitateľky
  • ak hľadáte oddychovku a nepožadujete od príbehu žiadnu pridanú hodnotu

• rýchle a jednoduché čítanie

• hlavné postavy sa správajú ako tínedžeri
  • často sa opakujúce prejavy lásky pôsobia časom otravne
  • autorka tu opakuje mnoho prvkov z predošlých častí série
  • závažné momenty a situácie sú tu vykreslené detinsky a laicky

Alexa Riley  je pseudonym pre spisovateľské duo, ktoré sa preslávilo svojimi romancami plnými erotiky a nežnosti. Ich knihy sú obľúbené pre svoje jednoduché príbehy, ktoré sa často odohrávajú v súčasnosti a zobrazujú témy ako láska, sexualita a vzťahy. Alexa Riley je obľúbená u čitateľov, ktorí hľadajú rýchle a napínavé čítanie s krátkymi kapitolami. Obe sú vydaté mamy dvoch detí.

Alexa Riley - duo autoriek

Alexa Riley - duo autoriek

...