Knižná recenzia: Obklopený idiotmi

• Vydavateľstvo: Motýľ
  • Recenzent knihu čítal: 3,5 hodín
  • Počet strán: 280
  • Rok vydania: 2019
  • ISBN: 9788081641879

Stretávať sa s ľuďmi nemusí byť vždy len utrpenie!

Partner, rodičia, kolegovia, známi, priatelia a polovičky našich blízkych… Ide o ľudí, s ktorými by sme mali mať dobré vzťahy, nie? No občas sú to práve naši najbližší, pri ktorých nám poriadne tečú nervy a akýkoľvek kontakt s nimi je prechádzka peklom.

Zákazníci, susedia či ľudia, s ktorými musíme komunikovať, aj keď je to to posledné, čo by sme práve chceli… To je druhá skupina osôb, s ktorými prichádzame do kontaktu, a žiaľ, nie vždy je ten kontakt práve najpríjemnejší. Ako sa teda adaptovať vo svete vzťahov, keď sú druhí ľudia niekedy… Jednoducho idioti? Na to by nám mala odpovedať táto kniha!

Hoci názov knihy človeka nabáda k tomu, aby druhými ľuďmi pohŕdal, už prvé strany sú dôkazom toho, že autor sa bude snažiť o presný opak. Celá kniha sa zameriava na to, aby nám na ľudí poskytla trochu iný pohľad, vďaka ktorému v sebe voči nim nájdeme porozumenie. Ak sa dosiahne tento bod, vytratia sa aj komunikačné problémy či nedorozumenia, z ktorých nám vlasy vstávajú dupkom.

...

Princíp knihy Obklopený idiotmi spočíva v tom, že autor rozčlenil ľudí na 4 skupiny. Každú z nich do detailov popisuje a vypichuje ich skryté „nástrahy“. Čitateľ tak postupne zisťuje, ako by mal rozoznať modrý, červený, žltý a zelený typ osobnosti a ako je najvhodnejšie s nimi komunikovať či dokonca žiť v jednej domácnosti. Všetky postrehy sú podopreté autorovými skúsenosťami z praxe, takže čitateľ tu okrem informácií nájde aj pasáže, ktoré informačnú rovinu trochu odľahčia a nielen zjednodušia čítanie, no rovnako aj prehĺbia všetky doteraz zaznamenané poznatky.

„Čo si počať s človekom, ktorí nikdy nemení názory? Nikdy! Ani ak fakty naznačujú, že je najvyšší čas na nový smer? Ako pristupovať k niekomu, koho úplne pohltlo odhodlanie neschádzať zo známej cesty? Modrí si na rozdiel od zelených vyžiadajú k téme viac faktov, kým zelení čakajú, že všetko nejako prehrmí. Nie sú totiž ochotní meniť názor. Už sa rozhodli a necúvnu. Pýtate sa prečo? Jednoducho to nerobievajú.“Thomas Erikson

Čítanie má na človeka priam upokojujúci vplyv – každému z nás odľahne, ak zistíme, že nie sme divní a že s rovnakými situáciami a problémami sa stretávajú aj iní. Kniha poskytuje akési ospravedlnenie za predošlé nepríjemné situácie, v ktorých sme sa ocitli – nie sme na vine my ani ten druhý. Jednoducho sa stretli dvaja ľudia, ktorí nedokázali typ osobnosti toho druhého prečítať, pochopiť a vhodne s ním pracovať. Autor takisto poukazuje aj na to, ako si nebrať niektoré poznámky či štýl komunikácie príliš osobne. Aj tu platí, že dotyčný to s nami vôbec nemusí myslieť zle, len sa vyjadruje spôsobom, ktorý je pre nás vzdialený a často i nepochopiteľný.

„Keďže červení komunikujú otvorene a priamo, mnohí ich považujú za agresívnych. Je to logické, no toto vnímanie zároveň závisí od toho, kto je obeťou ich rázneho správania.“Thomas Erikson

Obklopený idiotmi je vskutku zaujímavý knižný kúsok. Napriek tomu, že je nabitý informáciami, ktoré sú pre čitateľa takpovediac nové, čítanie nie je vyčerpávajúce ani únavné. Stále máte pocit, že čítate skôr oddychovú literatúru než knihu, ktorá vás má niečomu novému naučiť. Hoci sa kniha sústredí na iných ľudí, dozaista v nej nájdete aj seba. Odporúčame pre všetkých, ktorí chcú s ľuďmi vychádzať bez toho, aby vznikali nepríjemnosti alebo situácie, z ktorých budete mať chuť zošalieť.

Ak by si túto knihu prečítal každý, žilo by sa nám na svete omnoho lepšie. Síce by nezmizli globálne problémy, no dozaista by sa vytratili aspoň nedorozumenia, ktoré nás dokážu trápiť aj dlho potom, ako sa stretnutie s dotyčným človekom skončí. Menej by sme sa urážali, viac by sme počúvali, sledovali a vyhodnocovali. Ak sa vám zdá, že stretávate idiotov a že do vášho života zasahujú viac, ako je únosné, táto kniha vznikla aj pre vás.

• pre každého, kto sa chce zdokonaliť v komunikácii
  • ak v práci či v súkromí opätovne narážate na komunikačné problémy
  • ak máte pocit, že si s druhými ľuďmi nerozumiete, prípadne sa vám zdá, že ste akoby každý z iného sveta
  • ak si často hovoríte, že stretávate idiotov
  • ak si slová alebo skutky druhých príliš pripúšťate k telu a iní ľudia, ich správanie či slová, vás vedia veľmi rýchlo vytočiť

• zrozumiteľne podané informácie bez odborných termínov
  • autorove skúsenosti z praxe či z bežného života
  • zaujímavé rozdelenie typov osobností
  • kniha odpovedá na konkrétne otázky
  • každý čitateľ tu nájde situáciu, v ktorej sa už neraz v komunikácii s inými ľuďmi ocitol
  • dobrý preklad

Knihy od Thomasa Eriksona

Obklopený psychopatmi Thomas Erikson cena

Cena: od 13,31 €

Obklopený psychopatmi

Stretli ste už milého, nápomocného a najmä mimoriadne charizmatického človeka, ktorý na vás okamžite zapôsobil? A viete, že to možno bol psychopat? Určite to poznáte – niekto vás ohúri svojím šarmom, a skôr než sa nazdáte, zistíte, že si s vami robí, čo chce. ….čítať viac

Cena: od 22,48 €

Obklopený narcistami

Thomas Erikson, autor úspešnej série kníh o komunikácii, sa vo svojej piatej knihe zameriava na aktuálny fenomén – narcizmus. Znepríjemňujú vám narcisti život? Ste unavení z ich neustálej potreby byť v centre pozornosti? Ako si na základe svojho profilu správania môžete poradiť s narcistom, keď sa vám zjaví v živote?…čítať viac

Cena: od 12,49 €

Obklopený idiotmi

Nie každý, komu nerozumiete, je nevyhnutne idiot. Prelomová metóda vám pomôže konečne porozumieť svojmu šéfovi, kolegom či životnému partnerovi, ba dokonca vlastným deťom….čítať viac