Knižná recenzia: Prudká rozkoš

Autorka: Linnea May

• Recenzent knihu čítal: 2,5 hodiny
  • Počet strán: 232
  • ISBN: 9788055173825
  • Originálny názov: Violent Delights

Kniha, ktorá vzbudí množstvo očakávaní, no nie u každého čitateľa ich aj naplní…

Lianne za sebou nemá dobré obdobie, a tak nedopatrením urobí niečo, čím pomýli Josepha – muža, ktorého myseľ a telo prahnú len po jednom, a tento krok so sebou prináša nemalé následky. Ocitá sa v jeho dome netušiac, kde je a prečo sa tam dostala. Zdá sa, že Josephov zámer je jasný, a hoci mu Lianne nerozumie, pomaly zisťuje, že sa napĺňajú jej najtemnejšie sexuálne predstavy.

Stáva sa jeho otrokyňou a prestáva myslieť na to, čo sa odohráva vo svete tam vonku. Joseph však robí v mylnej viere, že obaja sú so situáciou uzrozumení, a Lianne ho priťahuje omnoho viac ako všetky dievčatá, ktoré jeho dom navštívili predtým. Je práve strach z nepoznaného to, čo dokázalo medzi nimi dvoma vytvoriť atmosféru, akú doposiaľ nezažil? A príde raz na to, že sa zmýlil a uniesol iné dievča?

„Môj domáci miláčik je tu, pretože sa tak sama rozhodla, hoci ju môže skutočnosť ľakať. Súhlasila s mojou ponukou kúpiť si ju a teraz dokazuje, že je dokonalá otrokyňa, nastavená presne podľa mojich požiadaviek.“Linnea May

V porovnaní s inými erotickými románmi pôsobí Prudká rozkoš skôr ako dlhšia poviedka. Krátke kapitoly a žiadne dejové odbočenia, ktoré by zbytočne predlžovali rozsah, robia z knihy príbeh, ktorý je skutočne možné prečítať na jedno posedenie – čo určite ocenia tí, ktorí hľadajú šteklivé dynamické čítanie, ktoré by zhltli za pár hodín. Ak však čitateľ bude očakávať, že viac spozná postavy, ich myšlienky a pozadie ich konania, po dočítaní celej knihy bude v rozpakoch a nevyhne sa pocitu, že sa kniha „minula“ skôr, ako sa stihlo udiať čosi prevratné.

Dej nie je nijako rozvetvený a nikam ani neodbočuje. Autorka priamočiaro vykresľuje jednu dejovú líniu, ktorá je pre istý okruh čitateľov síce atraktívna, avšak táto „stratégia“ má aj nežiaduce účinky. Čitateľovi, ktorému nestačia len dialógy a sexuálne scény, budú chýbať detailnejšie informácie, prípadne vysvetlenia istých faktov, bez ktorých príbeh ako celok môže pôsobiť nedôveryhodne, nelogicky a amatérsky.

„Na tvári má moderné nízke strnisko, do ľavého oka mu padajú vlasy, inak začesané dozadu. Ťažko rozoznám detaily, ale viem, že je krásny. Keby sme boli niekde inde, vyrazil by mi dych, ale teraz sa ho bojím.“Linnea May

Prudká rozkoš sa však číta nesmierne rýchlo a ľahko. Nejde o majstrovské dielo, skôr o jednoduché rozprávanie, v ktorom si pozíciu rozprávača požičiavajú Lianne a Joseph. Námet knihy zaujímavý, začiatok príbehu má rýchly spád, vďaka čomu si kniha okamžite získa čitateľovu pozornosť. Koniec románu sa nesie v rovnakom duchu ako zvyšok knihy – je priamočiary, dosť prvoplánový a čitateľa ničím neprekvapí.

Je ťažké povedať, či je kniha dobrá alebo zlá. Závisí to totiž od toho, kto a s akými očakávaniami ju bude čítať. Prudká rozkoš dokáže zanechať dobrý dojem, no aj rozporuplné pocity, pretože zaujímavý námet tu ostro kontrastuje s jeho jednoduchým spracovaním. Ide skutočne o prosté rozprávanie, či už po obsahovej alebo jazykovej stránke, ktoré neobsahuje žiadne prudké zvraty alebo hlbší pohľad do mysle postáv. Autorka sa sústredí len na to, aby čitateľovi podala tento príbeh, pričom na to, aby ste mali pocit, že veľa vecí zanedbala, sa nemusíte radiť k náročnejším čitateľom. Každopádne, príbeh má iskru a spád, číta sa nesmierne rýchlo, a to, aké dojmy vo vás zanechá, závisí predovšetkým od vašich očakávaní.

My však knihu hodnotíme nasledovne – škoda dobrej myšlienky, ktorá mohla byť viac rozvitá. Ak by autorka pridala do deja viac postáv, postavila sa k hlavným charakterom o niečo zodpovednejšie a pridala by im aj nejakú povahovú črtu, prípadne by sa trochu povenovala ich minulosti, mohla by Prudká rozkoš byť skutočne dobrým príbehom. Takto je to len krátka erotická romanca s predvídateľným dejom, ktorá ničím neprekvapí.

• ak hľadáte erotický príbeh, ktorý prečítate za jeden deň a nemáte chuť na hrubé romány pozostávajúce z niekoľkých častí
  • pre čitateľky, ktoré hľadajú jednoduchý erotický román a nechcú v knihe hľadať nič viac

• námet, ktorý zaujme