Knižná recenzia: Raz za život

Autorka: T.L. Swan

• Vydavateľstvo: Metafora
  • Počet strán: 464
  • ISBN: 9788080903428
  • Originálny názov: The Stopover

Aj malý a navonok bezvýznamný okamih môže ovplyvniť smerovanie nášho života…

Emily sa nachádza na letisku v pomerne zlej nálade a nadovšetko sa stane aj nechcenou súčasťou nepríjemného incidentu. Ako odškodné ju pracovník letiska usadí do prvej triedy, kde stretáva zhovorčivého a sympatického muža. Po niekoľkých pohárikoch sa nálada uvoľňuje, a preto obaja ľahšie znášajú aj samotný fakt, že ich lietadlo bude núdzovo pristávať a oni tak budú musieť jednu noc stráviť v hoteli. Preskakujúce iskry sa na hotelovej izbe premenia v poriadny oheň a Emily tak zažije noc, na ktorú tak skoro nezabudne.

O rok neskôr sa splní jej sen – podarilo sa jej získať miesto redaktorky v Miles Media. Nadšenie z prvého dňa v práci však vystrieda šok, keď zistí, že riaditeľom a teda i jej zamestnávateľom je Jameson Miles, chlapík, ktorý si po spoločne prežitej noci v hoteli nevypýtal ani jej číslo. Je workoholik, vzťahy dáva bokom, uprednostňuje príležitostné stretnutia so ženami a vrásky mu robí aj konkurenčný boj, ktorý rozpútal jeho najväčší rival, vydavateľský dom Gazette. Lenže ani Jameson, ani Emily na danú noc nevedia zabudnúť a vždy, keď sa stretnú, nevedia odolať vzájomnej príťažlivosti. Nasledujúce udalosti v ich životoch sú však dôkazom toho, že ich vzťah bude čeliť nejednej prekážke…

Keďže ide o utajenie 4. stupňa, všetky dôležité informácie sa dozvedá až po príchode na ostrov, na ktorom má stráviť jeden celý mesiac. Tam pochopí, prečo je toto zariadenie izolovanejšie než ostatné – medzi šiestimi deťmi je okrem záhradnej trpaslíčky či lesnej víly aj Antikrist. Ako čas na ostrove plynie, strach strieda radosť z každého prežitého dňa a Linus na ostrove nachádza to najcennejšie, čo človek môže v živote objaviť.

„Obrátim sa nazad. Skvelé! Opilec v rade na letisku. Presne to som potrebovala. Heathrow praská vo švíkoch. Pre zlé počasie mešká veľa letov, a aby som bola úprimná, prajem si, aby bol odložený aj ten môj. Potom by som sa mohla jednoducho vrátiť do hotela a celý týždeň prespať.“T.L. Swan
...

Hoci anotácia príbehu vzbudzuje dojem, že ide o ďalšiu erotickú romancu s jednoduchou dejovou zápletkou, po čase čitateľ zistí, že kniha je nad rámec jeho očakávaní. Už od úplného začiatku dokáže upútať a okrem scén, ktoré by sa venovali výlučne chémii medzi dvoma hlavnými hrdinami, publikum pohltia aj ďalšie dejové línie – podozrenie, že niekto z Emiliných kolegov vynáša informácie ich konkurentovi Gazette, a súkromné životy oboch postáv. V oboch prípadov sa odohrávajú situácie, ktoré prispievajú k rezkej dejovej gradácií a budia dojem, že kniha čitateľovi ponúka aj čosi iné ako len prostoduchú erotickú zápletku.

Príbeh je väčšinu času písaný z pohľadu Emily a výnimočne na niekoľkých stranách dostane priestor aj James. Ide väčšinou o situácie, ktoré do deja vnášajú nové informácie, ozrejmujú citové rozpoloženie Jamesona, prípadne ponúkajú jeho pohľad na konkrétnu záležitosť.

Dej skutočne odsýpa, neustále sa v ňom objavujú nové skutočnosti, ktoré dokážu prekvapiť a znovu čitateľa ku knihe pripútať. Scén, ktoré boli napísané len pre efekt a zbytočne by rozsah knihy len predlžovali, je tu úplné minimum. Často sa teda stáva, že v momente, kedy chce čitateľ knihu odložiť, sa v príbehu vyskytne nejaký zvrat, ktorý ho k čítaniu znovu pripúta.

Raz za život - T. L. Swan - ukážka

Jediným mínusom knihy, ktorý sa v deji pravidelne opakoval, boli hádky medzi Emily a Jamesonom, ktoré autorka často vytvorila pomerne nasilu a z ničoho nič. Hoci možno argumentovať, že boli výsledkom tvrdohlavých pováh oboch postáv, po čase môžu tieto scény pôsobiť únavne, stereotypne až otravne.

Raz za život je prvou časťou série Milesov klub, pričom ďalšie časti sa venujú životom Jamesonových troch bratov Tristana, Elliota a Christophera. Príbeh Emily a Jamesona sa tak v tomto diele uzatvára, ich postavy sa dostanú do úzadia a v centre pozornosti budú v každom dieli doteraz vedľajšie charaktery.

Raz za život je príjemným prekvapením na poli romanticko-erotickej literatúry. Ak váš tento žáner doteraz iritoval svojou naivitou a jednoduchosťou, táto kniha vám ukáže, že ľúbostné príbehy so štipkou erotiky môžu byť napísané aj inak. Odporúčame každému, kto chce s knižkou v ruke vypnúť a ponoriť sa do rezkého príbehu, ktorý je nielen o láske.

• pre čitateľky, ktoré jednoduché ľúbostno-erotické príbehy nudia a požadujú od tohto žánru trochu viac
  • pre každého, kto si chce pri knihe oddýchnuť
  • ak hľadáte nenáročné, no pútavé čítanie

• do knihy sa veľmi ľahko začíta
  • dej neustále graduje a v príbehu nie sú hluché miesta
  • príbeh sa nezameriava len na vzťah dvoch hlavných postáv
  • príjemné oddychové čítanie, ktoré dokáže pohltiť
  • autorka sa nezamerala len na erotické scény, ale vytvorila v príbehu aj iné atraktívne prvky

• hádky medzi hlavnými postavami sa po čase stávajú pomerne častými a pôsobia otravne

• Emily Fordová, Jameson Miles
    • jeho bratia Tristan, Elliot a Christopher
    • kolegovia Aaron a Molly
  • Miesto: New York
  • Témy: erotika, romantika, novinárka,

Odporúčané knihy od autorky T.L. Swan – séria Milesov klub

Raz za život - T.L. Swan - cena

Raz za život – 1. diel série

Náhoda chcela, aby som sa počas letu z Londýna do New Yorku ocitla v prvej triede. Jedlo, šampanské, obsluha – všetko bolo dokonalé. Modrooký muž na sedadle vedľa mňa bol povestnou čerešničkou na torte. Pôsobil uhladene a inteligentne. Bavili sme sa, smiali a potom to prišlo – preskočila medzi nami iskra. Každý by šiel svojou cestou, no zasiahol osud a náš let bol neplánovane odklonený na nočné medzipristátie. Čo sa dalo robiť?….čítať viac

Na druhý pokus - T.L. Swan - cena

Na druhý pokus – 2. diel série

Tristan Miles je bohatý, silný, arogantný a úplne neznesiteľný. Nenávidím ho každou bunkou svojho tela. Prečo je tak neuveriteľne príťažlivý? Len tri dni po našom stretnutí mi nečakane zavolal a pozval ma na rande. Radšej by som zomrela, než by mala chodiť s mužom, ako je on – aj keď musím priznať, že mi to nesmierne lichotí. Odmietnuť ho by bolo vrcholne bláznivé. O šesť mesiacov neskôr je Tristan hosťujúcim rečníkom na konferencii vo…čítať viac

Bez zábran - T.L. Swan - cena

Bez zábran – 3. diel série

Mojím obľúbeným koníčkom je rozčuľovanie Elliota Milesa. Už len pohľad na šéfovu peknú tvár ma núti k sarkastickému úškrnu. Bohvie, čím si vyslúžil povesť casanovu. Ako to, že po ňom túžia milióny žien aj napriek jeho hroznej povahe? Čo, dopekla robím zle? Znechutená svojím milostným životom sa pod falošným menom prihlásim do zoznamovacej aplikácie a začnem si písať s mužom menom Edgar. Nie je síce môj typ a žije niekde….čítať viac

Jen mezi námi - T.L. Swan - cena

Jen mezi námi – 4. diel série

Jsem bohatý, mocný a schopný získat jakoukoli ženu, na kterou si ukážu. Tak proč se uvnitř cítím tak prázdný? S cílem najít své pravé já si beru dovolenou a mizím ze svého privilegovaného života. Jeden rok putování s batohem na zádech po Evropě: nová identita, žádné kontakty a žádné peníze. To není špatný plán. To jsem si aspoň myslel. Dokud jsem se neocitl tady. V přeplněném pokoji hostelu, plném tělesného zápachu a čpějícího alkoholu….čítať viac