Spoza čarovného prútika, Tom Felton – recenzia

Knižná recenzia: Spoza čarovného prútika

Autor: Tom Felton

• Počet strán: 336
  • Originálny názov: Beyond the Wand
  • ISBN: 9788055191072

Nielen o Harrym Potterovi a filmovom priemysle…

Postavu Draca Malfoya máme všetci spätú s úlisným úškrnom a snahou čo najviac znepríjemniť ostatným študentom ich pobyt na Rokforte. No čo ak by to celé bolo úplne inak? Čo ak Draca Malfoya po celý čas stvárňoval citlivý chlapec, ktorý sa v priebehu rokov postupne menil na mladého muža s priemerným sebavedomím? Poďte sa pozrieť, ako natáčanie Harryho Pottera prebiehalo a ako bolo vnímané optikou jedného z detských hercov, ktorým tento projekt zmenil takpovediac celý život…

Tom Felton túto knihu poňal ako spoveď, ktorá jeho fanúšikom ponúkne iný pohľad na jeho osobu. Jeho rozprávanie nie je úplne chronologické, no napriek tomu sa v ňom čitateľ nestráca. Kniha sa začína príhodou z čias, kedy bol Tom v puberte a o kapitolu ďalej už majú čitatelia možnosť spoznať jeho rodinné zázemie, ktoré – ako Tom sám povedal – nemohlo byť viac odlišné od toho, aké mala postava Draca Malfoya. Tom Totiž vyrastal v harmonickej rodine a je najmladší z piatich bratov, čo mu na sebavedomí nikdy veľmi nepridalo.

Ako jednotlivé kapitoly plynú, sú čitatelia svedkami Tomových prvých hereckých skúseností a plynulo sa posúvajú až k jeho pôsobeniu vo veľkom projekte, vďaka ktorému sa Tom preslávil po celom svete. Jeho rozprávanie poskytuje pohľad do zákulisia natáčania Harryho Pottera – či už ide o pár konkrétnych scén, alebo vykreslenie skutočných charakterov jeho hereckých kolegov. V závere knihy autor rozpráva o tom, ako vyzeral jeho život po ukončení natáčania, čitateľom ukazuje svoju zraniteľnosť a neobchádza ani skutočnosť, že sa ako mladý muž poriadne dlho hľadal.

„Mohli by ste si myslieť – a oprávnene –, že vzhľadom na moje nápadné blond vlasy mi kládli na srdce, aby som sa vyhýbal problémom. Mohli by ste si myslieť, že určite nemienim vyrábať problémy. Bežní pubertiaci sa však nie vždy zachovajú správne – tobôž rozumne – a ja sa veľmi snažím byť práve bežným pubertiakom. To môže byť náročné, ak je vaším alter egom čarodejník.“Tom Felton

Kniha sa číta nesmierne rýchlo a ľahko. Je popretkávaná zaujímavými informáciami, ktoré sa fanúšikovia Harryho Pottera nemajú odkiaľ dozvedieť. Tieto pasáže sa striedajú s banálnymi príhodami z Tomovho súkromného života a spomienkami na (ne)všedné detstvo či ranú mladosť. Ak vás zaujíma zákulisie filmového priemyslu, určite oceníte kapitoly, v ktorých Tom čitateľov sprevádza po kastingoch, alebo tie, v ktorých ozrejmuje, ako vyzerá život detského školopovinného dieťaťa na natáčaní.

To, čo knihu robí skutočne zaujímavou, je však odhalenie skutočnej identity Toma Feltona. Vďaka postave Draca Malfoya si o ňom totiž viacero ľudí vytvorilo domnienku, ktorá sa nezakladá na pravde. Ak očakávate, že sa vám prostredníctvom písmeniek bude prihovárať drzý a nadmerne sebavedomý chuligán, ste na omyle. V skutočnosti ide o milé a citlivé rozprávanie, z ktorého dýchajú ľudskosť a nadhľad a niet v ňom ani stopy po nadradenosti.

Nenáročné, no pútavé čítanie, ktoré nadchne skalných fanúšikov Harryho Pottera a ostatným čitateľom ukáže, ako to vo filmovom priemysle chodí. Aj tak by sa dalo zhrnúť rozprávanie Toma Feltona, ktorému postava Draca Malfoya zmenila život. Jeho rozprávanie je vtipné, miestami citlivé a odhaľuje omnoho viac, ako čitatelia spočiatku očakávajú. Možno nejde o prelomovú knihu, no dozaista si ju zamilujú stovky tisíc fanúšikov. Od nás si vyslúžila nadpriemerné hodnotenie.

• pre fanúšikov Toma Feltona a série Harry Potter
  • ak vás zaujímajú podrobnosti z filmových kastingov a natáčania veľkých filmových projektov

• rýchle a ľahké čítanie s množstvom zaujímavostí
  • citlivé rozprávanie vyvracia domnienky o Tomovi Feltonovi, na ktorého vrhla nepriaznivý tieň postava Draca Malfoya
  • zákulisné informácie z natáčania Harryho Pottera
  • autor odhalí skutočné charaktery ostatných hercov
  • kniha čiastočne mení pohľad na filmy Harry Potter
  • Tom Felton tu odkrýva aj svoje súkromie

• kniha má veľké hodnotu len pre fanúšikov Harryho Pottera, prípadne pre tých, ktorí milujú detaily zo zákulisia filmového priemyslu

Priatelia, lásky a jedna hrozná potvora - Matthew Perry - cena

Priatelia, lásky a jedna hrozná potvora

Milovaná hviezda seriálu Priatelia nás v úprimnom, zábavnom a otvorenom životopise zavedie do zákulisia populárneho sitkomu a zdôverí sa so svojím bojom so závislosťou. „Ahojte, volám sa Matthew, ale asi ma poznáte pod iným menom. Priatelia ma oslovujú Matty. A už som mal byť mŕtvy.“ Týmito slovami sa začína strhujúci príbeh uznávaného herca Matthewa Perryho. Jeho cesta viedla od detských snov o sláve cez závislos…čítať viac

Will - Will Smith - cena

Will

Jeden z celosvětově nejuznávanějších představitelů zábavního průmyslu naší doby se s námi rozhodl podělit o svůj životní příběh v inspirativní knize, v níž se vydává zpátky v čase a sleduje svou křivku životních lekcí až k místu, kde se setkávají vnější úspěch, vnitřní štěstí a lidské propojení. Will Smith se (celkem pochopitelně) domníval, že má v životě vyhráno: nejen že byl jeho úspěch naprosto nevídaný, ale navíc se celá jeho rodina pohybovala…čítať viac

Náhradník - Prince Harry - cena

Náhradník

Svet so zármutkom a zdesením sledoval jednu z najbolestnejších udalostí dvadsiateho storočia: dvaja chlapci kráčajú za matkinou rakvou. Princovia William a Harry odprevádzajú princeznú Dianu na poslednej ceste a miliardy ľudí sa zamýšľajú nad tým, sa im odohráva v hlave a čo cítia. Ako sa odteraz bude odvíjať ich život? Toto je Harryho príbeh.
Než prišiel o matku, považovali ho za bezstarostného, ľahkovážneho náhradníka vážnejšieho…čítať viac

Steve Jobs (SVK) Walter Isaacson cena

Steve Jobs

Jedinečná biografia, na ktorej Steve Jobs úzko spolupracoval s autorom. Zachytáva dôležité etapy Jobsovho súkromného života, aj jeho zlomové podnikateľské rozhodnutia. Opisuje, ako sa z nadšenca umenia, techniky a východnej filozofie stal človek, ktorý sa navždy zapísal do dejín informačných technológií. Obsahuje kľúčové momenty Jobsovej podnikateľskej kariéry, akými boli konkurenčný boj Applu s Microsoftom, Jobsov odchod zo spoločnosti Apple a neskorší triumfálny návrat na pozíciu jej CEO, ako aj jeho rezignácia či zdravotné problémy…čítať viac