Knižná recenzia: Sváděj mě!

• Vydavateľstvo: Metafora
  • Recenzent knihu čítal: 3 hodiny
  • Počet strán: 208
  • Rok vydania: 2022
  • ISBN: 9788076252561

Oplatí sa čeliť svojim vnútorným démonom?

Zoey sa prebudí po školskom večierku na neznámom mieste, a hoci sa snaží na tento deň čoskoro zabudnúť, má to svoju dohru. Internetom totiž začne kolovať fotografia, na ktorej leží opitá a odhalená a jej autor k nej dal aj veľavravný popis. Ihneď na to sa škola pre ňu stane miestom, kde nachádza len šikanu a posmešky.

Sen o tom, že sa stane veterinárkou, sa tak veľmi rýchlo rozplýva a jej cieľ je nasledovný – ukázať tým, čo jej ublížili, že sa postavila na nohy, a odísť späť domov do Kalifornie, k čomu však potrebuje značnú finančnú hotovosť.

Oba plány jej pomôže zrealizovať erotický klub Phoenix, ktorý vlastní bohatý Rhys Harrington. Zúčastní sa jedného šteklivého večierka, za čo dostane nielen štedro zaplatené, ale naskytne sa jej aj príležitosť pozrieť sa do očí autorom fotografie, ktorá jej zničila život. A nadovšetko počas tohto večera spoznáva aj Rhysa, ktorého neočarí iba jej telo, ale aj osobnosť…

„Kroky kolem ní duněly jako hrom. Smích a slova kolemjdoucích byla příliš hlasitá. Ona se ale soustředila na své roztržené šaty, obnažená prsa, doširoka roztažené nohy a odhalené intimní partie vystavené na odiv všem. Ale horší než tá fotka byl vzkaz pod ní: PĚKNÝ ÚLOVEK Z NEWYORSKÉ UNIVERZITY. UŽILI JSME SI. KDO JI CHCE PŘÍŠTĚ?“Stacey Kennedy

Začiatok príbehu je nesmierne pútavý a svoju cieľovú skupinu zaujme hneď niekoľkými prvkami – prostredím prestížneho erotického klubu, scénou, ktorá sa tam odohrá, a hlavnými postavami, ktoré sa stretnú za vskutku zvláštnych okolností. O niečo neskôr však príbeh upadá do stereotypu a k dobrému dojmu neprispieva ani fakt, že sa mužský hrdina okamžite zamiluje do Zoey. Takéto zobrazenie citov vyznieva v danom prostredí trochu prvoplánovo a znižuje to uveriteľnosť romantickej zápletky.

Na druhej strane sa však kniha aj napriek tomuto nedostatku číta nesmierne rýchlo. V príbehu nie sú žiadne zbytočné situácie, dej sa neustále posúva vpred, pár erotických scén striedajú obrazy, v ktorých sa Zoey a Rhys spoznávajú a zisťujú, že jeden druhému dokonale zapadajú do života. Zjednodušene povedané – ide o jednoduchú zápletku bez zbytočných odbočení, od ktorej nemožno veľa čakať, no zároveň poskytne príjemný priestor pre oddych a relax.

Prostredie erotického klubu pravdepodobne každý čitateľ pochopí ako veľký prísľub sexuálnych scén. Kto začne knihu čítať s týmto očakávaním, bude popravde trochu sklamaný. Dej sa sústredí na niekoľko iných prvkov a erotických obrazov v ňom je len pár. K počtu strán, ktorý kniha má, to však možno vnímať aj ako logickú vec – ak by v príbehu bolo viac sexu, vyznievala pre niekoho ešte lacnejšie a priemernejšie. Sváděj mě je teda skôr nabitá romantikou ako erotickými scénami. Dá sa povedať, že autorka nevyužila potenciál, ktorý sama sebe ponúkla tým, že vytvorila postavu, ktorá vlastní prestížny klub pre boháčov.

Neurazí, no zároveň ani nenadchne. Aj tak by sa dali zhrnúť dojmy zo Sváděj mě! od Stacey Kennedy. Priemerný príbeh, ktorý jemne ozvláštňuje prostredie, v ktorom sa dej odohráva, postavy, ktoré sa nikam neposúvajú, pretože sa do seba takmer okamžite zamilujú, sexuálne scény, ktoré by vzhľadom na to, kde sa odohrávajú, mohli byť aj originálnejšie. No kniha sa napriek tomu číta rýchlo, čitateľa neirituje svojou triviálnosťou, a preto ju hodnotíme ako priemernú. V tomto prípade je lepšie, ak od nej nebudete čakať veľa a možno na úplnom konci dostanete viac, ako by ste predpokladali.

• krátky príbeh, ktorý sa rýchlo číta
  • bez zbytočných scén, ktoré by čitateľa nudili
  • jednoduchá zápletka
  • príjemná oddychovka
  • zaujímavý začiatok a zápletka

• prvoplánové zobrazenie veľkej lásky
  • príbeh nemá žiadnu pridanú hodnotu

• Zoey, Rhys Harrington, Jake
    • Scott, Archer, Elise, Hunt, Hazel
  • Miesto: Brooklyn, NY
  • Témy: šikana, zneužívanie, erotický klub, láska, minulosť, spomienky
  • Séria: Phoenix
  • Časť: 1.

Americká autorka Stacey Kennedyová vydala viac ako 50 titulov a jej knihy sa dostali na zoznamy bestsellerov Amazonu, B&N a Apple Books.

Stacey žije so svojím manželom a dvoma deťmi v juhozápadnom Ontáriu – v meste, ktoré je rovnako očarujúce ako všetky malé mestá, ktoré vytvorila vo svojich knihách. Rada trávi čas v prírode so svojou rodinou alebo sa vydáva do lesa so svojím koňom Clementine. Stacey verí, že sexy knihy o zlých chlapcoch, neodolateľných alfa samcoch dokážu napraviť každý zlý deň. Ale pomáha aj víno a čokoláda.

Stacey Kennedy autorka

Stacey Kennedy autorka

Sváděj mě! – Stacey Kennedy – cena

Sváděj mě!

Zoey Parkerová zosnovala plán pomsty ve třech krocích: Získá vstup do velmi exkluzivního erotického klubu Phoenix. Prožije své nejdivočejší fantazie přímo před očima svých dávných nepřátel a tím jim dokáže, že ji nezlomili. Zmizí a už se nikdy nevrátí. Jediný zádrhel v jejím plánu? Rhys Harrington, majitel Phoenixu a muž, od kterého by si měla zachovat odstup… Rhysovi vlivní klienti platí absurdní částky, aby mohli sledovat, jak se účinkující v jeho klubu oddávají svým touhám. Jeho jediné pravidlo?….čítať viac

...

Aktualizované: 21. 10. 2023

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.