Telo ako posilňovňa, Biblia cvičení s hmotnosťou vlastného tela - recenzia ©vrabcenastreche.sk

Knižná recenzia: Telo ako posilňovňa

Autor: Mark Lauren a Joshua Clark

• Vydavateľstvo: Timy Partners
  • Recenzent knihu čítal: 2 hodiny
  • Počet strán: 184
  • Rok vydania: 2015

Tiež ste doteraz žili v mylnej domnienke, že sa vypracovaným telom môžu popýšiť len tí, čo majú v posilňovni prechodný pobyt? Nechce sa vám po práci ísť do posilňovne? Spevňujte svoje svaly u vás doma bez zbytočného utrácania za členské poplatky!

Mark Lauren má s oceľovaním svalov niekoľkoročné skúsenosti. Vo svojej publikácii nám ponúka niekoľko cvikov, ktoré si môžete prispôsobovať svojim potrebám a kondícii. Najviac potešujúci je fakt, že na vykonávanie týchto cvikov nepotrebujete nič, za čo by ste museli vyhadzovať peniaze. Ak máte k dispozícii veľkú motiváciu a chuť popracovať na svojej telesnej schránke, ste na dobrej ceste.

V rozsiahlom úvode sa autor venuje mnohým témam. Je kardio cvičenie naozaj také efektívne, ako sa hovorí? Čo je to kondícia, ako sa stravovať, ako naše telo funguje? Pri ktorých cvikoch sa najlepšie spaľujú tuky? Ako sa buduje svalstvo? Ktorými signálmi sa nás telo snaží oklamať a kedy nám ukazuje, že má naozaj dosť a treba s cvičením prestať? Hneď na začiatku sa čitateľ dozvedá množstvo informácií, ktoré v niektorých prípadoch i vyvracajú rokmi zaužívané tvrdenia.

„Je to iba mýtus, že najlepšou cestou, ako spáliť tuky a udržiavať zdravé srdce, je dlhodobý tréning ako aerobik či kardio a pri pulzovej frekvencii po dobu 30 až 60 minút. Použili ste už niekedy bežecký pás, ktorý vám ukázal, koľko kalórií ste spálili? Museli ste behať 45 minút, aby ste spálili 300 kalórií. Ale viete, že to je 300 kalórií, ktoré ste spálili za ten čas, a nie 300 kalórií spálených navyše mimo vášho základného metabolizmu, ktoré spálite i tak, dokonca aj keď odpočívate.“Mark Lauren
...

Telo ako posilňovňa čitateľovi ukazuje, že jediným kľúčom k peknej a vypracovanej postave je sebazaprenie. Znie to síce veľmi banálne, no ak prekonáte lenivosť či pohodlie, čaká vás obrovská odmena. Kniha je vo svojom úvode plná faktov, ktorých pravdivosť sa dá overiť len tak, že ich čitateľ zapojí do praxe.

Cviky, ktoré v knihe možno nájsť, sú skutočne jednoduché, pracuje sa pri nich s váhou vlastného tela a môžete ich obmieňať, zjednodušovať či sťažovať donekonečna. Je pre vás niektorý z cvikov príliš ľahký a máte pocit, že sa neposúvate vpred? Autor má ľahké riešenie – vyložte si nohy na vyvýšenú podložku, pracujte len s jednou končatinou, vzdajte sa opory… V každej cvičebnej zostave tak máte ponúknutých množstvo variabilných cvikov.

„Chcete viac? Cvičte tak, že sa opierate o lakeť. Celé telo od hlavy po chodidlá by malo ostať v jednej línii. Je to ešte lepšie ako klasické plážové nožničky, pretože to spevňuje všetky svaly trupu a zvlášť bočnú stranu brucha.“Mark Lauren

Pri každom cviku sa čitateľ dozvie, akú časť tela spevňuje a ktoré svaly sú pri tom v činnosti. Pri cvičení môžete ako pomôcky využívať predmety, ktoré bežne nájdete doma. Nemáte činky? Nevadí! Naplňte fľašu vodou, vezmite si batoh, do ktorého ste vložili knihy… Autor tiež poskytuje nejeden návod, ako nábytok použiť ako cvičebnú pomôcku. V niektorých prípadoch je však dobré zvážiť, či konkrétna pomôcka udrží váhu vášho tela. Nie každé dvere totiž znesú, ak sa na ne človek zavesí, rovnako je to aj s policami či iným nábytkom. Ak však použijete zdravý rozum a predvídavosť, k úrazu by dôjsť nemalo. Jediným negatívnym elementom v tejto knižke sú fotografie. I keď zachytávajú danú cvičebnú pozíciu určite by zniesli viac farieb či ostrosti.

Mark Lauren sa narodil v roku 1972 v USA. Je certifikovaným trénerom a špecializuje sa na výcvik elitných vojakov. Žije tam, kde jeho poradenstvo práve potrebujú. Okrem knihy Telo ako posilňovňa napísal viacero titulov – Telo ako posilňovňa pre ženy, Telo ako posilňovňa – 90dňová výzva pre mužov či Palivo pre telo.

Mark Lauren autor

Mark Lauren autor

Mark Lauren vo svojej knihe dokazuje, že štíhle a pevné telo nie je výsadou nikoho. Popracovať na sebe môže naozaj každý. Postačí vám k tomu chuť, odhodlanie či motivácia v podobe vypracovanej telesnej schránky. Po prečítaní tejto knihy už nebude priestoru na výhovorky. Nemám čas chodiť do fitka? Neviem si nájsť čas na cvičenie? Nedokážem si spevniť postavu sám bez osobného trénera? Tieto chabé ospravedlnenia už strácajú platnosť, je čas na činy a úspechy v podobe viditeľných výsledkov…

• pre tých, ktorým sa zunovali posilňovne a chcú cvičiť v domácom prostredí
  • pre tých, čo si radi cviky obmieňajú a nevydržia dlhé týždne len pri jednej cvičebnej zostave

• podrobný úvod nabitý informáciami
  • cvičenie, ktorá sa skutočne dá realizovať kdekoľvek
  • cviky sú flexibilné a je možné si ich prispôsobiť

• obrázková príloha by zniesla aj vyššiu kvalitu
  • milovníci kardio cvičenia budú z knihy sklamaní

Odporúčané knihy o posilňovaní

Cena: od 9,45 €

Telo ako posilňovňa pre ženy

Čo vám bráni v tom, aby ste mali také telo, aké chcete? „Po rozhovoroch so ženami celej krajiny o ich cieľoch vo fitnese a o ich cvičebných praktikách sa mi zdá, že jednou z najväčších prekážok mať štíhle a pevné telo je pre ne zdráhanie zamerať sa na vlastné potreby. Pokiaľ ide o rodinu a/alebo kariéru, veľa žien je teraz oveľa viac vyťažených ako kedykoľvek predtým. Tak sa sústredili na iných, že majú málo času pre seba…čítať viac

Cena: od 11,39 €

Palivo pre telo

Mark Lauren, medzinárodný fenomén fitnesu a tréner jednotiek špeciálneho určenia armády USA, pracoval so všetkými – od vojakov po civilistov, ktorí sa rýchlo chceli dostať do vrcholnej kondície, a to bez drahého vybavenia alebo členstva v nejakej telocvični. Teraz rovnako disciplinovane zameriava svoju pozornosť a priamočiare rady na správnu výživu, dodávajúcu palivo vášmu telu….čítať viac