Knižná recenzia: Zradná touha

• Vydavateľstvo: Red
  • Recenzent knihu čítal: 7 hodín
  • Počet strán: 472
  • ISBN: 9788027722228
  • Originálny názov: The Darkest Temptation

Aké nebezpečné dokáže byť, ak nepoznáte svoju minulosť?

Mila práve oslavuje 20. narodeniny a keď sa jej otec neobjaví na oslave, rozhodne sa, že pôjde za ním do Moskvy – do mesta, v ktorom dlhodobo žije a v Amerike ju navštevuje len sporadicky. Žije takpovediac v zlatej klietke a jej šialenému nápadu vybrať sa do Ruska prispieva osamelosť. Matku nikdy nepoznala, otec si na ňu nájde čas len zriedka, no o to viac tlačí na to, aby sa vydala za syna ich rodinného známeho.

Tajný výlet do Ruska sa však skomplikuje, akonáhle Mila pristane v Moskve. Na lístku má napísanú jedinú adresu a domáci, ktorých tam stretne, jej jasne dajú najavo, že tam nie je vítaná. Ba čo viac – zdá sa jej, akoby ich jej prítomnosť vystrašila. Krátko na to ju na ulici napadne nejaký muž a pred znásilnením ju zachráni majiteľ hotela, pred ktorého bránami sa celý incident odohral. Ronan, alebo Ďjavol, ako ho ľudia prezývajú, je charizmatický, vplyvný a mocný chlap, do ktorého sa Mila zakrátko platonicky zamiluje.

City však pretrvávajú len dovtedy, kým nezistí, že Ronan a jej otec sú odvekí nepriatelia a že každá udalosť, ktorá sa od jej príchodu do Moskvy odohrala, bola zinscenovaná tak, aby sa ocitla v zajatí Ronanovho luxusného sídla. Plán znie jasne – Ronan Milu pustí iba vtedy, ak sa u neho na pokyn ukáže jej otec a on sa mu tým, že mu vezme život, pomstí za všetko, čo mu predtým urobil…

„Jenže moje duše si žádala něco jiného. Žádala si oheň, který vzplane bez paliva, a žádala si obleky od Versaceho, tanzanit a potetované ruce… žádala si věci, které mi braly dech. Moje tělo bylo naprosto lhostejné, ale hluboko uvnitř se mi právě hroutil svět. Jestliže jsem toužila po ďáblovi, muselo to znamenat, že v sobě mám taky kus temnoty.“Danielle Lori
...

Zradná touha je tretím dielom série Made. Jednotlivé časti však na seba nenadväzujú, a tak je možné siahnuť po ktorejkoľvek z nich v hocijakom poradí. V úvode knihy nie sú žiadne zbytočné opisy – čitateľ sleduje, ako sa Mila potajomky vyberie na výlet do Ruska, a spoznáva zvláštne okolnosti v jej živote – ochranku, ktorá ju na každom kroku chce strážiť, frustráciu z nedostatočného záujmu svojho otca aj nespokojnosť prameniacu z toho, akým smerom sa jej život v mladom veku uberá.

V porovnaní s ostatnými románmi spadajúcich do romanticko-erotického žánru, Zradná touha po čase pôsobí ako jeden z tých lepších kúskov. Viac ako šteklivé scény či „hate to love relationship“ na čitateľa vplýva aj iný prvok príbehu – akási temnosť prostredia, v ktorom sa dej odohráva, a tajomstvá, ktorými je Milina rodina opradená. Postupne sa čitateľ dozvedá zlomky informácií, ktoré do seba v závere knihy pekne zapadajú.

Dej neustále napreduje a ak sa v ňom vyskytnú aj také miesta, ktoré ním práve veľmi nehýbu, stále je príbeh zaujímavý, pútavý a „čtivý“. Šteklivá romantika ostro kontrastuje s temným prostredím, oba hlavné charaktery bojujú so svojimi citmi a sú nemálo prekvapení, kam ich vlastná túžba dokáže dohnať. Pomerne atraktívnym prvkom jej aj skutočnosť, že sa pozícia rozprávača mení a v jednotlivých kapitolách si ju striedajú Mila s Ronanom.

Zradná touha je jednoznačne to lepšie, čo žáner eroticko-romantickej literatúry ponúka. Má svoju autentickú atmosféru, jedinečný príbeh a špecifický drive. Ak vás už stereotypné príbehy v tomto žánri nudia a máte pocit, že vám snáď už ani nemajú čo ponúknuť, potom pre vás bude Zradná touha príjemným prekvapením. Odporúčame každému, kto okrem sexu a romantiky hľadá aj napätie či drámu.

• ak vás už stereotypné romanticko-erotické romány začínajú nudiť
  • ak hľadáte napätie a drsnejšiu romantiku v jednom príbehu

• pútavý príbeh, ktorý svojich čitateľov nepustí
  • neustále sa deje niečo, čo si udrží pozornosť čitateľa
  • jednotlivé scény nevyznievajú hlúpo ani naivne, ako to v tomto žánri občas býva zvykom
  • dejová línia patrí k tým premyslenejším a nejde o prvoplánový román, v ktorom je kľúčovým prvkom sex

• idealistický koniec nemusí sadnúť každému čitateľovi

• Mila Michailovová, Ronan alias Ďjavol,
    •  Albert, Ivan
  • Séria: Made
  • Časť: 3
  • Prostredie: Moskva, Los Angeles, Paríž
  • Témy: mafia, rodinné tajomstvá, Rusko

Odporúčané knihy od autorky Danielle Lori – séria Made

Sladká Nevědomost - Danielle Lori - cena

Sladká Nevědomost – 1. diel série

Ona je v hloubi duše romantička, ačkoli žije ve světě, kde romantika existuje jen jako slovo bez významu…Přezdívají jí Sladká Abelli. Je nekonfliktní, usmívá se na povel a na všechno má okouzlující odpověď. Je Donovo nejoblíbenější dítě, je prostě dokonalá mafiánská principessa. Nebo jí alespoň dřív byla. Jediné, co nyní vidí v zrcadle, jsou zakrvácené ruce, které jako by si potřísnila červenou barvou. Říká se, že první dojem je nejdůležitější….čítať viac

Šílená posedlost - Danielle Lori - cena

Šílená posedlost – 2. diel série

Její šaty jsou příliš těsné, podpatky příliš vysoké. Směje se příliš nahlas, neslušně jí a většinu výroků si plete. Málokdo ví, že je to jen jiskřivý převlek, který má skrýt jeden záchvat paniky za druhým. Nikdo nemůže rozbít Gianninu masku… Tedy dokud nepřijde on. Většina v něm vidí vzor morálky; zvláštní agent dodržující zákon. V newyorském podsvětí ho však znají jako podvodníka a zabijáka s ledovým srdcem. Christian Allister vždy….čítať viac

Zrádná touha - Danielle Lori - cena

Zrádná touha – 3. diel série

Mila vždycky dělala jen to, co se od ní očekávalo. Oblékala se do společenských šatů, randila s dokonalými vysokoškoláky, a hlavně se na nic neptala. Nepokládala otázky ohledně časté nepřítomnosti svého otce, ani ohledně jeho odmítavého postoje k tomu, aby navštívila svou rodnou zem – Rusko. Jenže všechna ta pravidla a nezodpovězené otázky ji natolik svazují, že se nakonec rozhodne udělat to, co si celý život přála….čítať viac