Atómové návyky, James Clear - knižná recenzia

Knižná recenzia: Atomové návyky

Autor: James Clear

• Vydavateľstvo: Jan Melvil publishing
  • Recenzent knihu čítal: 3-4 hodiny
  • Počet strán: 288

Odzrkadlí sa každý náš návyk na našej budúcnosti?

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aké máte zvyky? A ste si istí, že si všímate a uvedomujete všetky? Po prečítaní tejto knihy budete musieť uznať, že tých zvykov máte nespočetne veľa – takých, ktoré sú pre vás osožné, no i tých, čo progresu vašej osobnosti a kariéry nemálo škodia. Ako z kolotoča (zlo)zvykov von a ako si budovať návyky, vďaka ktorým uvidíme výsledky?

Kniha sa začína osobnou skúsenosťou autora – na baseballovom zápase utrpel vážne zranenie v oblasti hlavy, ktoré ho v jeho športovej kariére hodilo o pár krokov dozadu. Táto udalosť je tak výnimočná a autenticky opísaná, že čitateľa okamžite vtiahne do deja a vytvorí sa medzi písmenkami a čitateľom akési bližšie puto. Autor James Clear po niekoľkých stranách plynulo premosťuje k nosnej téme knihy a postupne objasňuje princípy, ako si v živote budovať návyky efektívnym spôsobom – tak, aby to, na čo sme zvyknutí, bolo stavebným kameňom prosperity, šťastia a úspechov.

atomic habits recenzia
„Ľudské správanie sa neustále mení – zo situácie na situáciu, z okamihu na okamih, zo sekundy na sekundu. Táto kniha však opisuje to, čo sa nemení. Hovorí o základoch ľudského správania. O trvalých princípoch, na ktoré sa môžete spoliehať rok čo rok. O myšlienkach, na ktorých môžete vybudovať podnikanie, rodinu, život.“James Clear
...

Autor nielen na základe vlastných skúseností postupne dáva návod, ako vnímať zmeny, ktoré chceme vo svojom živote urobiť, a poskytuje na ne trochu iný, i keď úplne logický a vlastne i triviálny pohľad. Kniha upriamuje zrak práve na tie najvšednejšie veci v našich životoch, nad ktorými zvykneme zatvárať oči, a v tejto vlastnosti spočíva jej najväčšie čaro – jednoduché princípy sú ešte jednoduchšie vysvetlené. Čitateľ vďaka jednotlivým kapitolám pochopí, čo to zmena vlastne je, prestane podceňovať malé zmeny, ktoré sú „atómom“ či základným kameňom tých veľkých a prevratných zmien, dokope sa k systematickosti a naučí sa byť trpezlivým, čo sa hmatateľných výsledkov týka.

Text je často doplnený grafmi a tabuľkami, ktoré znázorňujú myšlienku, ktorú chce autor čitateľovi predostrieť. Napriek tomu, že nejde o román, ktorý by svojou dramatickou líniou vtiahol čitateľa do deja, sa kniha číta veľmi rýchlo a ľahko. Vydarený preklad, jednoduchá, no úplne postačujúca slovná zásoba, žiadne rozťahané pasáže a dobre formulované myšlienky demonštrované na mnohých príkladoch sú skvelým predpokladom k tomu, aby sa každý, kto po knihe siahne, úspešne a bez komplikácií dostal k jej záveru.

Autor: James Clear

Autor: James Clear

Keďže už dávno nie som zarytým fanúšikom motivačnej literatúry, spočiatku som bol voči Atómovým návykom trochu skeptický. Po prečítaní však musím uznať, že hoci kniha neprináša nič prevratné, prevratnou sama osebe je a zaslúži si dlhodobé prvenstvo medzi bestsellermi. Konečne motivačná literatúra, ktorá sa nezaoberá myšlienkovými frekvenciami či vibráciami emócií, ale sústredí pozornosť čitateľa na to, čo je skutočné a čo sa nachádza okolo neho i v ňom.

Pre koho áno

• pre ľudí, ktorí majú pocit, že v živote stagnujú
  • pre každého, komu entuziazmus z nových vecí a plánov nikdy dlho nevydrží
  • ak sa chcete v živote posunúť niekam inam a potrebujete nakopnúť
  • pre každého, kto si vo svojom živote potrebuje „upratať

• pútavý úvod
  • myšlienky vysvetlené na mnohých konkrétnych a ľahko zrozumiteľných príkladoch
  • princípy sa dajú jednoducho aplikovať do života
  • široká cieľová skupina
  • ľudský prístup autora k čitateľovi
  • ponúka zaujímavý pohľad na plány a ciele

Odporúčané tituly

Návyky úspěšných Napoleon Hill cena

Cena: od 13,35 €

Autor v této knize objasňuje základní principy toho, jak se dostat k úspěchu. Tematicky navazuje na svou slavnou knihu Myšlením k bohatství. Kniha sestává z rozhovorů se samotným autorem, kde se dozvíme mnoho o jeho životní trajektorii a zejména to, jak se sám vypracoval na jednoho z guru motivační literatury…čítať viac

Konec Prokrastinace Petr Ludwig cena

Cena: od 16,92 €

Konec Prokrastinace

Znáte ten pocit, když se vám nechce začít dělat na nějakém úkolu? Stává se vám, že odkládáte i věci, které opravdu dělat chcete? Snažíte si sami sobě poručit, ale neposlechnete se? V knize se dozvíte Co dnes věda ví o tom, proč věci odkládáme, jsme nerozhodní a neefektivní. Jak sebe motivovat tak, aby nás práce bavila, naplňovala, a přesto nás méně unavovala….čítať viac

Radikálna otvorenosť Kim Scottová cena

Cena: od 11,68 €

Radikálna otvorenosť

Radikálnu otvorenosť si osvojili lídri po celom svete v spoločnostiach všetkých veľkostí. Stal sa z nej kultúrny fenomén, ktorý nachádza uplatnenie v širokom spektre ľudských vzťahov. Pritom je to jednoduché: Nemusíte sa rozhodovať medzi aroganciou a submisívnosťou. Radikálna otvorenosť – teda nie bezočivá agresivita, manipulatívna falošnosť ani zhubná empatia – vás naučí vyjadrovať sa zdvorilo a zároveň jednoznačne…čítať viac

Aktualizované: 13. 10. 2023