Knižná recenzia: Láska cez správy

Autor: Teagan Hunter

• Vydavateľstvo: Zelený kocúr
  • Recenzent knihu čítal: 4-5 hodín
  • Počet strán: 304
  • ISBN: 9788089761852

Kniha, pri ktorej záleží, s akými očakávaniami ju začínate čítať…

Čo definuje dobrú knihu? Napínavý dej? Prekvapivé zvraty? Sympatické hlavné postavy? Dojímavé momenty? Alebo je to niečo iné? A čo vás zasa odradí od toho, aby ste knihu dočítali až do konca? Nudná dejová línia či jednoduchý, priam školácky jazyk? Nech je to tak či onak, dnes sa zblízka pozrieme na knižku, ktorá žiadnymi výnimočnými črtami nedisponuje, no napriek tomu je ťažké ju odložiť

Keď Delii cinkne na mobile stručná smska, práve sa nachádza vo svojej posteli a odhodláva sa ukončiť súčasný vzťah so svojou láskou z vysokej školy. Textovej správe nevenuje príliš veľa pozornosti mysliac si, že si jej brat po stýkrát zmenil číslo, a s Calebom, svojím priateľom, prehodí rýchly rozhovor, na základe ktorého obaja dospejú k rozhodnutiu, že bude lepšie ísť od seba. Delia je tak po niekoľkých mesiacoch opäť voľná a o to viac ju neskôr začne priťahovať odosielateľ správy – veľmi rýchlo totiž zisťuje, že nejde o jej brata, ale len o akýsi omyl. Z omylu sa však stáva konverzácia, ktorá pretrváva, a dvojica sa cez správy začína spoznávať. Niet dňa, kedy by si nenapísali, a to v nich začína vzbudzovať túžbu spoznať sa aj osobne. Je Zach Hastings len ďalšou známosťou, ktorá Delii poplietla hlavu, alebo pôjde aj o niečo viac?

...
„Dospeli sme do toho bodu vzťahu. Do bodu, keď je väčšia otrava byť spolu než od seba. Ak mám byť úprimná, posledný mesiac sa v tomto byte už len snažíme koexistovať. Caleb sa začal správať odmerane a ani so mnou to veru nebolo med lízať. Nespali sme spolu celé týždne. Nič v našom vzťahu už nepripomína ozajstný vzťah. Len zbytočne naťahujeme čas a čakáme, kým to jeden z nás nevydrží.“Teagan Hunter

V knihe možno nájsť mnoho vtipných momentov, ktoré však ako vtipné rozhodne neprídu každému. Občas sa môže zdať, že ak autorka nemala čo vtesnať do dejovej linky, snažila sa to vykompenzovať aspoň humorom, no často jej to takpovediac prerástlo cez hlavu a čitateľ bol svedkom akéhosi humoru nasilu.

Či vás táto kniha aspoň trochu upúta, veľmi závisí od toho, s akými očakávaniami ju začínate čítať. V podstate tu okrem dobrého úvodu nemožno nájsť nič špeciálne – charaktery sú pomerne ploché a nevýrazné, jazyk je slovnou zásobou a vetnou skladbou prispôsobený skôr mladistvému čitateľovi, napätie je minimálne a erotický podtón takmer žiadny. Ak ste zvyknutí čítať ženskú literatúru s dráždivou ľúbostnou zápletkou, Láska cez správy vám poskytne len slabý odvar. Pozitívom však je, že sa napriek nepatrnej gradácii deja kniha číta veľmi rýchlo – a to predovšetkým vďaka dialógom, ktoré spôsobujú, že sa stránky pod rukami čitateľa rýchlo „míňajú“.

Myšlienka zoznámiť dve postavy pomocou chybného telefónneho čísla je skutočne výborný nápad. Avšak tak ako dobre a pútavo sa kniha začína, tak nudne pokračuje ďalej. Dej je v podstate vyplnený bežnými situáciami – spočiatku sa Delia so Zachom oťukávajú cez správy a keď nastal čas vidieť sa naživo, absolvujú niekoľko stretnutí. Dalo by sa povedať, že po celý čas sa vlastne nedeje nič špeciálne – jedno rande strieda druhé a občas sa do príbehu „votrie“ Deliina spolubývajúca, ktorá má s láskou taktiež nejaké tie trampoty. Množstvo situácií vyznieva pre dospelého čitateľa trochu detinsky a mnohokrát tento dojem podporuje aj samotný jazyk.

„Viem, že ho nepoznám dlho, a ešte som ho ani nestretla, dopekla. No páči sa mi, ako sa pri ňom cítim a nechcem to len tak zahodiť. Len dúfam, že nerobím chybu, keď sa s ním chystám stretnúť.“Teagan Hunter

Teagan Hunter je americká dizajnérka, ktorá si voľný čas vypĺňa písaním kníh. Momentálne žije v Severnej Karolíne spolu so svojím manželom, bývalým americkým námorníkom. Láska cez správy je prvým titulom zo série Texting. Ostatné časti – Chce sa mi s tebou m(a)ilovať a Nedám Ti (vedieť) zachytávajú osudy vedľajších postáv, ktoré čitateľ mohol spoznať už v prvom dieli.

Teagan Hunter autorka

Teagan Hunter autorka

Ak v knihe nehľadáte nič, sklamaní rozhodne nebudete. No v prípade, že počas roka prelúskate niekoľko desiatok knižných titulov, konkrétne tento sa do vašej pamäti nezapíše. Je ťažké vyniesť definitívny rozsudok, pretože kniha vyšla vo vydavateľstve YOLI, ktoré sa špecializuje na literatúru pre mladistvých, a preto od nej skutočne nemožno očakávať príliš veľa. Každopádne aj na poli young adult literatúry ide o slabší kúsok. Zhrnuli by sme to nasledovne – na jedného čitateľa, ktorého kniha poteší, pripadne päť ďalších, v ktorých zanechá sklamanie a rozpaky.

• rýchly nástup deja, na začiatku čitateľa nečakajú žiadne zdĺhavé opisy
  • kniha sa číta rýchlo a ľahko
  • zaujímavý námet na začiatku príbehu
  • množstvo dialógov

• minimálna dejová zápletka, dej v podstate
  • pozostáva z bežných situácií
  • jednoduchý štýl písania
  • dospelému čitateľovi bude príbeh miestami pripadať detinský
  • mierne napätie prichádza až pred koncom príbehu

Knihy zo série Texting od Teagan Hunter

Cena: od 13,50 €

Láska cez správy

Nesprávne číslo má byť len nesprávne číslo. Vymazať. Neriešiť. Nepísať. Neflirtovať. Keď sa pre nesprávne číslo omylom zoznámim so Zachom Hastingsom, nedržíme sa žiadneho z vyššie spomenutých pravidiel. Píšeme si a flirtujeme,….čítať viac

Texting 2: Chce sa mi s tebou m(a)ilovať Teagan Hunter cena

Cena: od 11,88 €

Texting 2: Chce sa mi s tebou m(a)ilovať

Je môj spolubývajúci… a bývalý frajer mojej najlepšej kamarátky. Keď na nástenku zavesím oznam, že hľadám spolubývajúceho, on je ten posledný, koho mám na mysli. Je tiež posledný človek na Zemi, s ktorým by som išla dobrovoľne bývať….čítať viac

Knižná recenzia:
Chce sa mi s tebou m(a)ilovať

Cena: od 11,34 €

Texting 3: Nedám Ti (vedieť)

„Ahoj, Monty! Chceš vidieť môjho pytóna?“
Takto som skončila na záchodoch v bare s neznámym chlapom. Ja, Monty Andrewsová, slušne vychované dievča a panna. Bola som síce mimo, nemôžem však poprieť, že to medzi nami nesmierne zaiskrilo, dokonca aj cez správy…čítať viac

Aktualizované: 4. 11. 2023