Knižná recenzia: Obrovský Krokodíl

Autor: Roald Dahl

• Vydavateľstvo: Enigma
  • Pôvodný názov: The Enormous Crocodile
  • Počet strán: 32
  • ISBN: 9788081330933

Dobro vždy zvíťazí nad zlom!

Každý, kto má zlé úmysly, skončí v konečnom dôsledku zle-nedobre. Neveríte? Vraj to tak chodí len v rozprávkach? Možno áno, možno nie. A možno len majú rozprávky rýchlejší priebeh, vďaka čomu po niekoľkých minútach vidíme želané výsledky. Presne tak, ako to bolo v prípade tohto príbehu od Roalda Dahla.

V tej najkalnejšej rieke Afriky žije obrovský zlovestný krokodíl, ktorý si jedného dňa zaumienil, že má chuť zmeniť svoje stravovacie návyky. Dosť bolo rýb, zažiadalo sa mu inej pochúťky – malého a chutného dieťaťa! Kým sa dostane na miesto, kde chce svoje nekalé úmysly zrealizovať, stretne pár zvieratiek, ktoré ho od jeho plánu odhovárajú. Jesť deti, to sa predsa nepatrí! Krokodíl je však tvrdohlavý, nedá si povedať a vymýšľa rôzne plány, ako nejaké dieťa uloviť. Maskovanie a pretvárka mu však nepomáhajú, vždy mu niekto jeho zámer prekazí. Až raz dobrákovi slonovi prasknú nervy a…. Výsledok už uvidíte sami!

„Chutné a šťavnaté – to je krása! Jemne a jazyku rozplýva sa. Sladké a voňavé – nemá chybu! Radšej to mám ako zhnitú rybu. Rozdrvíš to, rozhryzieš poriadne, a rozžuješ tak, ako ti napadne, v papuli to čvachtá poriadne!“Roald Dahl
...

Príbehy od Roalda Dahla sú mierne napínavé, kúzelné, je v nich dovolené naozaj všetko a čo je najdôležitejšie – dá sa z nich vydolovať aj nejaké ponaučenie. Pri prvých stránkach tejto knihy sa však môže dospelý čitateľ trochu preľaknúť – nájde tu krokodíla, ktorý deti nenazve inak ako malé chutné decká a bytostne túži len po tom, aby ich zožral. Naskytá sa teda otázka, kedy knižku posunúť dieťaťu. Keď si však posvietime na rozprávky, s ktorými sme vyrastali my dospeláci, musíme uznať, že ani Pavol Dobšinský nebol práve majstrom láskavosti. Ak má vaše dieťa rado napätie, určite nemusíte mať obavy. Krokodílovi sa nikdy nepodarí uskutočniť jeho plány, a tak žiadna trauma pri čítaní nevznikne.

Opica Hopacupa, Hroch Rupko Dupko či Vták Pestrý Chvost znázorňujú kladné postavy, ktoré zlého krokodíla odsudzujú za jeho správanie. Čoraz viac do príbehu pridávajú nádej a čitateľ tak vďaka nim dúfa, že sa krokodílove podlé plány podarí raz prekaziť. Obrovský krokodíl robí skvelé triky, ktoré sú však, našťastie, vďaka dobromyseľným zvieratkám vždy zmarené.

Príbeh je pomerne krátky, má rýchly spád a doplňujú ho pestré a veľké ilustrácie. Prečítate ho za pár minút a deti pri ňom nebudú ani dýchať. Zápletka nie je komplikovaná, dej nikam neodbočuje, vďaka čomu pri knižke vydržia sedieť aj neposedné deti, ktoré na dlhý čas nie je ľahké upútať.

• pre deti, ktoré obľubujú zvieracích knižných hrdinov
  • ideálna kniha na prvé samostatné čítanie
  • ak vaše dieťa ešte neobsedí pri dlhšej knižke
  • pre malých aj veľkých milovníkov Roalda Dahla

• jednoduchý a priamočiary dej
  • pútavý motív
  • príbeh má ponaučenie
  • krátke a jednoduché čítanie

• niektorých rodičov môže zaskočiť hlavný motív knihy

Roald Dahl ukázal svoj talent prekvapiť čitateľa aj v tejto knihe. Vzhľadom na hlavný motív by sme knihu odporučili skôr malým školáčikom, ktorí už skúšajú samostatne čítať. Krokodílove chúťky ich nevystrašia a s krátkym textom si hravo poradia. V závere nakoniec uvidia, že každé zlo je potrestané, a preto sa neoplatí priveľmi pokúšať osud.

Odporúčané knihy od autora Roald Dahl

Akčan Tyrok - farebné vydanie Roald Dahl cena

Akčan Tyrok

Pán Hoppy tajne obdivuje pani Silverovú, ktorá býva v byte pod ním. Ona má však oči len pre Alfieho, svojho korytnačieho miláčika, ktorého chová na balkóne. Ako by mohol pán Hoppy súťažiť s takým súperom? Vymyslí skvelý plán, ktorý si vyžaduje trochu šikovnosti, veľa trpezlivosti a celú armádu korytnačiek. Ešteže balkón pani Silverovej je na dosah. Bude pán Hoppy úspešný?…čítať viac

Knižná recenzia: Akčan Tyrok

Charlie a továreň na čokoládu Roald Dahl cena

Charlie a továreň na čokoládu

Celá rodina Bucketovcov – spolu šesť dospelých a malý Charlie – bývala v malom drevenom domčeku na okraji veľkého mesta. Boli veľmi chudobní, nemali peniaze na poriadne jedlo a Charlie chcel zúfalo niečo, čo by mu naplnilo bruško viac než kapustová polievka. A to, po čom túžil najviac na svete, bola čokoláda. Pán Wonka je tým najúžasnejším výrobcom čokolády, akého kedy svet videl. Vie vyrobiť…čítať viac

Fantastický pán Lišiak Roald Dahl cena

Fantastický pán Lišiak

Každé dieťa vie, že kradnúť sa nesmie. No pán Lišiak kradne preto, lebo jeho rodine hrozí hlad a prenasledovanie. Mali by sme ho za to odsúdiť? Lenže on si sem-tam uchmatol niečo z cudzieho, aj keď mu hlad bezprostredne nehrozil…Tak či tak mu pri čítaní tohto vzrušujúceho príbehu budete držať palce, pretože pre záchranu svojej rodiny, ba aj iných ohrozených zvieratiek, využije svoju líščiu prefíkanosť…čítať viac

Knižná recenzia: Fantastický pán Lišiak