Apartmán v Paríži – Lucy Foleyová – recenzia
Apartmán v Paríži síce neponúka neustálu akciu, no zato predstavuje mozaiku psychologických profilov, ktorá...
Recenzia na knihu - Stratégie úspešných, David B. Yoffie & Michael A. Cusumano
Knižná recenzia: Stratégie úspešných
Autor: David B. Yoffie & Michael A. Cusumano
Recenzent: Sabina Walterová
Celkové hodnotenie:
Dodatočné informácie:
Knihu nájdete v eshope:
Aktualizácia: 13.8.2022
Intel, Microsoft, Apple. Grove, Gates, Jobs… Tri spoločnosti, tri mená, ktoré sa stali pojmami v oblasti high-tech. Je možné naučiť sa užitočné triky potrebné k podnikaniu práve od tých najlepších?
Cieľ publikácie vysvetľujú jej autori hneď v predslove a svoje slová rozvinú v úvode, ktorý je síce rozsiahlejší, no podáva čitateľom detailné informácie o tom, čo v knihe nájdu. Zo strany autorov je to nesmierne férové gesto, nakoľko všetko, čo na prvých stránkach sľúbia, v jadre knihy i dodržia. Čitateľ tak má možnosť rozhodnúť sa, či sa do tejto špecifickej príručky začíta a jeho odhodlanie nebudú mať na svedomí obyčajné medové motúzy, ktoré mnohokrát autori podobných publikácií zvyknú ťahať svojmu publiku popod nos..
Kniha nazerá na oblasť biznisu naozaj komplexne a poskytuje svojim čitateľom rôznorodé informácie ohľadom firemného rastu, podnikateľského riešenia, vnímania konkurencie či správania sa na trhu. Takisto im dáva rozsiahle odpovede na množstvo otázok. Kedy je najlepší čas začať hovoriť o svojich biznis plánoch? Ako sa prispôsobovať trhu, kam smerovať svoju pozornosť – na seba alebo na vonkajšie prostredie?
Jedným z najťažších problémov každého stratéga je rozpoznať a pripraviť sa na zmeny, ktoré by sa mohli hlboko dotknúť štruktúry podniku – zmeny 10X, ako ich nazval Andy Grove. Tieto zmeny 10X sú najväčšími príležitosťami a zároveň môžu predstavovať aj hrozby, akým môže nejaký podnik čeliť.David B. Yoffie & Michael A. Cusumano
Päť obsiahlych tematicky separovaných kapitol podčiarkuje tie najdôležitejšie „kľúčové slová“, s ktorými sa stretne každý, kto sa odhodlal vydať sa na cestu budovania vlastnej značky, a to nielen na poli high-tech, dizajnu či počítačovej technológie. Vyvážený pomer teórie a praktických rád zaručuje, že sa čitateľ v informáciách nezamotá a neodloží knihu ešte skôr, ako prejde cez jej polovicu. Zväčša sa princípy dajú aplikovať aj do praxe malého podniku, nakoľko mnohé myšlienky sú nadčasové, a to im umožňuje všeobecné uplatnenie a využitie.
Kniha sa však mnohými prvkami líši od bežných motivačných biznis príručiek. Príčinou tohto faktu môže byť veľké množstvo informácií, no rovnako aj skutočnosť, že sa autori zaoberali aj maličkosťami, ktoré si iní nevšímajú, nakoľko sa väčšina zameriava len na veci viditeľné iba na povrchu.
Čitateľ má možnosť spoznať aj zákulisie troch gigantických spoločností a má prehľad o udalostiach, ktoré chod firiem počas ich doterajšieho fungovania sprevádzali – či už boli príčinou rozmachu, alebo pádu. Práve poukázanie na to, že aj velikáni ako Gates, Jobs a Grove občas zakopli, no dokázali vstať z popola, pôsobí nesmierne sympaticky. Každý, kto rozvíja vlastné podnikanie, chce sa chce uistiť, že nik nie je neomylný a žiadna chyba zasa nie je taká fatálna, aby sa jej dôsledky nemohli odstrániť. Typický pocit nakopnutia a eufórie tu však nemožno čakať v takej miere, ako je čitateľ v tomto druhu literatúry zvyknutý.
Z formálnej stránky je kniha napísaná zručne, no istá časť čitateľov môže mať problém s úplnou percepciou textu. Pomerne časté sú tu totiž odborné termíny, cudzie slová, schémy či vysvetlivky pod čiarou. Oddychové čítanie tak čakať nemožno, no tento fakt nevrhá na publikáciu negatívny tieň. Text je mnohokrát doplnený citátmi slávnych osobností a odborný a profesionálny výraz, ktorý môže laika odstrašiť, zmierňuje aj to, že kniha neustále poskytuje nové fakty a stratégie, ako ich využiť v realite, rovnako aj podrobnosti z profesijného a súkromného života mužov z tejto trojice.
Takmer o generáciu mladší Jobs bol ovplyvnený alternatívnou kultúrou konca 90. rokov a poháňaný potrebou spochybňovať zabehnutý status quo. Niekedy ho ľudia opisovali ako ‚trochu pojašeného blázna‘, ktorý sa zvyčajne správal tak, akoby preňho bežné pravidlá neplatili.David B. Yoffie & Michael A. Cusumano
Je riadiaca schopnosť niečím, čo musí byť človeku dané už pri narodení? Alebo je možné nadobudnúť ju počas života za pomoci tvrdej práce a hromadenia skúseností? Stratégie úspešných neklamú názvom ani anotáciou. V knihe čitateľ skutočne nájde pravidlá, postupy a princípy, na základe ktorých si svetoznáme mená vybudovali svoje impériá. Odporúčam pre tých, ktorí vyvíjajú snahu niečo vo svojom živote dokázať, preraziť davom a ukázať svetu, že majú nielen dobrú myšlienku, no sú schopní ju presadiť aj na trhu.
Apartmán v Paríži síce neponúka neustálu akciu, no zato predstavuje mozaiku psychologických profilov, ktorá...
Floriovci – Nekorunovaní králi Sicílie je vskutku zvláštna kniha. Napriek tomu, že nie každý...
Vtipný, no pritom v podstate vážny, hravý, a predsa reálny príbeh – aj tak...
Jednoznačne ide o výnimočnú knihu, ktorá má potenciál ohúriť nielen čitateľky, ale aj mužskú...
Pre lepší online zážitok používame „cookies“. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť, upravujeme reklamu a užívateľské nastavenia. Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov?
Viac o cookies