Knižná recenzia: Billy a minipinkovia

• Vydavateľstvo: Enigma
  • Rok vydania: 2019
  • Pôvodný názov: Billy and the Minpins
  • Počet strán: 96
  • ISBN: 9788081330872

Dobrodružstvo sa začína tam, kde sa mnohí neodvážia vstúpiť…

Porušiť rodičovský zákaz, to je vždy obrovské riziko. V stávke je nové dobrodružstvo, no i prísny trest. Malý Billy si však povedal, že to predsa len skúsi. Čo myslíte – bola jeho odvaha odmenená či potrestaná?

Billy býva s mamou v domčeku umiestnenom pri tajomnom lese, ktorý je prezývaný aj Les hriechu. Každý, kto doň vstúpil, odtiaľ doposiaľ živý nevyšiel. Čo sa v lese odohráva? Billyho mama vraví, že tam žijú obrovské nebezpečné príšery. Náš malý hrdina sa však rozhodne, že pravdu nájde sám. Potajomky ujde z domu a vkročí do čoraz tmavšej húštiny stromov. Netrvá dlho a má v pätách hrôzostrašnú príšeru, ktorá na neho srší plamene.

Billy nachádza útočisko v kmeni stromu, kde na svoj obrovskú údiv stretáva podivných malých človiečikov, ktorí sa vďaka prísavkám na svojich čižmičkách obratne pohybujú po stromoch. Predstavujú sa ako Minpinkovia a Billy sa od nich dozvedá o Chlamstúňovi ohnivom – príšere, ktorá naháňa strach. Podarí sa Billymu za pomoci Minpinkov prekabátiť Chlamstúňa? Vráti sa domov k svojej mame?

„Postávali alebo posedávali v skupinkách na všetkých konároch okolo malého Billyho a vyvaľovali na neho oči, akoby bol z vesmíru. ,A to naozaj všetci bývate vo vnútri stromov?´ vyzvedal malý Billy. ,Všetky stromy v tomto lese sú duté,´ odpovedal starček. ,Nielen tento jeden, ale všetky. A v ich vnútri žijú tisícky Minpinkov. V stromoch je množstvo izbičiek a schodíkov. Nielen v kmeňoch stromov, ale aj vo väčšine konárov. Toto je les minpinkov. A nie je jediný v Anglicku.´“Roald Dahl
...

Rozprávka od svetoznámeho autora Roalda Dahla je obrovským prísľubom príbehu, z ktorého dýcha čarovná atmosféra a mierne napätie. V prípade Minpinkov tomu nie je inak. Už na začiatku knihy vás tajomné rozprávanie pohltí do deja a skôr ako na úplnom konci sa vám od neho odpútať nepodarí.

Mystické prvky, fantastika a odvaha malého chlapca postaviť sa nástrahám číhajúcich v lese upútajú každého malého a nesporne i veľkého čitateľa. Dej má veľmi rýchly spád, každá stránka vás posúva ďalej a približuje tak k vytúženému zisteniu, či malý Billy dokáže niečo, na čo už dlhé roky obyvatelia lesa čakajú.

Ak sa do príbehu pohrúžite, nebude čas na priestor ani nudu. Spolu s Billym sa budete vyhýbať ohňovým plameňom, ktoré na vás bude Chlamstúô chŕliť, pochopíte, ako to v čarovnom lese funguje a sediac na chrbte snehobielej labute prežijete napínavé dobrodružstvo.

Knižka je plná nádherných a pestrých ilustrácií, ktoré úžasne ladia s príbehom a dopĺňajú ho i po vizuálnej stránke. Čitatelia sa tak môžu nechať fascinovať nielen samotným príbehom, no i kresbami, no mnohokrát doslova pastvou pre oči.

• pre deti od 5 rokov
  • na prvé samostatné čítanie
  • ak hľadáte vhodnú knihu na čitateľský denník

• jedinečný príbeh, ktorý sa neustále vyvíja vpred
  • dobrodružné a hravé čítanie
  • pekné ilustrácie, ktoré dopĺňajú zážitok z príbehu

Možno práve i vy hľadáte pre svoje dieťa knihu, v ktorej sa mieša fantázia s ľudskosťou, dobrodružstvo so zázračnou atmosférou a ľudské postavy s tými mystickými. Neviem si predstaviť, že by tento príbeh nezaujal malého dobrodruha. S naširoko otvorenými očami bude počúvať (tí väčší i čítať), kam ho až Billyho odvaha zavedie. Nemusíte sa báť, že by táto rozprávka mohla vaše dieťa príliš vystrašiť. I keď vyžaruje tajuplnú atmosféru, príbeh je vzhľadom k malým čitateľom podaný citlivo a ohľaduplne.

Odporúčané knihy od autora Roald Dahl

Akčan Tyrok - farebné vydanie Roald Dahl cena

Akčan Tyrok

Pán Hoppy tajne obdivuje pani Silverovú, ktorá býva v byte pod ním. Ona má však oči len pre Alfieho, svojho korytnačieho miláčika, ktorého chová na balkóne. Ako by mohol pán Hoppy súťažiť s takým súperom? Vymyslí skvelý plán, ktorý si vyžaduje trochu šikovnosti, veľa trpezlivosti a celú armádu korytnačiek. Ešteže balkón pani Silverovej je na dosah. Bude pán Hoppy úspešný?…čítať viac

Knižná recenzia: Akčan Tyrok

Charlie a továreň na čokoládu Roald Dahl cena

Charlie a továreň na čokoládu

Celá rodina Bucketovcov – spolu šesť dospelých a malý Charlie – bývala v malom drevenom domčeku na okraji veľkého mesta. Boli veľmi chudobní, nemali peniaze na poriadne jedlo a Charlie chcel zúfalo niečo, čo by mu naplnilo bruško viac než kapustová polievka. A to, po čom túžil najviac na svete, bola čokoláda. Pán Wonka je tým najúžasnejším výrobcom čokolády, akého kedy svet videl. Vie vyrobiť…čítať viac

Fantastický pán Lišiak Roald Dahl cena

Fantastický pán Lišiak

Každé dieťa vie, že kradnúť sa nesmie. No pán Lišiak kradne preto, lebo jeho rodine hrozí hlad a prenasledovanie. Mali by sme ho za to odsúdiť? Lenže on si sem-tam uchmatol niečo z cudzieho, aj keď mu hlad bezprostredne nehrozil…Tak či tak mu pri čítaní tohto vzrušujúceho príbehu budete držať palce, pretože pre záchranu svojej rodiny, ba aj iných ohrozených zvieratiek, využije svoju líščiu prefíkanosť…čítať viac

Knižná recenzia: Fantastický pán Lišiak