Projekt šéf, Vi Keeland - recenzia

Projekt šéf, Vi Keeland - recenzia

Knižná recenzia: Projekt šéf

Autorka: Vi Keeland

• ISBN: 9788055189802
  • Originálny názov: The Boss Project

Čo robiť, ak vás šéf zamestná len preto, že dúfa vo vaše zlyhanie?

Dalo by sa povedať, že Evie Vaughnová začína odznova – svadbu zrušila spôsobom, ktorý sa stal virálnym, pretože ju jej skoro manžel podviedol s jej najlepšou priateľkou. Sťahuje sa do New Yorku, býva v ošumelom byte a práve ide na pracovný pohovor pobiť sa o pozíciu firemnej terapeutky, s ktorou majiteľ nie je veľmi stotožnený.

Nie je totiž tajomstvom, že tam človeka, akým je ona, nechce. V deň pohovoru sa Evie rýchlo zastaví v obchode, aby si kúpila niečo reprezentatívne na seba a práve vo chvíli, ako si kontroluje, či sa ranný zhon na nej nepodpísal zápachom, jej do kabínky vtrhne pohľadný muž. Táto trápna situácia eskaluje v momente, keď Evie zistí, že majiteľom firmy, v ktorej sa uchádza o miesto, je Merrick – chlap, čo ju pristihol v kabínke v nelichotivej póze.

Hoci Evie toto miesto získa, nemožno prehlásiť, že veci idú podľa plánu. Je prijatá len preto, lebo Merrick dúfa, že sa preukáže, že firemný terapeut je hlúposť. Medzi ňou a Merrickom je však poznateľná chémia, a tak sa do popredia derie otázka, či je etické randiť so svojím šéfom. Nadovšetko sa čitateľ dozvedá, že Merrickov predošlý vzťah je plný záhad a nikto, vrátane neho, netuší, ako veľmi mu táto skúsenosť môže ovplyvní novú známosť.

„Je nesmierne sexi, zvlášť, keď sa dostane k slovu jej nebojácnosť. Áno, doktorka Vaughnová je presne ten typ zamestnanca, ktorého nepotrebujem, dokonca ani na pozícii, ktorá mi je proti srsti. Moja firma sa hemží kariéristami. A predsa som ju v posledných dňoch nedokázal dostať z hlavy.“Vi Keeland

Dej je písaný z pohľadu Evie aj Merricka – na striedačku sa stávajú rozprávačmi svojej časti príbehu, pričom Merrickovo rozprávanie čitateľom ponúka aj pohľad do jeho minulosti a predošlých vzťahov. Začiatok knihy je pútavý a svižný, nabitý vtipnými situáciami aj mierne dramatickými momentmi z kancelárskeho prostredia. Nie je teda ťažké zorientovať sa v deji a zázemí jednotlivých postáv.

O niečo menej svižné je to však už v polovici príbehu – dej spadá do stereotypu, hádky medzi hlavnými postavami časom vyznievajú prvoplánovo, silene a miestami i naivne. Dejová línia je vyskladaná z banálnych situácií, ktoré nijako neovplyvňujú gradáciu príbehu, a tak netrvá dlho a náročnejší čitateľ sa môže začať nudiť.

Projekt šéf predstavuje priemernú až mierne podpriemernú oddychovku, od ktorej rozhodne netreba mať veľké očakávania. Jednoduchá zápletka, pomalšie plynúci dej, stereotypné postavy a ničím neozvláštnené kancelárske prostredie síce neunudia k smrti, no ani neohúria natoľko, aby sa čitateľ aj po mesiacoch na tento knižný kúsok rozpamätal. Jediným prvkom, ktorý ako-tak udržiava napätie, je Merrickov bývalý vzťah, ktorého okolnosti sú čitateľom dávkované postupne.

...

Vi Keeland dokáže svojich čitateľov príjemne prekvapiť, no Projekt šéf rozhodne nie je jej najvydarenejším dielom. Ide o jednoduchú oddychovku, ktorej niektoré pasáže sú pomerne rozťahané a ak by sa v knihe neobjavili, nič by sa nestalo. Napriek tomu sa však číta rýchlo a ľahko, a teda naše odporúčanie znie – nemajte od príbehu veľké očakávania. Ak ste fanúšikom Vi Keeland, kniha na chvíľu poteší, no neohúri.

Vi Keeland knihy

• pre fanúšičky Vi Keeland
  • ak hľadáte jednoduchú oddychovku

• pútavý úvod, ktorým čitateľ rýchlo preletí
  • jednoduché a nenáročné čítanie

• po čase dej spadá do stereotypu a príbeh sa nikam neposúva
  • jednoduchá zápletka
  • predvídateľný dej
  • nejde o najlepšiu knihu od Vi Keeland

Odporúčané knihy od autorky Vi Keeland

Nesnáším tě - Vi Keeland - cena

Nesnáším tě

Nečekaná love story o odložených srdcích a druhých šancích… Vše začalo vzkazem všitým do půjčených svatebních šatů. Na cedulce bylo vyraženo jméno Reed Eastwood. Očividně to byl ten nejromantičtější muž na světě. A taky nejnádhernější. A zároveň je arogantní a cynický. Vím, o čem mluvím. Vlivem zvratu osudu je z něj můj nový šéf. To mě ale nezastaví, abych odhalila příběh, jenž se za tím vzkazem skrývá. Ten příběh se však nedá srovnat….čítať viac

Zvodca - Vi Keeland - cena

Zvodca

Ten chalan je ako sen. Ale nie je pre ňu primladý? Keď som sa zoznámila s Donovanom, mladým, úžasným, úspešným a inteligentným mužom, netušila som, o koho ide… Spomenula som, že bol mladý? Rada to zopakujem. Ford Donovan bol totiž o dosť mladší. No poďme pekne poporiadku. Moja najlepšia kamarátka usúdila, že od môjho rozvodu už uplynulo dosť času a mala by som sa konečne vrhnúť do víru randenia. Na obľúbenej online…čítať viac

Letný návrh - Vi Keeland - cena

Letný návrh

Dočasný vzťah? Aspoň v tom majú jasno. S Maxom sme sa spoznali na rande naslepo. Očaril ma šarmom a vtipom. A tie jamky na lícach! Presne takéto rozptýlenie som po rozchode potrebovala. Nadšenie však trvalo len do chvíle, keď sa uprostred konverzácie dostavil ten pravý. Ukázalo sa, že Max si ma len náhodou všimol v podniku, kde som čakala na spoločnosť, a využil to. Neviete si predstaviť to sklamanie! Pred odchodom mi dal lístok na hokejový….čítať viac

Vi Keeland  je autorka bestsellerov New York Times, Wall Street Journal a USA Today. Jej knihy sa predali v miliónoch kusov, v súčasnosti sú preložené do dvadsiatich šiestich jazykov a objavili sa na zoznamoch bestsellerov v USA, Nemecku, Brazílii, Bulharsku, Izraeli a Maďarsku. Tri z jej poviedok boli sfilmované spoločnosťou Passionflix a dve z jej kníh sú v súčasnosti predmetom filmovej opcie. So svojím manželom a tromi deťmi žije v New Yorku, kde prežíva svoje vlastné šťastie s chlapcom, ktorého stretla vo veku šiestich rokov.

Vi Keeland autorka

Vi Keeland autorka